start slecht met warme motor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie laten meten.
laat ik doen bij de volgede beurt zijn er nog meer oplossingen
omdat koud wel makkelijk start
13 jaar
Als een diesel koud goed start kun je stellen dat hij goed voor gloeit.
Als hij warm niet goed start kun je denken aan een lage compressie of niet voor gloeien. De voor gloei tijd is temperatuur afhankelijk. Het kan dus zijn dat hij niet de juiste temperatuur meet en dan helemaal niet voor gloeit.
Als je hem eerst 2x op contact (voor gloeit) zet en dan start slaat hij dan wel direct aan?
inspuittiming laten controleren.
hij heeft net nieuwe distrebutieriem gekregen en is uit gelezen
zitten er temp sensoren die temp meten op een van de injectoren
13 jaar
het probleem is ontstaan na de distributsieriem wissel?
Dan staat voor 99% de dynamische pomptiming niet goed.
voor het vervangen van de riem starte hij kom slecht
Reactie verplaatst door moderator.
voor het vervangen van de riem starte hij ook al slecht bij lange stukken 500 kilometer en meer helemaal niet aanslaan eerst af koelen dan was geen probleem meer
13 jaar
Toch zou ik starten met de dynamische pomptiming te controleren. Is dit goed dan andere sensoren bekijken. Temp sensor kun je dan ook makkelijk uitlezen.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Dit probleem lijkt er wel sterk op, niet? Je vind er misschien niet meteen de oplossing, maar de 1e tip, namelijk de temp-sensor (er zullen er wel meerdere opzitten, nl temp meter in dashboard, temp-switch voor ventilator en temp-sensor voor inspuiting/ecu) loskoppelen, zou tijdelijk kunnen helpen. Of warm starten met startkabels aan een zware accu, zodat het starttoerental wat hoger komt te liggen.
13 jaar
het gebeurd altijd als het als de buiten temp vrij hoog is 25 gr + en als de motor goed warm is
temp sensor voor de in spuiting waar zit deze
13 jaar
Sensor zit onder in het expansietankje.
Let wel op dat je de sensor voor de radiatorfan (ventilator) niet afkoppelt. Dit is een sensor van het type 'switch', dus aan of uit. Zit vaak op of in de buurt van de radiator. Tenzij deze wagen een permanent draaiende ventilator of een viscogestuurd type heeft. De temp-sensor voor de sturing van de inspuiting zit dan weer meer op het motorblok. Een derde sensor kan in de buurt van de thermostaat zitten, en stuurt de temp-meter in het dashboard aan. Je ziet, een vergissing is snel gemaakt.
13 jaar
dank u wel ga er mee aan de slag
13 jaar
de sensor onder het expansietankje was niet aan gesloten wat voor gevolgen heeft dit met het starten met warme motor
13 jaar
Misschien helpt dit: bij de tdi van VAG betekent het koud wel maar warm niet goed starten soms dat de accu niet meer helemaal goed was. Vooor een warme start wordt een hoger toerental vereist. Succes
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar