 
        hoi
wagen draait mooi bij koude motor
als hij warm wordt genereerd hij een fout, namelijk ; minder vermogen
history; 1) al een paar weken af en toe 'emissies controleren', maar wagen rijd goed
            2) juist radiator vervangen
            3) vandaag voorste lambdasonde vervangen
nu als de fout verschijnt draait hij tot max 2000 toeren/min en rijd ongeveer 25km/h
als ik de batterij afkoppel dan gaat de fout er uit tot de motor terug warm is en dan verschijnt de fout terug
uitgelezen met OMITEC omiscan OM3000
codes bij motor uit:
eerste code na in noodloop gaan is; 
ECM 9150 throttle unit, internal fault
dan 1 seconde later
ECM 904d pedal sensor fault
ECM 904c malfunction indicator lamp(MIL) requested by throttle unit
als de fout aanwezig is, bij draaiende motor: een aantal parameters die ik aandacht geef
adpt O² ctrl successfull ????
cam control dutycycle 91%
catalyst diagnosis not ready
diff btw frt & re O² sens 0
diff btw frt & re O² sens ?
frt O² sensor dynamics 1.6
frt O² sensor dynamics2 ???
ignition angle -17° tot 32° bij 0 tot 1500tr/min gas geven
lambda control bank2 ???
lambda integrator bank2 ???
oxygen diagnosis not ready
front sensor bank2 ???
O² sens heating diagnosis not ready
rear sensor heating2 0V
rear sensor heating 4.6V
ik vermoed het gasklephuis zijn jullie het ermee eens
groetjes Patrick
                                        Hallo Herman,
Ja, ik denk dat de vermoeden wel goed is. Maar, wat ik als laatst voor een rare probleem mee maakte is dat de turbolagers kapot waren bij S60 2001 2.4T. Heeft niks ermee te maken denk ik, maar toch kwam dat voor en wilde het even delen.
                
                                        Herman, mag ik een gasklephuis aanschaffen van BOSCH of moet ze origineel van de dealer zijn?
alvast bedankt om het meedenken
                
11 jaar
                                        hoi ik heb juist het gasklephuis gedemonteerd
het is er nog één met witte sticker van het merk magneti marelli
aan de motorzijde is de vlinderklep wat vervuild, maar niet veel
Ik zal toch maar een origineel bestellen
groeten
                
11 jaar
Is tegenwoordig een ruildeel. Zijn een stuk in prijs verlaagd.
                                        hey
vandaag nieuw gasklephuis geplaatst, komt van de volvo dealer en is inderdaad een ruil onderdeel waar ze nieuwe potentiometers hebben opgezet.
Ik heb 300 betaalt (met mijn korting eraf)
Na het plaatsen van het gasklephuis heb ik de wagen 10 minuten op contact gezet met de lichten aan en een batterijlader aangesloten.
Dit had ik ergens gezien. Zodat de computer zichzelf inleert.
Wagen nadien gestart en hup, ik kon er direct mee rijden.
enkel nog emmissies service indicator
en een beetje vermogenverlies
Nog bedankt voor de goede reacties
tot schrijfs Patrick
                
11 jaar
                                        vandaag weer "emmissies controle" gehad
had ik voor het vervangen van het gasklephuis ook al gehad
uitgelezen en ik krijg fout:
long term fuel trim bank 1, upper limit permanent
hier bij problemcar wat gelezen en zal waarschijnlijk wat moeten controleren zoals:
valse lucht
lucht massameter
lambda sonde (voorste juist vervangen)
map sensor
ben ik juist?
                
11 jaar
                                        hallo  vandaag nog achterste lambda sonde vervangen, (reed met vorige lambdasonde goed, gaf enkel fout van emmisies controleren) maar nu bij plots volgas geven, gaat het toerental wel omhoog maar de auto houd in.
ik heb nog steeds de fout emmissies service controleren.
de nieuwe lambda sondes zijn van Bosch
vandaag nog eens uitgelezen en snapshots genomen bij stationair toerental, bij rijdend 50km/h en full gas erop
Engine Control Module, ME7: Monitor list (125 values saved) stationair
No values stored Value 
5V supply to sensor  5.00V  
A/C compressor active  Off  
A/C pressure  663kPa  
Accelerator pedal, analogue input  8.11%  
Accelerator pedal, PWM (via ETM)  8.20%  
Accelerator pedal, pwm input  9.15%  
Adaptive lambda control successful  ??? 
Air mass, correction factor  0.796  
Ambient air pressure  985hPa  
Ambient air pressure, voltage  3.90V  
Ambient air temperature  8°C  
Ambient temperature  8°C  
Battery voltage  13.86V  
Boost pressure  1000hPa  
Boost pressure sensor, V  1.9V  
Brake light switch  On  
Brake pedal position, volt  1.95V  
Brake pedal sensor  Active  
Camshaft control, dutycycle  56%  
Catalyst diagnosis  Not ready  
Charcoal canister charge  -0.08  
Clutch pedal  100%  
Clutch pedal sensor  Inactive  
Condition automatic transmission  On  
Cooling fan, step 1  Off  
Cooling fan, step 2  Off  
Cooling fan, step 3  Off  
Correction factor mass flow signal  0.797  
Cruise -  Off  
Cruise +  Off  
Cruise control on/off  Off  
Cruise control resume  Off  
Divergence between front and rear  -0.003  
oxygen sensor   
Divergence between front and rear  ??? 
oxygen sensor 2   
Engine coolant level switch  ??? 
Coolant temperature  80°C  
Engine coolant temperature  80°C  
Engine cooling fan, 1/1 speed  Off  
Engine cooling fan, 1/2 speed  Off  
Engine cooling fan, top speed  Off  
Engine speed  680RPM  
Evap canister close valve  Open  
Evap system monitoring ready, no fault  Not ready  
Flywheel adaption status  Adaption not ready  
Front oxygen sensor, dynamics  1.51  
Front oxygen sensor, dynamics 2  ??? 
Fuel pump relay  On  
Fuel tank pressure  21.00hPa  
Function identifier for support SAE  97  
J1979   
Ignition angle  15.0°BTDC  
Injection time, bank 1  2.27ms  
Injection time, bank 2  2.20ms  
Intake air temperature  22°C  
Knocksensor 1  0.53V  
Knocksensor 2  0.49V  
Lambda adaption bank 1, idle  -4.83%  
Lambda adaption bank 1, lower part  1.250  
load   
Lambda adaption bank 1, upper part  1.000  
load   
Lambda adaption bank 2, idle  0.00%  
Lambda adaption bank 2, lower part  1.000  
load   
Lambda adaption bank 2, upper part  1.000  
load   
Lambda control, bank 1  C/L  
Lambda control, bank 2  ??? 
Lambda integrator, bank 1  0.990  
Lambda integrator, bank 2  ??? 
Leakage air through throttle blade  10.3  
Leakage detection  Ready  
Mass air flow  12kg/h  
Mass air flow  15.2kg/h  
Misfire counter  0  
Nominal camshaft shifting angle  15.00°  
Oil pressure switch  Off  
Oxygen diagnosis  Not ready  
Oxygen front sensor, bank 1  1.004  
Oxygen front sensor, bank 2  ??? 
Oxygen rear sensor, bank 1  0.681V  
Oxygen rear sensor, bank 2  -0.200V  
Oxygen sensor heating diagnosis  Ready  
Purge valve dutycycle  7%  
Purge valve, dutycycle  4%  
Readiness byte  Not ok  
Rear oxygen sensor heating  2.03V  
Rear oxygen sensor heating 2  0.00V  
Shifting angle of the camshaft  14.54  
Short term trim, bank 1  0.993  
Short term trim, bank 2  ??? 
Supply, 5V  5.00V  
Throttle angle (from ETM)  3%  
Turbo control valve dutycycle  0%  
Vehicle speed  1km/h  
Status failure boost control deviation  Not ready  
Status failure catalyst monitoring  Not ready  
Status failure catalyst monitoring  Ready no fault  
bank 2   
Status failure front oxygen sensor  Not ready  
Status failure front oxygen sensor 2  Ready no fault  
Status failure front sensor heating  Ready no fault  
Status failure ignition coil 1  Ready no fault  
Status failure ignition coil 2  Ready no fault  
Status failure ignition coil 3  Ready no fault  
Status failure ignition coil 4  Ready no fault  
Status failure ignition coil 5  Ready no fault  
Status failure ignition coil 6  Ready no fault  
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
idle   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
idle 2   
Status failure long term fuel trim  Ready fault found  
lower   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
lower 2   
Status failure long term fuel trim  Not ready  
upper   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
upper 2   
Status failure overload error  Not ready  
Status failure PCV defective open  Ready no fault  
Status failure phase sensor  Ready no fault  
Status failure rear oxygen sensor  Not ready  
Status failure rear oxygen sensor 2  Ready no fault  
Status failure rear sensor heating  Ready no fault  
Status failure rear sensor heating 2  Ready no fault  
Status failure rough leak  Ready no fault  
Status failure small leak  Ready no fault  
Status failure smallest leak  Ready no fault  
Status failure cansiter close valve  Ready no fault  
Status failure front sensor heating 2  Ready no fault  
Status failure rear oxygen sensor  Ready no fault  
ageing   
Status failure rear oxygen sensor  Ready no fault  
ageing 2   
Swifttest result status  Not ok  
Swifttest running status  Running  
Swifttest start status  Not started  
Engine Control Module, ME7: Monitor list (125 values saved) 50km/h
No values stored Value 
5V supply to sensor  5.00V  
A/C compressor active  On  
A/C pressure  515kPa  
Accelerator pedal, analogue input  14.65%  
Accelerator pedal, PWM (via ETM)  14.45%  
Accelerator pedal, pwm input  15.45%  
Adaptive lambda control successful  ??? 
Air mass, correction factor  0.796  
Ambient air pressure  985hPa  
Ambient air pressure, voltage  3.89V  
Ambient air temperature  8°C  
Ambient temperature  8°C  
Battery voltage  13.93V  
Boost pressure  1020hPa  
Boost pressure sensor, V  1.9V  
Brake light switch  Off  
Brake pedal position, volt  2.96V  
Brake pedal sensor  Inactive  
Camshaft control, dutycycle  91%  
Catalyst diagnosis  Not ready  
Charcoal canister charge  -2.66  
Clutch pedal  ??? 
Clutch pedal sensor  Inactive  
Condition automatic transmission  On  
Cooling fan, step 1  Off  
Cooling fan, step 2  Off  
Cooling fan, step 3  Off  
Correction factor mass flow signal  0.797  
Cruise -  Off  
Cruise +  Off  
Cruise control on/off  Off  
Cruise control resume  Off  
Divergence between front and rear  -0.003  
oxygen sensor   
Divergence between front and rear  ??? 
oxygen sensor 2   
Engine coolant level switch  Normal  
Coolant temperature  84°C  
Engine coolant temperature  84°C  
Engine cooling fan, 1/1 speed  Off  
Engine cooling fan, 1/2 speed  Off  
Engine cooling fan, top speed  Off  
Engine speed  1440RPM  
Evap canister close valve  Open  
Evap system monitoring ready, no fault  Not ready  
Flywheel adaption status  Adaption not ready  
Front oxygen sensor, dynamics  1.51  
Front oxygen sensor, dynamics 2  ??? 
Fuel pump relay  On  
Fuel tank pressure  21.00hPa  
Function identifier for support SAE  97  
J1979   
Ignition angle  33.0°BTDC  
Injection time, bank 1  3.00ms  
Injection time, bank 2  2.97ms  
Intake air temperature  20°C  
Knocksensor 1  1.64V  
Knocksensor 2  2.27V  
Lambda adaption bank 1, idle  -4.83%  
Lambda adaption bank 1, lower part  1.250  
load   
Lambda adaption bank 1, upper part  1.000  
load   
Lambda adaption bank 2, idle  0.00%  
Lambda adaption bank 2, lower part  1.000  
load   
Lambda adaption bank 2, upper part  1.000  
load   
Lambda control, bank 1  C/L  
Lambda control, bank 2  ??? 
Lambda integrator, bank 1  1.063  
Lambda integrator, bank 2  ??? 
Leakage air through throttle blade  10.3  
Leakage detection  Ready  
Mass air flow  28kg/h  
Mass air flow  31.6kg/h  
Misfire counter  0  
Nominal camshaft shifting angle  0.00°  
Oil pressure switch  Off  
Oxygen diagnosis  Not ready  
Oxygen front sensor, bank 1  1.004  
Oxygen front sensor, bank 2  ??? 
Oxygen rear sensor, bank 1  0.728V  
Oxygen rear sensor, bank 2  -0.200V  
Oxygen sensor heating diagnosis  Ready  
Purge valve dutycycle  0%  
Purge valve, dutycycle  0%  
Readiness byte  Not ok  
Rear oxygen sensor heating  2.03V  
Rear oxygen sensor heating 2  0.00V  
Shifting angle of the camshaft  -0.16  
Short term trim, bank 1  1.081  
Short term trim, bank 2  ??? 
Supply, 5V  5.00V  
Throttle angle (from ETM)  16%  
Turbo control valve dutycycle  0%  
Vehicle speed  51km/h  
Status failure boost control deviation  Not ready  
Status failure catalyst monitoring  Not ready  
Status failure catalyst monitoring  Ready no fault  
bank 2   
Status failure front oxygen sensor  Not ready  
Status failure front oxygen sensor 2  Ready no fault  
Status failure front sensor heating  Ready no fault  
Status failure ignition coil 1  Ready no fault  
Status failure ignition coil 2  Ready no fault  
Status failure ignition coil 3  Ready no fault  
Status failure ignition coil 4  Ready no fault  
Status failure ignition coil 5  Ready no fault  
Status failure ignition coil 6  Ready no fault  
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
idle   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
idle 2   
Status failure long term fuel trim  Ready fault found  
lower   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
lower 2   
Status failure long term fuel trim  Not ready  
upper   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
upper 2   
Status failure overload error  Not ready  
Status failure PCV defective open  Ready no fault  
Status failure phase sensor  Ready no fault  
Status failure rear oxygen sensor  Not ready  
Status failure rear oxygen sensor 2  Ready no fault  
Status failure rear sensor heating  Ready no fault  
Status failure rear sensor heating 2  Ready no fault  
Status failure rough leak  Ready no fault  
Status failure small leak  Ready no fault  
Status failure smallest leak  Ready no fault  
Status failure cansiter close valve  Ready no fault  
Status failure front sensor heating 2  Ready no fault  
Status failure rear oxygen sensor  Ready no fault  
ageing   
Status failure rear oxygen sensor  Ready no fault  
ageing 2   
Swifttest result status  Not ok  
Swifttest running status  Running  
Swifttest start status  Not started  
Engine Control Module, ME7: Monitor list (125 values saved) gas erop
No values stored Value 
5V supply to sensor  5.01V  
A/C compressor active  Off  
A/C pressure  406kPa  
Accelerator pedal, analogue input  71.88%  
Accelerator pedal, PWM (via ETM)  70.70%  
Accelerator pedal, pwm input  71.77%  
Adaptive lambda control successful  ??? 
Air mass, correction factor  0.796  
Ambient air pressure  985hPa  
Ambient air pressure, voltage  3.89V  
Ambient air temperature  7°C  
Ambient temperature  8°C  
Battery voltage  13.86V  
Boost pressure  1240hPa  
Boost pressure sensor, V  2.3V  
Brake light switch  Off  
Brake pedal position, volt  2.97V  
Brake pedal sensor  Inactive  
Camshaft control, dutycycle  91%  
Catalyst diagnosis  Not ready  
Charcoal canister charge  -2.66  
Clutch pedal  100%  
Clutch pedal sensor  Inactive  
Condition automatic transmission  On  
Cooling fan, step 1  Off  
Cooling fan, step 2  Off  
Cooling fan, step 3  Off  
Correction factor mass flow signal  0.797  
Cruise -  Off  
Cruise +  Off  
Cruise control on/off  Off  
Cruise control resume  Off  
Divergence between front and rear  -0.003  
oxygen sensor   
Divergence between front and rear  ??? 
oxygen sensor 2   
Engine coolant level switch  Normal  
Coolant temperature  80°C  
Engine coolant temperature  80°C  
Engine cooling fan, 1/1 speed  Off  
Engine cooling fan, 1/2 speed  Off  
Engine cooling fan, top speed  Off  
Engine speed  4920RPM  
Evap canister close valve  Open  
Evap system monitoring ready, no fault  Not ready  
Flywheel adaption status  Adaption not ready  
Front oxygen sensor, dynamics  1.51  
Front oxygen sensor, dynamics 2  ??? 
Fuel pump relay  On  
Fuel tank pressure  21.00hPa  
Function identifier for support SAE  97  
J1979   
Ignition angle  35.3°BTDC  
Injection time, bank 1  7.34ms  
Injection time, bank 2  7.25ms  
Intake air temperature  20°C  
Knocksensor 1  13.13V  
Knocksensor 2  14.38V  
Lambda adaption bank 1, idle  -4.83%  
Lambda adaption bank 1, lower part  1.250  
load   
Lambda adaption bank 1, upper part  1.000  
load   
Lambda adaption bank 2, idle  0.00%  
Lambda adaption bank 2, lower part  1.000  
load   
Lambda adaption bank 2, upper part  1.000  
load   
Lambda control, bank 1  C/L  
Lambda control, bank 2  ??? 
Lambda integrator, bank 1  1.250  
Lambda integrator, bank 2  ??? 
Leakage air through throttle blade  10.3  
Leakage detection  Ready  
Mass air flow  352kg/h  
Mass air flow  145.0kg/h  
Misfire counter  0  
Nominal camshaft shifting angle  0.00°  
Oil pressure switch  Off  
Oxygen diagnosis  Not ready  
Oxygen front sensor, bank 1  1.022  
Oxygen front sensor, bank 2  ??? 
Oxygen rear sensor, bank 1  0.076V  
Oxygen rear sensor, bank 2  -0.200V  
Oxygen sensor heating diagnosis  Ready  
Purge valve dutycycle  0%  
Purge valve, dutycycle  0%  
Readiness byte  Not ok  
Rear oxygen sensor heating  2.03V  
Rear oxygen sensor heating 2  0.00V  
Shifting angle of the camshaft  -0.25  
Short term trim, bank 1  1.000  
Short term trim, bank 2  ??? 
Supply, 5V  5.00V  
Throttle angle (from ETM)  6%  
Turbo control valve dutycycle  0%  
Vehicle speed  76km/h  
Status failure boost control deviation  Not ready  
Status failure catalyst monitoring  Not ready  
Status failure catalyst monitoring  Ready no fault  
bank 2   
Status failure front oxygen sensor  Not ready  
Status failure front oxygen sensor 2  Ready no fault  
Status failure front sensor heating  Ready no fault  
Status failure ignition coil 1  Ready no fault  
Status failure ignition coil 2  Ready no fault  
Status failure ignition coil 3  Ready no fault  
Status failure ignition coil 4  Ready no fault  
Status failure ignition coil 5  Ready no fault  
Status failure ignition coil 6  Ready no fault  
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
idle   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
idle 2   
Status failure long term fuel trim  Ready fault found  
lower   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
lower 2   
Status failure long term fuel trim  Not ready  
upper   
Status failure long term fuel trim  Ready no fault  
upper 2   
Status failure overload error  Not ready  
Status failure PCV defective open  Ready no fault  
Status failure phase sensor  Ready no fault  
Status failure rear oxygen sensor  Not ready  
Status failure rear oxygen sensor 2  Ready no fault  
Status failure rear sensor heating  Ready no fault  
Status failure rear sensor heating 2  Ready no fault  
Status failure rough leak  Ready no fault  
Status failure small leak  Ready no fault  
Status failure smallest leak  Ready no fault  
Status failure cansiter close valve  Ready no fault  
Status failure front sensor heating 2  Ready no fault  
Status failure rear oxygen sensor  Ready no fault  
ageing   
Status failure rear oxygen sensor  Ready no fault  
ageing 2   
Swifttest result status  Not ok  
Swifttest running status  Running  
Swifttest start status  Not started
                
11 jaar
                                        de wagen rijd al terug een beetje beter waarschijnlijk wat bij getrimd?
de gaatjes in de bout van de ontluchting, die in de inlaatcollector zit durft ook dicht te slippen heb ik gehoord.
dit kan dezelfde fout geven, iemand ervaring
                
11 jaar
                                        vandaag nog obd scan gemaakt
stationair, dan 3000tr/min en freeze frame bij foutcode
 
 
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 1 MIL: IN.  
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.  
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop  
Gecalc.belast.waarde........... 1.9 %  
Koelvloeist.temp................ 80°C  
Kort termijn FT Bank1.........- 2.0 %  
Lang termijn FT Bank1......... 25.0 %  
Motor TPM.................... 657 tpm  
Voertuigsnelh................. 0 km/h  
Ont.verstelling Cil. 1.......... 12.0°  
Inl.luchttemp................... 35°C  
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 3.50 g/s  
Gaskleppos.sensor.............. 1.0 %  
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2  
O2S2 Bank1..........65.534V, FT 0.0%  
Type OBD support.........EOBD (Europe)  
Afgelegde afstand met MIL in.. 168 km  
O2S1 B1 (WIDE I).... 0.00mA,EQ 1.001%  
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 1 MIL: IN.  
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.  
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop  
Gecalc.belast.waarde........... 7.0 %  
Koelvloeist.temp................ 80°C  
Kort termijn FT Bank1......... 17.0 %  
Lang termijn FT Bank1......... 25.0 %  
Motor TPM.................... 3394 tpm  
Voertuigsnelh................. 0 km/h  
Ont.verstelling Cil. 1.......... 43.5°  
Inl.luchttemp................... 39°C  
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 13.75 g/s  
Gaskleppos.sensor.............. 22.0 %  
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2  
O2S2 Bank1...........0.000V, FT 0.0%  
Type OBD support.........EOBD (Europe)  
Afgelegde afstand met MIL in.. 168 km  
O2S1 B1 (WIDE I)...- 0.02mA,EQ 0.992%  
Freeze Frame Data
DTC triggering Freeze Frame......P1171  
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop  
Gecalc.belast.waarde........... 16.4 %  
Koelvloeist.temp................ 78°C  
Kort termijn FT Bank1......... 14.0 %  
Lang termijn FT Bank1......... 23.0 %  
Motor TPM.................... 2080 tpm  
Voertuigsnelh................. 76 km/h
                
11 jaar
                                        Het OBD scannertje (hoe slecht deze ook is) maakt het iets duidelijker.
De motor staat veel en veel te arm. Op toeren staat de motor nog zo'n 10% armer als bij stationair.
Voor de rest moeten we maar hopen dat alle waardes een beetje kloppen, want 65,5 volt op een lambda sensor kan niet.
Mogelijke oorzaken: veel te lage brandstofdruk, valse lucht inlaat, verouderde lucht massa meter, etc.
                
                                        Net nieuwe LUCHTMASSAMETER geplaatst en de 200 paarden zijn terug wakker geworden: wagen is hersteld
nieuwe obd scan gemaakt
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.  
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.  
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop  
Gecalc.belast.waarde........... 1.5 %  
Koelvloeist.temp................ 90°C  
Kort termijn FT Bank1......... 2.0 %  
Lang termijn FT Bank1......... 2.0 %  
Motor TPM.................... 682 tpm  
Voertuigsnelh................. 0 km/h  
Ont.verstelling Cil. 1.......... 9.5°  
Inl.luchttemp................... 48°C  
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 3.00 g/s  
Gaskleppos.sensor.............. 1.0 %  
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2  
O2S2 Bank1..........65.534V, FT 0.0%  
Type OBD support.........EOBD (Europe)  
Afgelegde afstand met MIL in.. 0 km  
O2S1 B1 (WIDE I).... 0.01mA,EQ 1.005%  
Actuele Powertrain Data
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.  
Aantal opgesl.DTCs: 0 MIL: UIT.  
Brandstofsysteem 1 Status..Closed Loop  
Gecalc.belast.waarde........... 10.5 %  
Koelvloeist.temp................ 90°C  
Kort termijn FT Bank1......... 7.0 %  
Lang termijn FT Bank1......... 2.0 %  
Motor TPM.................... 2962 tpm  
Voertuigsnelh................. 0 km/h  
Ont.verstelling Cil. 1.......... 43.5°  
Inl.luchttemp................... 49°C  
Luchtdoorstr.volume(MAF).... 14.50 g/s  
Gaskleppos.sensor.............. 21.0 %  
Aantal O2-sensoren aanwezig..........2  
O2S2 Bank1...........0.001V, FT 0.0%  
Type OBD support.........EOBD (Europe)  
Afgelegde afstand met MIL in.. 0 km  
O2S1 B1 (WIDE I).... 0.00mA,EQ 0.997%  
duizend maal dank om mee te denken Oldford
                
11 jaar
                                        Fuel trims zien er nu een stuk beter uit, dankzij die nieuwe luchtmassa meter.
Voltage van de lambda sensor na de kat (O2S2) is en blijft belachelijk - 65,5 volt en 0 volt.
Welk fraai OBD2 programmatje is dit? Is dit ook die Omitec omiscan OM3000?
                
ja oldford inderdaad de OMITEC omiscan
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
Je vermoeden is goed!
Je kan proberen om een ETM en ECM upgrade uit te voeren bij de dealer, misschien dat er nog oude software in zit en dit de klacht misschien verhelpt.
Alleen de praktijk wijst uit ook gezien de storing interne fout gasklephuis en ook het beruchte bouwjaar dat er een nieuw gasklephuis op moet.
11 jaar