close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S70: Lucht in remsysteem S70

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 20V

Klant klaagt over een sponsig rempedaal.
Tijdens het ontluchten van het remsysteem m.b.v. een ontluchtings apparaat komt er heel duidelijk lucht uit de nippels.
Het meest uit het l.a. wiel.
Het pedaal is dan weer goed hard en het remsysteem funtioneert weer zoals het hoort.
Alleen gaat dit hooguit ongeveer 2 a 3 weken goed.
Vervolgens klaagt de klant weer over een sponsig rempedaal.
Het ontluchten heb ik nu inmiddels al 2 keer gedaan, maar het probleem blijft zich binnen de genoemde termijn herhalen.
Overigens is er nergens lekkage te ontdekken en draaien alle wielen vrij rond.

Het enige waar ik nog aan denk, is een hoofdremcilinder die inwendig lek zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor een eventuele oplossing.

Geplaatst door

a.sari (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de hoofdremcilinder lek is dan zal er nog geen lucht in kunnen komen
tevens abs pomp ontlucht (abs geactiveerd tijdens ontluchten met test kast)
als hij volgens jouw bij de hoofdremcilinder lek is
dan zit er dus ook lucht in de abs pomp
opnieuw verversen heeft dus geen nut want de kans is groot dat er nog lucht in de abs achter blijft

Inderdaad is de hoofdremcilinder zeer waarschijnlijk de dader, als die wat ouder word KAN hij wat lucht gaan innemen door de voorste remcup.

Bedankt, ik heb ook sterk het vermoeden dat er iets mis is met de hoofdremcilinder,heb er een besteld,komt donderdag binnen.

a.sari 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.