start slecht met warme motor
Geplaatst door ron_lubbers@ziggo.nl (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
Ruud10657 (0) PRO, 12 jaar geleden
compressie laten meten.
ron_lubbers@ziggo.nl (0), 12 jaar geleden
laat ik doen bij de volgede beurt zijn er nog meer oplossingen
omdat koud wel makkelijk start
Ruud10657 (0) PRO, 12 jaar geleden
Als een diesel koud goed start kun je stellen dat hij goed voor gloeit.
Als hij warm niet goed start kun je denken aan een lage compressie of niet voor gloeien. De voor gloei tijd is temperatuur afhankelijk. Het kan dus zijn dat hij niet de juiste temperatuur meet en dan helemaal niet voor gloeit.
Als je hem eerst 2x op contact (voor gloeit) zet en dan start slaat hij dan wel direct aan?
Highway (165) PRO, 12 jaar geleden
inspuittiming laten controleren.
ron_lubbers@ziggo.nl (0), 12 jaar geleden
hij heeft net nieuwe distrebutieriem gekregen en is uit gelezen
zitten er temp sensoren die temp meten op een van de injectoren
Highway (165) PRO, 12 jaar geleden
het probleem is ontstaan na de distributsieriem wissel?
Dan staat voor 99% de dynamische pomptiming niet goed.
moderator (0) PRO, 12 jaar geleden
voor het vervangen van de riem starte hij kom slecht
Reactie verplaatst door moderator.
ron_lubbers@ziggo.nl (0), 12 jaar geleden
voor het vervangen van de riem starte hij ook al slecht bij lange stukken 500 kilometer en meer helemaal niet aanslaan eerst af koelen dan was geen probleem meer
Highway (165) PRO, 12 jaar geleden
Toch zou ik starten met de dynamische pomptiming te controleren. Is dit goed dan andere sensoren bekijken. Temp sensor kun je dan ook makkelijk uitlezen.
LOMAX (0), 12 jaar geleden
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Dit probleem lijkt er wel sterk op, niet? Je vind er misschien niet meteen de oplossing, maar de 1e tip, namelijk de temp-sensor (er zullen er wel meerdere opzitten, nl temp meter in dashboard, temp-switch voor ventilator en temp-sensor voor inspuiting/ecu) loskoppelen, zou tijdelijk kunnen helpen. Of warm starten met startkabels aan een zware accu, zodat het starttoerental wat hoger komt te liggen.
ron_lubbers@ziggo.nl (0), 12 jaar geleden
het gebeurd altijd als het als de buiten temp vrij hoog is 25 gr + en als de motor goed warm is
temp sensor voor de in spuiting waar zit deze
rensk001 (0) PRO, 12 jaar geleden
Sensor zit onder in het expansietankje.
LOMAX (0), 12 jaar geleden
Let wel op dat je de sensor voor de radiatorfan (ventilator) niet afkoppelt. Dit is een sensor van het type 'switch', dus aan of uit. Zit vaak op of in de buurt van de radiator. Tenzij deze wagen een permanent draaiende ventilator of een viscogestuurd type heeft. De temp-sensor voor de sturing van de inspuiting zit dan weer meer op het motorblok. Een derde sensor kan in de buurt van de thermostaat zitten, en stuurt de temp-meter in het dashboard aan. Je ziet, een vergissing is snel gemaakt.
ron_lubbers@ziggo.nl (0), 12 jaar geleden
dank u wel ga er mee aan de slag
ron_lubbers@ziggo.nl (0), 12 jaar geleden
de sensor onder het expansietankje was niet aan gesloten wat voor gevolgen heeft dit met het starten met warme motor
a_a_d (0), 12 jaar geleden
Misschien helpt dit: bij de tdi van VAG betekent het koud wel maar warm niet goed starten soms dat de accu niet meer helemaal goed was. Vooor een warme start wordt een hoger toerental vereist. Succes