Dag,
Me wagentje is veranderd in een tractor. Bougies, bougiekabels en beide bonines vervangen, maar hij pruttelt fijn verder, op 2 cilinders!!!
Als ik de wagen start dan draait hij de eerste 8 seconden normaal, dan valt hij terug in de toeren, wat toch normaal is en dan loopt ie slecht. Het hele blok schud heen en weer. Bougiedoppen van cilinder 1 en 4 eraf getrokken en hij loopt exect hetzelfde, als ik 2 of 3 eruit trek slaat de auto af, dus die zijn ok. tweede testje: de stekkers van de injector van cilinder 1 en 4 eraf getrokken, er veranderd niets in het blok, trek ik de stekker van 2 of 3 eraf, dan slaat ie af. Cilinder 1 en 4 krijgen dus of geen brandstof of geen ontsteking.
Waar ligt dit nu aan? lambdasonde of fout in het motormanagement? Lijkt me sterk dat er twee injectoren op exact het zelfde tijdstip stuk gaan.
Als ik de stekker van de lambdasonde eruit trek komt de auto in noodloop te staan, maar moeten dan wel alle vier de cilinders het doen?
P.S. Als ik rijd met de auto doet hij het op alle 4 de cilinders, zolang ik het gaspedaal maar stevig indruk.
BVD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer eens een flesje injectorrreiniger in je tank te gooien
Lekkage in inlaatsysteem. Als je de kabels er af trekt, heb je dan wel vonk. Eigenlijk proberen met een bougie om de ECU niet te mollen
bijna altijd bobine kapot die geeft aan cil 1 en 4 een vonk is een disbobine
Advis omhet zo snel mogelijk te vervangen en ik zou voor beiden gaan. Heb al mee gamaakt dat er te lang mee gewacht was en dat de hele kat kapot was en de onderdelen door de hele uitlaag lag.
Gevolg nieuwe bobine nieuwe kat en uitlaat.
hij schrijft toch dat hij allebij zijn bobines heeft vervangen
16 jaar
Ja vervangen Gebruikt of nieuw.
Bobines zijn nieuw en de rechter bobine heb ik voor de tweede keer vernieuwd. donderdag even naar de dealer om het ding uit te laten lezen, wordt vervolgd
16 jaar
Nou, het is een slecht relais geweest die de inspuit van de injectoren regelde of zo iets, want er zat ook nog ergens een los contactje wat ze (dealer) gesoldeerd hebben. Een heel technisch verhaal, maar daar moet je niet voor bij mij zijn, ik kan net zelf de olie vervangen. Kosten bij elkaar, uurtje werk, relais en uit laten lezen en natuurlijk moet vadertje staat ook nog meeprofiteren met de BTW, kwam ik op 174 euro.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar