Hallo allemaal.
Wij zijn van plan om een S70 aan te schaffen. Fijne auto om in te rijden. Rekeningen alles zijn erbij. Zit net nieuwe APK op en grote beurt gehad.
Vanavond proefrit mee gemaakt en vlak voor einde van de proefrit gaat ABS branden. Auto stilgezet. Opnieuw gestart, ABS blijft branden. Was het bij een garage geweest, zou ik van garage de storing verholpen willen hebben, maar auto wordt van een particulier gekocht. Deze zegt dat het geen kwaad kan.
Is het verstandig om deze auto zo aan te schaffen? Auto heeft 277.000 km op teller. Bouwjaar 1997.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan geen kwaad volgend jaar komt hij alleen niet door de apk omdat het lampje uit moet gaan
verder heb ik ooit ook een klant gezien waar het abs sensor ra op storing ging
abs regeleenheid is ter controle opgestuurt geweest en gemaakt. helaas binnen week was de storing weer terug
nieuwe pomp werdt te duur dus is er iets gedaan wat normaal nooit mag gebeuren, namelijk de abs lampje op de olie lampje gezet. lamp bleef uit zodat er afgemeld kan worden
dit mag dus eigenlijk nooit gebeuen omdat iemand anders later de wagen koopt met gedachte dat de abs werkt
verder zit dus op dit moment de abs voor nop jan onder
277.000 km is veel hij rijdt op lpg is de enige vraag of de kop al een keer af is geweest en zijn de kleppen al een keer afgestelt.
blokken willen op de km-stand op lpg last krijgen van de kleppen. verder lag bij deze dacht ik alleen toevoer naar een brandstofgallerei hierdoor wordt de brandstof warm en koud zonder echt gebruikt te worden. keer gehad met een 850 (voorloper s70) dat de injectors door roest dicht zaten 5 cilinders dus alle 5 mochten vv worden en alle oude benzine weer eruit
verder zijn het op zich goeie bakken.
de vraag is natuurlijk hoeveel km denk er mee te gaan rijden en is de prijs wel redelijk
kijk op internet naar andere s70 met ongeveer de zelfde km-stand
betaal je dan teveel of te weinig is aan jouw
het is een auto voor jullie en als je er blij mee denkt te zijn dan moet je het doen
maar er zijn nog zat andere auto's die mogelijk zijn
je weet met 2de hands dat er altijd wel iets niet goed is en eventueel nog extra geld kan kosten
Waarschijnlijk word de auto verkocht omdat er onderhoud aan zit te komen.
Waaronder misschien de ABS storing.
Idd zullen de kleppen wel uitgesteld zijn met deze km stand op lpg.
Komt er ook een koprevisie bij en misschien nog wat zaken,bven je maar zo 3000 a 4000 euro kwijt.
Als je de auto scherp kunt kopen kun je het overwegen.
Maar waarom zou de vorige eigenaar nog een beurt uit laten voeren en de auto vervolgens verkopen.
Teveel tegen gekomen bij de beurt waardoor de eigenaar besloten heeft de auto te verkopen?.
14 jaar
ABS units zijn te repareren. Zoek maar via google en wat de kop betreft ik denk dat het wel mee valt.
De S70 heeft hydraulische stoters en kunnen veel hebben op LPG.
Highway,alles is te repareren.
Maar ik neem aan dat de ts zijn geld ook maar een keer uit kan geven.
En je koopt geen andere auto om er vervolgens eerst een bak met geld aan uit te geven.
En nogmaals,eerst een beurt uit laten voeren en vervolgens verkopen duid toch vaak op onderhoudskosten die de huidige eigenaar niet meer uit wil laten voeren.
En dan gaat het niet meer om een paar remblokjes of een ander lulligheidje.
14 jaar
Allemaal dank voor jullie antwoord.
Ik wil deze kopen daar mijn S90 totall is gereden door een vrachtwagenchauffeur. Chauffer reed achteruit en drukte neus in elkaar. Mijn S90 heeft ook zoveel op de teller op LPG en liep verder heerlijk. Nu krijg ik na lang gesteggel met de verzekering ong. 3500 euries terug.
De S70 moet 3150 euro kosten. Er zijn onderhoudsrekeningen bij in totaal van 5500 euro. Er is een nieuwe gastank ingekomen van 85 liter. Grote beurt gehad, Kunt ook zien dat er nieuwe olie, bobine, kabels, bougies etc. opgekomen zijn. De NAP is erbij tot 2007.
Verder werkt alles aan die auto. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem "vrij traag" vindt optrekken als automaat zijnde. Nu kan dat ook mijn belevingsgevoel zijn omdat ik een 6 cilinder 3 liter gewens ben handgeschakeld?
De huidige eigenaar wil hem kwijt omdat hij gescheiden is en zijn baan kwijt is. Hij kan hem niet meer betalen zegt hij. Is hem gewoon te duur geworden.
Tja, wij willen graag gewoon een goede Volvo terug met als het kan beetje luxe aan boor + lpg. Nieuwe kan ik niet betalen, dus dit leek mij een mooie auto, tot dat storingslampje ging branden.
Mocht iemand nog verdere suggesties hebben, hoor ik het graag !
14 jaar
als ik eerlijk mag zijn zou ik eerder naar een v40 of s40 kijken
dit ivm de prijs
en deze wagens zijn over het algemeen goedkoper en moderner
enige verschil is dat de s70 een echte volvo is en v40/s40 mitsubitshi onderstel heeft en nieuwe s40 ford maakerij is
s40/v40 verder geen gekke problemen mee gezien of gehad
persoonlijk vindt ik dat het betrauwbaarder is
het formaat is wel kleiner
maar het is net wat je wilt hebben
had eerst zelf een volvo480 met alles erop en eraan (geen abs)
heb hem weggedaan omdat ik het niet echt zin had om alles te maken
(grote beurt/ d-riem was maar het begin, het rammelen en kraken van elke onderdeel tweede, contactslot geen zin in en schkelaar raambediening gemolt, en telescoopveren achterklep kapot. glazen dimlicht knippericht en mistlicht gescheurd verder was het een lekkere wagen bijna 18.000km mee gereden in een jaar
heb nu een verlaagde ford focus 2.0 rijdt heerlijk en rammelt niet zo en belangrijkste stuk stiller op de snelweg en met een 100.000 op de teller kan ik nog een tijd mee door
je snapt natuurlijk wel dat ieder een andere wens heeft
als ik geld genoeg had dan had ik ook liever een volvo met weinig km
maar dat ligt ver boven budget
ouwe model wil ik niet, dit omdat je met een auto vooruit moet gaan en niet stil blijven staan.
Zoals Highway zegt, de ABS computers zijn gewoon te repareren (google, marktplaats) en de auto heeft PAS 277.000 km gelopen !!
Als hij er verder goed uitziet en goed rijd en goed onderhouden is geweest hoeft er niets mis te zijn met de S70.
Als je moet kiezen tussen S/V40 en een S70 zoals trucker0werner zegt zou ik het wel weten,.....een S70 !!!
Denk er wel om dat het ABS niet werkt zolang er een storing in zit...het lampje brandt niet voor niets.
En wat ze bij truckerOwerner in de garage doen is helemaal niet toelaatbaar! "namelijk de abs lampje op de olie lampje gezet. lamp bleef uit zodat er afgemeld kan worden "
Ik ben het met dit soort praktijken dan ook niet eens...
mvg,
Hans
ik ook niet om deze redenen werk ik nauw ook ergens anders
verder @volvo-specialist
iedereen heeft zijn mening
moet wel zeggen dat je beter de s70 kunt hebben dan 850 op de look dan
s/v40 zijn verder ook leuke wagens en voor het zelfde geld heb je al een met 160.000km op teller
het blijft ieders mening en eventuele optie
maar dat is aan de topic starter
Ik ga de discussie niet opvoeren maar ben het wel mat Volvo-Specialist eens. Een S/V 40 voor 3000 euro is in de verste verte kwa kwaliteit niet te vergelijken met een S70. S70 is meer een zweed dan een S/V40.
Een S70 heeft ook een ander kostenplaatje.
Vroeger reden we allemaal zonder ABS en dat ging ook prima.
Als ik op dat moment geen geld zou hebben voor reparatie zou ik het lampje ook op de olielamp aan sluiten.
Het doet voor de rest niks af aan je remmerij.
En dit soort auto's worden in de regel zwaar belast met karren en caravans en paardetrailers en zijn daardoor ook sneller aan hun eind.
En dan kan 277.000km een al een heel eind zijn.
14 jaar
abs repair in den haag ruilt je abs regelunit om voor een goed doorgesolderrd exemplaar, hij heeft er tientallen liggen omdat het een algemeen bekend euvel is.
Hij adverteert altijd op marktplaats.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar