Mijn S40 2.0 Turbo (benzine) heeft een raar start probleem. Hij start slecht als hij een een uurtje heeft stil gestaan. Je moet dan lang starten met gasgeven. Hoe langer je de wagen laat stilstaan hoe beter het starten gaat. Na de wagen een week niet gebruikt te hebben startte hij zelf probleemloos (zonder gas te hoeven geven). Het probleem is in de loop van de jaren langzaam erger geworden.
Als de wagen uiteindelijk start komen er blauwe naar benzine stinkende wolken uit de uitlaat.
De garage wil de benzinepomp vervangen (na meting natuurlijk). Ook werden de lambda sonde en de lucht massa sensor genoemd. De lambda sonde geeft heel af en toe (niet tijdens het starten) een fout, lampje gaat dan vanzelf weer uit.
Ikzelf heb echter het idee dat de motor TEVEEL benzine krijgt tijdens het starten. Het lijkt nl op starten met teveel choke bij een carbrateur motor. De aloude verzopen motor.
Kan er een sensor kapot zijn, zodat de computer de motor altijd start als een zeer koude start?
Of zit het toch in de benzine toevoer. Ik heb ook iets opgevangen over een lekkende benzine-druk-regelaar?!?
Bij voorbaat dank,
Kees.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De brandstofdrukregelaar op de brandstofgallerij lekt door !!
Via het vacuum slangetje gaat de benzine het inlaatspruitstuk in.
@ Volvo-Specialist : Bedankt voor uw reactie.
Ik heb uw oplossing aan de garage door gegeven. En weet nu dat ze niet echt goed reageren op mee-denkende klanten. Waarschijnlijk tijd om van garage te veranderen.
Ze hebben het brandstofsysteem uitgebreid nagemeten en hebben uiteindelijk de brandstofpijp vervangen.
Dat zou het onderdeel zijn dat de benzine naar de injectoren leidt. Waardoor er benzine in de motor kon lekken via de injectoren? Het is me niet geheel duidelijk.
Maar de wagen start nu weer als nieuw. Gelijk aanslaan zonder bij te hoeven gassen.
Het probleem lijkt dus eindelijk opgelost te zijn.
16 jaar
hallo, ik heb het zelfde eufel gehad ook met een 20T bij mij waren de injectoren rubbers kappot waardoor de bezine zo in de inlaat loopt, als de motor koud is heeft hij alle benzine nodig en dan zul je ook geen last hebben.
gewoon de injectoren rubbers vervangen en geen goedkope benzine tanken bij TURBO MOTOREN, ik tank altijd Vpower hij loopt er ook nog eens mooier op, pakt ook veel mooier op in alle versnellingen, wat je ook nog kunt doen is de gasklep schoonmaken PAS OP MET LUCHT BLAZEN niet te hard.!!!!!!!
Succes
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar