close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: slecht starten diesel

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5

start slecht met warme motor

Geplaatst door

ron_lubbers@ziggo.nl (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

compressie laten meten.

Ruud10657 0
badge

13 jaar

laat ik doen bij de volgede beurt zijn er nog meer oplossingen
omdat koud wel makkelijk start

Als een diesel koud goed start kun je stellen dat hij goed voor gloeit.
Als hij warm niet goed start kun je denken aan een lage compressie of niet voor gloeien. De voor gloei tijd is temperatuur afhankelijk. Het kan dus zijn dat hij niet de juiste temperatuur meet en dan helemaal niet voor gloeit.
Als je hem eerst 2x op contact (voor gloeit) zet en dan start slaat hij dan wel direct aan?

Ruud10657 0
badge

13 jaar

inspuittiming laten controleren.

Highway 675
badge

13 jaar

hij heeft net nieuwe distrebutieriem gekregen en is uit gelezen
zitten er temp sensoren die temp meten op een van de injectoren

het probleem is ontstaan na de distributsieriem wissel?
Dan staat voor 99% de dynamische pomptiming niet goed.

Highway 675
badge

13 jaar

voor het vervangen van de riem starte hij kom slecht



Reactie verplaatst door moderator.

moderator 0
badge

13 jaar

voor het vervangen van de riem starte hij ook al slecht bij lange stukken 500 kilometer en meer helemaal niet aanslaan eerst af koelen dan was geen probleem meer

Toch zou ik starten met de dynamische pomptiming te controleren. Is dit goed dan andere sensoren bekijken. Temp sensor kun je dan ook makkelijk uitlezen.

Highway 675
badge

13 jaar

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Dit probleem lijkt er wel sterk op, niet? Je vind er misschien niet meteen de oplossing, maar de 1e tip, namelijk de temp-sensor (er zullen er wel meerdere opzitten, nl temp meter in dashboard, temp-switch voor ventilator en temp-sensor voor inspuiting/ecu) loskoppelen, zou tijdelijk kunnen helpen. Of warm starten met startkabels aan een zware accu, zodat het starttoerental wat hoger komt te liggen.

LOMAX 0

13 jaar

het gebeurd altijd als het als de buiten temp vrij hoog is 25 gr + en als de motor goed warm is
temp sensor voor de in spuiting waar zit deze

Sensor zit onder in het expansietankje.

rensk001 0
badge

13 jaar

Let wel op dat je de sensor voor de radiatorfan (ventilator) niet afkoppelt. Dit is een sensor van het type 'switch', dus aan of uit. Zit vaak op of in de buurt van de radiator. Tenzij deze wagen een permanent draaiende ventilator of een viscogestuurd type heeft. De temp-sensor voor de sturing van de inspuiting zit dan weer meer op het motorblok. Een derde sensor kan in de buurt van de thermostaat zitten, en stuurt de temp-meter in het dashboard aan. Je ziet, een vergissing is snel gemaakt.

LOMAX 0

13 jaar

dank u wel ga er mee aan de slag

de sensor onder het expansietankje was niet aan gesloten wat voor gevolgen heeft dit met het starten met warme motor

Misschien helpt dit: bij de tdi van VAG betekent het koud wel maar warm niet goed starten soms dat de accu niet meer helemaal goed was. Vooor een warme start wordt een hoger toerental vereist. Succes

a_a_d 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.