Ik heb recent de brandstofinspuitpomp en injectoren laten vervangen door tweede hands exemplaren (90k gelopen) die van tevoren wel op hun werking en opbrengst zijn gecontroleerd. Na plaatsing heb ik het volgende probleem. Bij een koude start is starten = lopen. Na uitschakelen meteen weer starten = lopen. Start ik echter na 10 tot 15 minuten start hij zeer moeizaam, blauwe rook, en slaat pas na 10 tot 15 seconde een paar cilinders aan en daarna de rest. Eenmaal lopen blijft hij goed lopen en rijden. De garage wijdt dit aan lucht in het systeem omdat alles er af is geweest. Ik zelf denk dat de pomptiming niet goed is, maar waarom start hij wel bij een koude start en meteen na uitzetten? Of is het toch nog lucht in de leidingen of valse lucht (bv. vanuit het brandstoffilter?). Of kan het zijn dat het systeem vacuum gezogen wordt? Of is de geleverde brandstofinspuitpomp toch niet goed? Ik weet het niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou beginnen met de pomptiming te controleren. (dynamische)
De fijnafstelling tussen de nokkenas/vliegwiel en de pomptiming was niet goed. Nu weer wel en start hij weer zoals het moet; in 1 keer.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar