hoi
wagen draait mooi bij koude motor
als hij warm wordt genereerd hij een fout, namelijk ; minder vermogen
history; 1) al een paar weken af en toe 'emissies controleren', maar wagen rijd goed
2) juist radiator vervangen
3) vandaag voorste lambdasonde vervangen
nu als de fout verschijnt draait hij tot max 2000 toeren/min en rijd ongeveer 25km/h
als ik de batterij afkoppel dan gaat de fout er uit tot de motor terug warm is en dan verschijnt de fout terug
uitgelezen met OMITEC omiscan OM3000
codes bij motor uit:
eerste code na in noodloop gaan is;
ECM 9150 throttle unit, internal fault
dan 1 seconde later
ECM 904d pedal sensor fault
ECM 904c malfunction indicator lamp(MIL) requested by throttle unit
als de fout aanwezig is, bij draaiende motor: een aantal parameters die ik aandacht geef
adpt O² ctrl successfull ????
cam control dutycycle 91%
catalyst diagnosis not ready
diff btw frt & re O² sens 0
diff btw frt & re O² sens ?
frt O² sensor dynamics 1.6
frt O² sensor dynamics2 ???
ignition angle -17° tot 32° bij 0 tot 1500tr/min gas geven
lambda control bank2 ???
lambda integrator bank2 ???
oxygen diagnosis not ready
front sensor bank2 ???
O² sens heating diagnosis not ready
rear sensor heating2 0V
rear sensor heating 4.6V
ik vermoed het gasklephuis zijn jullie het ermee eens
groetjes Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je vermoeden is goed!
Je kan proberen om een ETM en ECM upgrade uit te voeren bij de dealer, misschien dat er nog oude software in zit en dit de klacht misschien verhelpt.
Alleen de praktijk wijst uit ook gezien de storing interne fout gasklephuis en ook het beruchte bouwjaar dat er een nieuw gasklephuis op moet.
Hallo Herman,
Ja, ik denk dat de vermoeden wel goed is. Maar, wat ik als laatst voor een rare probleem mee maakte is dat de turbolagers kapot waren bij S60 2001 2.4T. Heeft niks ermee te maken denk ik, maar toch kwam dat voor en wilde het even delen.
Herman, mag ik een gasklephuis aanschaffen van BOSCH of moet ze origineel van de dealer zijn?
alvast bedankt om het meedenken
11 jaar
hoi ik heb juist het gasklephuis gedemonteerd
het is er nog één met witte sticker van het merk magneti marelli
aan de motorzijde is de vlinderklep wat vervuild, maar niet veel
Ik zal toch maar een origineel bestellen
groeten
11 jaar
Is tegenwoordig een ruildeel. Zijn een stuk in prijs verlaagd.
hey
vandaag nieuw gasklephuis geplaatst, komt van de volvo dealer en is inderdaad een ruil onderdeel waar ze nieuwe potentiometers hebben opgezet.
Ik heb 300 betaalt (met mijn korting eraf)
Na het plaatsen van het gasklephuis heb ik de wagen 10 minuten op contact gezet met de lichten aan en een batterijlader aangesloten.
Dit had ik ergens gezien. Zodat de computer zichzelf inleert.
Wagen nadien gestart en hup, ik kon er direct mee rijden.
enkel nog emmissies service indicator
en een beetje vermogenverlies
Nog bedankt voor de goede reacties
tot schrijfs Patrick
11 jaar
vandaag weer "emmissies controle" gehad
had ik voor het vervangen van het gasklephuis ook al gehad
uitgelezen en ik krijg fout:
long term fuel trim bank 1, upper limit permanent
hier bij problemcar wat gelezen en zal waarschijnlijk wat moeten controleren zoals:
valse lucht
lucht massameter
lambda sonde (voorste juist vervangen)
map sensor
ben ik juist?
11 jaar
hallo vandaag nog achterste lambda sonde vervangen, (reed met vorige lambdasonde goed, gaf enkel fout van emmisies controleren) maar nu bij plots volgas geven, gaat het toerental wel omhoog maar de auto houd in.
ik heb nog steeds de fout emmissies service controleren.
de nieuwe lambda sondes zijn van Bosch
vandaag nog eens uitgelezen en snapshots genomen bij stationair toerental, bij rijdend 50km/h en full gas erop
Engine Control Module, ME7: Monitor list (125 values saved) stationair
No values stored Value
5V supply to sensor 5.00V
A/C compressor active Off
A/C pressure 663kPa
Accelerator pedal, analogue input 8.11%
Accelerator pedal, PWM (via ETM) 8.20%
Accelerator pedal, pwm input 9.15%
Adaptive lambda control successful ???
Air mass, correction factor 0.796
Ambient air pressure 985hPa
Ambient air pressure, voltage 3.90V
Ambient air temperature 8°C
Ambient temperature 8°C
Battery voltage 13.86V
Boost pressure 1000hPa
Boost pressure sensor, V 1.9V
Brake light switch On
Brake pedal position, volt 1.95V
Brake pedal sensor Active
Camshaft control, dutycycle 56%
Catalyst diagnosis Not ready
Charcoal canister charge -0.08
Clutch pedal 100%
Clutch pedal sensor Inactive
Condition automatic transmission On
Cooling fan, step 1 Off
Cooling fan, step 2 Off
Cooling fan, step 3 Off
Correction factor mass flow signal 0.797
Cruise - Off
Cruise + Off
Cruise control on/off Off
Cruise control resume Off
Divergence between front and rear -0.003
oxygen sensor
Divergence between front and rear ???
oxygen sensor 2
Engine coolant level switch ???
Coolant temperature 80°C
Engine coolant temperature 80°C
Engine cooling fan, 1/1 speed Off
Engine cooling fan, 1/2 speed Off
Engine cooling fan, top speed Off
Engine speed 680RPM
Evap canister close valve Open
Evap system monitoring ready, no fault Not ready
Flywheel adaption status Adaption not ready
Front oxygen sensor, dynamics 1.51
Front oxygen sensor, dynamics 2 ???
Fuel pump relay On
Fuel tank pressure 21.00hPa
Function identifier for support SAE 97
J1979
Ignition angle 15.0°BTDC
Injection time, bank 1 2.27ms
Injection time, bank 2 2.20ms
Intake air temperature 22°C
Knocksensor 1 0.53V
Knocksensor 2 0.49V
Lambda adaption bank 1, idle -4.83%
Lambda adaption bank 1, lower part 1.250
load
Lambda adaption bank 1, upper part 1.000
load
Lambda adaption bank 2, idle 0.00%
Lambda adaption bank 2, lower part 1.000
load
Lambda adaption bank 2, upper part 1.000
load
Lambda control, bank 1 C/L
Lambda control, bank 2 ???
Lambda integrator, bank 1 0.990
Lambda integrator, bank 2 ???
Leakage air through throttle blade 10.3
Leakage detection Ready
Mass air flow 12kg/h
Mass air flow 15.2kg/h
Misfire counter 0
Nominal camshaft shifting angle 15.00°
Oil pressure switch Off
Oxygen diagnosis Not ready
Oxygen front sensor, bank 1 1.004
Oxygen front sensor, bank 2 ???
Oxygen rear sensor, bank 1 0.681V
Oxygen rear sensor, bank 2 -0.200V
Oxygen sensor heating diagnosis Ready
Purge valve dutycycle 7%
Purge valve, dutycycle 4%
Readiness byte Not ok
Rear oxygen sensor heating 2.03V
Rear oxygen sensor heating 2 0.00V
Shifting angle of the camshaft 14.54
Short term trim, bank 1 0.993
Short term trim, bank 2 ???
Supply, 5V 5.00V
Throttle angle (from ETM) 3%
Turbo control valve dutycycle 0%
Vehicle speed 1km/h
Status failure boost control deviation Not ready
Status failure catalyst monitoring Not ready
Status failure catalyst monitoring Ready no fault
bank 2
Status failure front oxygen sensor Not ready
Status failure front oxygen sensor 2 Ready no fault
Status failure front sensor heating Ready no fault
Status failure ignition coil 1 Ready no fault
Status failure ignition coil 2 Ready no fault
Status failure ignition coil 3 Ready no fault
Status failure ignition coil 4 Ready no fault
Status failure ignition coil 5 Ready no fault
Status failure ignition coil 6 Ready no fault
Status failure long term fuel trim Ready no fault
idle
Status failure long term fuel trim Ready no fault
idle 2
Status failure long term fuel trim Ready fault found
lower
Status failure long term fuel trim Ready no fault
lower 2
Status failure long term fuel trim Not ready
upper
Status failure long term fuel trim Ready no fault
upper 2
Status failure overload error Not ready
Status failure PCV defective open Ready no fault
Status failure phase sensor Ready no fault
Status failure rear oxygen sensor Not ready
Status failure rear oxygen sensor 2 Ready no fault
Status failure rear sensor heating Ready no fault
Status failure rear sensor heating 2 Ready no fault
Status failure rough leak Ready no fault
Status failure small leak Ready no fault
Status failure smallest leak Ready no fault
Status failure cansiter close valve Ready no fault
Status failure front sensor heating 2 Ready no fault
Status failure rear oxygen sensor Ready no fault
ageing
Status failure rear oxygen sensor Ready no fault
ageing 2
Swifttest result status Not ok
Swifttest running status Running
Swifttest start status Not started
Engine Control Module, ME7: Monitor list (125 values saved) 50km/h
No values stored Value
5V supply to sensor 5.00V
A/C compressor active On
A/C pressure 515kPa
Accelerator pedal, analogue input 14.65%
Accelerator pedal, PWM (via ETM) 14.45%
Accelerator pedal, pwm input 15.45%
Adaptive lambda control successful ???
Air mass, correction factor 0.796
Ambient air pressure 985hPa
Ambient air pressure, voltage 3.89V
Ambient air temperature 8°C
Ambient temperature 8°C
Battery voltage 13.93V
Boost pressure 1020hPa
Boost pressure sensor, V 1.9V
Brake light switch Off
Brake pedal position, volt 2.96V
Brake pedal sensor Inactive
Camshaft control, dutycycle 91%
Catalyst diagnosis Not ready
Charcoal canister charge -2.66
Clutch pedal ???
Clutch pedal sensor Inactive
Condition automatic transmission On
Cooling fan, step 1 Off
Cooling fan, step 2 Off
Cooling fan, step 3 Off
Correction factor mass flow signal 0.797
Cruise - Off
Cruise + Off
Cruise control on/off Off
Cruise control resume Off
Divergence between front and rear -0.003
oxygen sensor
Divergence between front and rear ???
oxygen sensor 2
Engine coolant level switch Normal
Coolant temperature 84°C
Engine coolant temperature 84°C
Engine cooling fan, 1/1 speed Off
Engine cooling fan, 1/2 speed Off
Engine cooling fan, top speed Off
Engine speed 1440RPM
Evap canister close valve Open
Evap system monitoring ready, no fault Not ready
Flywheel adaption status Adaption not ready
Front oxygen sensor, dynamics 1.51
Front oxygen sensor, dynamics 2 ???
Fuel pump relay On
Fuel tank pressure 21.00hPa
Function identifier for support SAE 97
J1979
Ignition angle 33.0°BTDC
Injection time, bank 1 3.00ms
Injection time, bank 2 2.97ms
Intake air temperature 20°C
Knocksensor 1 1.64V
Knocksensor 2 2.27V
Lambda adaption bank 1, idle -4.83%
Lambda adaption bank 1, lower part 1.250
load
Lambda adaption bank 1, upper part 1.000
load
Lambda adaption bank 2, idle 0.00%
Lambda adaption bank 2, lower part 1.000
load
Lambda adaption bank 2, upper part 1.000
load
Lambda control, bank 1 C/L
Lambda control, bank 2 ???
Lambda integrator, bank 1 1.063
Lambda integrator, bank 2 ???
Leakage air through throttle blade 10.3
Leakage detection Ready
Mass air flow 28kg/h
Mass air flow 31.6kg/h
Misfire counter 0
Nominal camshaft shifting angle 0.00°
Oil pressure switch Off
Oxygen diagnosis Not ready
Oxygen front sensor, bank 1 1.004
Oxygen front sensor, bank 2 ???
Oxygen rear sensor, bank 1 0.728V
Oxygen rear sensor, bank 2 -0.200V
Oxygen sensor heating diagnosis Ready
Purge valve dutycycle 0%
Purge valve, dutycycle 0%
Readiness byte Not ok
Rear oxygen sensor heating 2.03V
Rear oxygen sensor heating 2 0.00V
Shifting angle of the camshaft -0.16
Short term trim, bank 1 1.081
Short term trim, bank 2 ???
Supply, 5V 5.00V
Throttle angle (from ETM) 16%
Turbo control valve dutycycle 0%
Vehicle speed 51km/h
Status failure boost control deviation Not ready
Status failure catalyst monitoring Not ready
Status failure catalyst monitoring Ready no fault
bank 2
Status failure front oxygen sensor Not ready
Status failure front oxygen sensor 2 Ready no fault
Status failure front sensor heating Ready no fault
Status failure ignition coil 1 Ready no fault
Status failure ignition coil 2 Ready no fault
Status failure ignition coil 3 Ready no fault
Status failure ignition coil 4 Ready no fault
Status failure ignition coil 5 Ready no fault
Status failure ignition coil 6 Ready no fault
Status failure long term fuel trim Ready no fault
idle
Status failure long term fuel trim Ready no fault
idle 2
Status failure long term fuel trim Ready fault found
lower
Status failure long term fuel trim Ready no fault
lower 2
Status failure long term fuel trim Not ready
upper
Status failure long term fuel trim Ready no fault
upper 2
Status failure overload error Not ready
Status failure PCV defective open Ready no fault
Status failure phase sensor Ready no fault
Status failure rear oxygen sensor Not ready
Status failure rear oxygen sensor 2 Ready no fault
Status failure rear sensor heating Ready no fault
Status failure rear sensor heating 2 Ready no fault
Status failure rough leak Ready no fault
Status failure small leak Ready no fault
Status failure smallest leak Ready no fault
Status failure cansiter close valve Ready no fault
Status failure front sensor heating 2 Ready no fault
Status failure rear oxygen sensor Ready no fault
ageing
Status failure rear oxygen sensor Ready no fault
ageing 2
Swifttest result status Not ok
Swifttest running status Running
Swifttest start status Not started
Engine Control Module, ME7: Monitor list (125 values saved) gas erop
No values stored Value
5V supply to sensor 5.01V
A/C compressor active Off
A/C pressure 406kPa
Accelerator pedal, analogue input 71.88%
Accelerator pedal, PWM (via ETM) 70.70%
Accelerator pedal, pwm input 71.77%
Adaptive lambda control successful ???
Air mass, correction factor 0.796
Ambient air pressure 985hPa
Ambient air pressure, voltage 3.89V
Ambient air temperature 7°C
Ambient temperature 8°C
Battery voltage 13.86V
Boost pressure 1240hPa
Boost pressure sensor, V 2.3V
Brake light switch Off
Brake pedal position, volt 2.97V
Brake pedal sensor Inactive
Camshaft control, dutycycle 91%
Catalyst diagnosis Not ready
Charcoal canister charge -2.66
Clutch pedal 100%
Clutch pedal sensor Inactive
Condition automatic transmission On
Cooling fan, step 1 Off
Cooling fan, step 2 Off
Cooling fan, step 3 Off
Correction factor mass flow signal 0.797
Cruise - Off
Cruise + Off
Cruise control on/off Off
Cruise control resume Off
Divergence between front and rear -0.003
oxygen sensor
Divergence between front and rear ???
oxygen sensor 2
Engine coolant level switch Normal
Coolant temperature 80°C
Engine coolant temperature 80°C
Engine cooling fan, 1/1 speed Off
Engine cooling fan, 1/2 speed Off
Engine cooling fan, top speed Off
Engine speed 4920RPM
Evap canister close valve Open
Evap system monitoring ready, no fault Not ready
Flywheel adaption status Adaption not ready
Front oxygen sensor, dynamics 1.51
Front oxygen sensor, dynamics 2 ???
Fuel pump relay On
Fuel tank pressure 21.00hPa
Function identifier for support SAE 97
J1979
Ignition angle 35.3°BTDC
Injection time, bank 1 7.34ms
Injection time, bank 2 7.25ms
Intake air temperature 20°C
Knocksensor 1 13.13V
Knocksensor 2 14.38V
Lambda adaption bank 1, idle -4.83%
Lambda adaption bank 1, lower part 1.250
load
Lambda adaption bank 1, upper part 1.000
load
Lambda adaption bank 2, idle 0.00%
Lambda adaption bank 2, lower part 1.000
load
Lambda adaption bank 2, upper part 1.000
load
Lambda control, bank 1 C/L
Lambda control, bank 2 ???
Lambda integrator, bank 1 1.250
Lambda integrator, bank 2 ???
Leakage air through throttle blade 10.3
Leakage detection Ready
Mass air flow 352kg/h
Mass air flow 145.0kg/h
Misfire counter 0
Nominal camshaft shifting angle 0.00°
Oil pressure switch Off
Oxygen diagnosis Not ready
Oxygen front sensor, bank 1 1.022
Oxygen front sensor, bank 2 ???
Oxygen rear sensor, bank 1 0.076V
Oxygen rear sensor, bank 2 -0.200V
Oxygen sensor heating diagnosis Ready
Purge valve dutycycle 0%
Purge valve, dutycycle 0%
Readiness byte Not ok
Rear oxygen sensor heating 2.03V
Rear oxygen sensor heating 2 0.00V
Shifting angle of the camshaft -0.25
Short term trim, bank 1 1.000
Short term trim, bank 2 ???
Supply, 5V 5.00V
Throttle angle (from ETM) 6%
Turbo control valve dutycycle 0%
Vehicle speed 76km/h
Status failure boost control deviation Not ready
Status failure catalyst monitoring Not ready
Status failure catalyst monitoring Ready no fault
bank 2
Status failure front oxygen sensor Not ready
Status failure front oxygen sensor 2 Ready no fault
Status failure front sensor heating Ready no fault
Status failure ignition coil 1 Ready no fault
Status failure ignition coil 2 Ready no fault
Status failure ignition coil 3 Ready no fault
Status failure ignition coil 4 Ready no fault
Status failure ignition coil 5 Ready no fault
Status failure ignition coil 6 Ready no fault
Status failure long term fuel trim Ready no fault
idle
Status failure long term fuel trim Ready no fault
idle 2
Status failure long term fuel trim Ready fault found
lower
Status failure long term fuel trim Ready no fault
lower 2
Status failure long term fuel trim Not ready
upper
Status failure long term fuel trim Ready no fault
upper 2
Status failure overload error Not ready
Status failure PCV defective open Ready no fault
Status failure phase sensor Ready no fault
Status failure rear oxygen sensor Not ready
Status failure rear oxygen sensor 2 Ready no fault
Status failure rear sensor heating Ready no fault
Status failure rear sensor heating 2 Ready no fault
Status failure rough leak Ready no fault
Status failure small leak Ready no fault
Status failure smallest leak Ready no fault
Status failure cansiter close valve Ready no fault
Status failure front sensor heating 2 Ready no fault
Status failure rear oxygen sensor Ready no fault
ageing
Status failure rear oxygen sensor Ready no fault
ageing 2
Swifttest result status Not ok
Swifttest running status Running
Swifttest start status Not started
10 jaar
de wagen rijd al terug een beetje beter waarschijnlijk wat bij getrimd?
de gaatjes in de bout van de ontluchting, die in de inlaatcollector zit durft ook dicht te slippen heb ik gehoord.
dit kan dezelfde fout geven, iemand ervaring
10 jaar
vandaag nog obd scan gemaakt
stationair, dan 3000tr/min en freeze frame bij foutcode
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 1 MIL: IN.
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop
Gecalc.belast.waarde........... 1.9 %
Koelvloeist.temp................ 80°C
Kort termijn FT Bank1.........- 2.0 %
Lang termijn FT Bank1......... 25.0 %
Motor TPM.................... 657 tpm
Voertuigsnelh................. 0 km/h
Ont.verstelling Cil. 1.......... 12.0°
Inl.luchttemp................... 35°C
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 3.50 g/s
Gaskleppos.sensor.............. 1.0 %
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2
O2S2 Bank1..........65.534V, FT 0.0%
Type OBD support.........EOBD (Europe)
Afgelegde afstand met MIL in.. 168 km
O2S1 B1 (WIDE I).... 0.00mA,EQ 1.001%
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 1 MIL: IN.
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop
Gecalc.belast.waarde........... 7.0 %
Koelvloeist.temp................ 80°C
Kort termijn FT Bank1......... 17.0 %
Lang termijn FT Bank1......... 25.0 %
Motor TPM.................... 3394 tpm
Voertuigsnelh................. 0 km/h
Ont.verstelling Cil. 1.......... 43.5°
Inl.luchttemp................... 39°C
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 13.75 g/s
Gaskleppos.sensor.............. 22.0 %
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2
O2S2 Bank1...........0.000V, FT 0.0%
Type OBD support.........EOBD (Europe)
Afgelegde afstand met MIL in.. 168 km
O2S1 B1 (WIDE I)...- 0.02mA,EQ 0.992%
Freeze Frame Data
DTC triggering Freeze Frame......P1171
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop
Gecalc.belast.waarde........... 16.4 %
Koelvloeist.temp................ 78°C
Kort termijn FT Bank1......... 14.0 %
Lang termijn FT Bank1......... 23.0 %
Motor TPM.................... 2080 tpm
Voertuigsnelh................. 76 km/h
10 jaar
Het OBD scannertje (hoe slecht deze ook is) maakt het iets duidelijker.
De motor staat veel en veel te arm. Op toeren staat de motor nog zo'n 10% armer als bij stationair.
Voor de rest moeten we maar hopen dat alle waardes een beetje kloppen, want 65,5 volt op een lambda sensor kan niet.
Mogelijke oorzaken: veel te lage brandstofdruk, valse lucht inlaat, verouderde lucht massa meter, etc.
Net nieuwe LUCHTMASSAMETER geplaatst en de 200 paarden zijn terug wakker geworden: wagen is hersteld
nieuwe obd scan gemaakt
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop
Gecalc.belast.waarde........... 1.5 %
Koelvloeist.temp................ 90°C
Kort termijn FT Bank1......... 2.0 %
Lang termijn FT Bank1......... 2.0 %
Motor TPM.................... 682 tpm
Voertuigsnelh................. 0 km/h
Ont.verstelling Cil. 1.......... 9.5°
Inl.luchttemp................... 48°C
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 3.00 g/s
Gaskleppos.sensor.............. 1.0 %
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2
O2S2 Bank1..........65.534V, FT 0.0%
Type OBD support.........EOBD (Europe)
Afgelegde afstand met MIL in.. 0 km
O2S1 B1 (WIDE I).... 0.01mA,EQ 1.005%
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop
Gecalc.belast.waarde........... 10.5 %
Koelvloeist.temp................ 90°C
Kort termijn FT Bank1......... 7.0 %
Lang termijn FT Bank1......... 2.0 %
Motor TPM.................... 2962 tpm
Voertuigsnelh................. 0 km/h
Ont.verstelling Cil. 1.......... 43.5°
Inl.luchttemp................... 49°C
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 14.50 g/s
Gaskleppos.sensor.............. 21.0 %
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2
O2S2 Bank1...........0.001V, FT 0.0%
Type OBD support.........EOBD (Europe)
Afgelegde afstand met MIL in.. 0 km
O2S1 B1 (WIDE I).... 0.00mA,EQ 0.997%
duizend maal dank om mee te denken Oldford
10 jaar
Fuel trims zien er nu een stuk beter uit, dankzij die nieuwe luchtmassa meter.
Voltage van de lambda sensor na de kat (O2S2) is en blijft belachelijk - 65,5 volt en 0 volt.
Welk fraai OBD2 programmatje is dit? Is dit ook die Omitec omiscan OM3000?
ja oldford inderdaad de OMITEC omiscan
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar