Volvo S70: S70 hapert bij verandering van

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: B5254

Mijn Volvo heeft voortdurend last van 'bokkend' rijgedrag.

Bij verschillende toerentallen en op verschillende momenten houdt de motor 1 a 2 seconden in om vervolgens weer op te pakken. Als dit bij stationair toerental gebeurt valt de motor helemaal uit. Zowel op gas als op benzine.

De garage heeft de auto 2 keer in onderhoud gehad en beide keren de auto ongerepareerd retour gegeven.

- de eerste maal is de verdelerkap schoongemaakt
- de tweede maal zijn er 'enkele slangen' bij het gasklephuis vervangen omdat de auto valse lucht zou trekken. Ik kreeg de auto mee met de mededeling: "als het nu niet geholpen heeft, moet het gasklephuis worden vervangen want dit is een bekend euvel.

's avonds heb ik geen enkele nieuwe slang kunnen ontdekken en dat verhaal van het gasklephuis is, ook volgens de dealer, onzin. Het gaat om een mechanisch onderdeel!


De dealer heeft er net naar gegeken en uitgelezen;
"Het zou een defecte luchtmassameter kunnen zijn maar zeker weten ze het niet" Ze hebben aangegboden om een LMM op voorraad te bestellen en daarmee de auto te testen. Dit kan pas vanaf 18mei...

Weet iemand een simpeler manier om een kapotte LMM aan te tonen? Of heet iemand een idee wat het ook kan zijn...

sandersgti

Geplaatst door sandersgti (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

"Weet iemand een simpeler manier om een kapotte LMM aan te tonen? "

Meten...ik heb je de testlijst ge-maild

mvg,
Hans

Highway (120) PRO, 13 jaar geleden

Heb je geen rotte bougie kabels?

sandersgti (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de testlijst!!

De LMM krijgt 11,90 volt bij contact en ruim 12 volt bij stationair. Het is mij echter niet geheel duidelijk waar ik de motorregelmodule van mijn wagen kan vinden.

Bougiekabels zien er goed uit, geen "doorslagplekken" te zien


Vanmiddag heb ik de stekker erafgehaald en de auto laten lopen; Geen enkel probleem meer. Zodra ik de stekker er weer opdruk slaat de motor direct af.
Bij het rijden met ontkoppelde LMM-stekker geeft hij een wat onrustig stationair toerental maar is het bokken als sneeuw voor de zon verdwenen. (ik denk dat de auto een soort noodloop aanneemt bij het ontbreken van de LMM)

Voor mij is in ieder geval nu duidelijk dat de LMM stuk is, ik ga hem vervangen.

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

oke, succes.

sandersgti (0), 13 jaar geleden

Ik heb de LMM vervangen door een nieuw exemplaar en de auto loopt nu ook stationair weer als een zonnetje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.