Volvo V70: Slaat in storing wanneer de motor belast / bij optrekken

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Goedendag,

Ik ben bezig met een V70 D5 2004 Diesel Commenrail. De Volvo kreeg een motorstoring en ik had hem uitgelezen. Daaruit kwam deze meting:

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/651/64038339.png/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/651...][img]http://img651.imageshack.us/img651/9506/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

(Uitgelezen met Autocom)


Hierin staat zoals jullie zien dat er een storing is in de systeemdruk, egr en in de LMM meter.

Ik heb ging er vanuit dat de LMM defect was en dat ook de systeemdruk waardes beinvloedde. Maar naar het vervangen van deze sensor is het probleem gebleven.

-De turbo werk naar behoren, die geeft gewoon vermogen maar in de noodloop regelt de ecu het vermogen weg. Wanneer het kontakt aan en uit gezet wordt is het direct weer over, maar belast je de motor weer dan gaat hij weer in noodloop.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn met deze Volvo?

Alvast bedankt!

Greefhorst

Geplaatst door Greefhorst (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

dop de egr eens af, gewoon om te proberen.
Let even op schone injectorstekkers.
S6

Greefhorst (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb realtime even bekeken wat er gebeurd. De pomp heeft 350.000 hpa 35 bar? Stationair. Toerenmakend gaat dit tot zon 100.000 belastend wil hij over de 100 gaan maar dan kapt hij.

De enige storing nu is 2505 railsdruk te laag. De pomp lijkt me niet defect aangezien hij het dan eigenlijk helemaal niet had moeten doen.

De sensor raildruk kost 250 bruto dus ik wou graag meer meten maar heeft iemand info wat ik verder kan meten waardes e.d.

Mvg,

runtoteun (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo,

Ik zou toch eens de injectoren laten testen bij de dieselspecialist. Heb hier verschillende injectoren vervangen bij Volvo's met dezelfde klachtomschrijving (foutcodes weet ik zo niet) en met een of meerdere injectoren vaak probleem opgelost!

Succes ermee!

Greefhorst (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo,

Hij heeft geen startproblemen he.

Maaaaaar, ik denk het gevonden te hebben. Al die electronica geeft helaas niet weer of een brandstoffilter slecht is :)
Ik heb deze vervangen voor een bosch variant en met de eerst buiten de bebouwde kom proefrit is hij niet in storing geslagen. Met real time heb ik een screenshot gemaakt van de railsdruk en deze heb ik omgerekend van 1248300 hPa naar 1248,3 bar. Dat lijkt me wel weer voldoende.

Eerst even een beurd geven en dan de snelweg op. Ik laat het resultaat weten voor de afsluiting.

Mvg,

Greefhorst (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo,

De LMM had geen betrekking op het verhaal. De oude erin gedaan en even goed wezen rijden met de auto en hij loopt weer als een zonnetje met bijna 400.000 op de klok.

Conclusie: Brandstoffilter verstopt, geen zichtbare verstopping maar een systeem met 1250 bar zal wel de nodige hoeveelheid brandstof aangeleverd moeten krijgen.

Succes aan diegene die het ooit ook krijgt en de rest bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.