Hallo,
Mijn S60 schakelt erg stug bij koude motor.
De achteruit versnelling is dan ook moeilijk in te schakelen
Als de motor en versnellingsbak op temperatuur zijn dan schakeld hij wel een stuk soepeler.
Maar ook dan is het soms lastig om de achteruit versnelling in te schakelen.
Dit gaat zonder "tandenpoetsen".
Als ik bij koude motor optrek, dan lijkt het of ik een lager hoor.
Als hij op temperatuur is dan is dat geluid weg.
Wel is het opvangen van de koppeling tijdens op of terug schakelen te direkt, waardoor je eigenlijk een beetje schokkend rijdt (alsof je een beginnend bestuurder bent).
Ikzelf denk aan versleten druklager of koppelingscilinder, maar misschien kent iemand het probleem en heeft een andere mening?
Deze auto heeft de afgelopen 12 maanden maar 7000 km gereden, misschien alleen korte stukjes. Zou het probleem ook over kunnen gaan door een lange rit te maken met een stukje duitse autobahn erbij, zodat alles weer eens goed los komt?
Of zal de overal toch aan moeten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is waarschijnlijk corrosie op de spiebanen van de price as. Hier door komt de koppeling niet goed los.Helaas moet de bak er van af en de as opgeschuurd worden en met vet ingesmeerd worden. Volvo levert speciaal vet voor dit euvel.
Ok, bedankt voor je antwoord.
Dat is een klusje die ik liever laat doen door een monteur.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar