Volvo 440 1995: slaat af op lpg

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1800

Knappe koppen help mij,

Als eerste was het gas verbuik van 445 km (40 l) nu is dat 350 m op 40 l.

vervolgens sloeg de auto tijdens het optrekken af, op benzine starte deze direct, na een paar km kon ik weer op gas rijden maar in een bocht sloeg hij weer af.

Af en toe kan ik op gas rijden.

Vervolgens heb ik de gehele G3 installatie na gelopen hier en daar wat stekkertjes vervangen (oxide) de vacuum slangetjes achter het uitlaat spruitstuk door geblazen de temperatuur sensor op de cilinderkop doorgemeten waarden tussen 2500 & 300 ohm(20 & 80 celcius) maar alles zonder resultaat.

Km stand is 156.000 monopoint G3 volvo LPG installatie (vialle)

Ik bezit de auto 3 jaar en heb nog nooit een storing aan de LPG installie gehad.

wie kan mij helpen!

testkees

Geplaatst door testkees (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Herman4542 (0) PRO, 20 jaar geleden

Kleppen stellen , als dat tenminste de laatste 10.000 km niet gebeurt is.Verder koelcircuit checken, want het lijkt erop dat je verdamper bevriest.Dit kan door een te laag koelwaternivo komen of door een lekke koppakking.

testkees (0), 20 jaar geleden

bedankt voor de reactie.
Ga het meteen controleren !
de verdamper wordt direct warm!
Het vreemde is als je 1 km rijd en omschakel hij wel op gas wil rijden, maar na b.v 1km er spontaan weer mee nokt, rij je 100 meter weer op benzine en schakel je weer over loopt hij weer prima ook met het terug schakelen. Wat mij wel is opgevallen als je hem een tijdje stationair laat lopen en de ventilator komt bij hij er direkt mee stopt!

testkees (0), 20 jaar geleden

Alles weer gecontroleerd !

Als hij weer op gas loop en de motor is op bedrijfs temperatuur,

en je drukt op de schakelknop naar benzine en dan weer naar gas dan slaat de motor meteen af en dan moet je een keer of 10 starten om hem weer op gas te krijgen.

Alles blijft zeer onstabiel.

testkees (0), 20 jaar geleden




Alwin305 (0), 20 jaar geleden

Is de boordspanning van de auto wel voldoende hoog om de gas-afsluiters open te houden? Dit omdat je zegt dat bij het aanslaan van de electrische Fan de auto op LPG meteen afslaat. Of misschien is het ergens een massa probleem?

testkees (0), 20 jaar geleden

Alwin,
ik heb alle massa gecontroleerd ,ziet er goed uit,
Met de koude start loop de motor van benzine naar gas ik kan er dan een stukje mee rijden en dan stopt hij weer op LPG, tijdens het rijden duk ik af en toe op de tiptoets en pakt hij weer op LPG om dan na een paar KM weer te stoppen, dit varieerd tussen de 3 en 30 KM.

Alwin305 (0), 20 jaar geleden

Een G3-LPG installatie controleerd d.m.v. de lambda sonde of de lucht/brandstof verhouding goed is. Wanneer door wat voor een reden dan ook de uitlaatgassamenstelling te arm is (b.v. wanneer de regeleenheid buiten z'n regelbereik zit), dan schakeld de LPG-installatie automatisch over naar benzine. Dit kan bijvoorbeeld ook voorkomen als het membraam in de verdamper lek is.

testkees (0), 20 jaar geleden

Alwin,
Moet je de verdamper demonteren of is er een manier om te controleren of de membraam lek is.
het probeem is dat hij op een rot pek zit voor onder de bumper.
ik heb vandaag alles gecontroleerd van kleppen tot dinamo. geen resultaat ja 3km op lpg rijden en dan stop hij weer.
het vreemde is dat ik sluds vorming in mijn carterontluchting slang had dit heb ik nog niet eerder gehad.

testkees (0), 20 jaar geleden

Wie weet het nummer van de Hazet tool voor de klepplaatjes te vervangen of een ander alternatief.

Alwin305 (0), 20 jaar geleden

Volgens mij kun je de gas-verdamper niet van buiten controleren. Misschien is het verstandig eens de co uitstoot te laten meten. Of is deze wel goed? (voor zowel gas als benzine).

testkees (0), 20 jaar geleden

Volgens de specialist is de verdamper lek op de pakking een "nieuwe verdamper" is de oplossing, de klep gaat vastzitten door de smurrie uit het koelwater, als je het aftap boutje losdraai komt er van die honig achtige prut uit. ALS Blijf je doorrijden raakt de stappen motor defect.dit verklaart tevens de Sluds in mijn carterventilatie !

testkees (0), 20 jaar geleden

Alle specialisten ten spijt!!! alle prachtige diagnose apperatuur maar!!! n' simpel spoeltje van de verdamper komt niemand op, visueel zat er een klein scheurtje in de kunststof behuizing universeel meter er op soms wel soms niet.

als!!(alles bij elkaar bijna een rekening van 500,- euro (verdamper plus inbouw 275,00 diagnose 75,-- kleppen stellen 171,--)

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Als je naar de dokter gaat krijg je naderhand ook geen geld terug voor de verkeerde pillen. En daar hoor je niemand over. Achteraf is alles makkelijk.

Alwin305 (0), 20 jaar geleden

Dus toch de gasafsluiter. Deze zal dan wel net op het randje hebben gereageerd op de boordspanning (soms wel open, soms niet). Ik heb zelf de spoel ook een keer stuk gehad, maar dat was van de een op de andere dag.

P.s. een verdamper gaat meestal niet levenslang mee dus helemaal verspilde moeite is het niet!

btw. Ik weet van mijn gas-specialist is dat deze, wanneer een auto niet op gas rijd, eerst checkt of de afsluiters wel open gaan en of de motor dus wel gas krijgt!

testkees (0), 20 jaar geleden

Ik heb nagenoeg geen kosten gemaakt (50 euro) alleen offerten aangevraagd! omdat ik geen ervaring met LPG voertuigen heb, maar door de reactie"s en veel lezen in deze fantastische site ben ik op het goede spoor gekomen.

bram1428 (0), 20 jaar geleden

kon je zo vertellen dat het relais op je verdamper kapot is.

Maar helaas zie nu pas je bericht relais kost ongeveer 20 euro.

Er zitten er twee op.


Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.