Mijn distributie snaar is gebroken tijdens et rijden, de moter sloeg gelijk uit en stond dan ook gelijk stil, maar nu is mijn vraag zit er inderdaad een save op zodat de moter gelijk uitslaat of is mijn mooie volvo echt einde verhaal? ik hoor het graag wie er ervaring mee heeft.
Geplaatst door stans (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik weet niet of deze motor `beschermd´ is. Maar leg er een nieuwe riem op, en draai de motor dan met de hand rond. Gaat dit dan zonder te veel moeite, kun je geluk hebben.
Maar ik ben er bang voor..... hou je vingers gekruist........
S6
Ralf
stans (0), 13 jaar geleden
Oke ga het proberen. Dank voor je reply
Haenzel (0), 13 jaar geleden
Er zit geen safe op. Met veel geluk alleen een paar kleppen krom, maar..........
mauri edlund (0) PRO, 13 jaar geleden
Over het algemeen kun je eigelijk wel stellen dat motoren met een hoge compressie altijd kapot gaan als de distributieriem breekt.
Bij een 850 kun je al van geluk spreken als de schade beperkt is gebleven tot een paar kleppen.
Zoals altijd ook hier zijn er uitzonderingen die heel erg veel geluk hebben gehad.
Succes ermee
LOMAX (0), 13 jaar geleden
Weinig motoren kunnen dit hebben zonder schade, behalve enkele uitzonderingen. Schade kan gaan van kromme of gebroken klep(pen) tot kapotte zuigers, kromme drijfstangen en zelfs gebroken nokkenas.
Check1: kleppendeksel eraf, en zien of de nokkenas nog normaal uitziet.
Check2. met alle zuigers in de middenste stand, proberen de nokkenas rond te draaien, desnoods met een hefboom of sleutel op het nokkenastandwiel. Gaat ie nog rond, en komen de kleppen allemaal ook weer omhoog? Dan zou je kunnen riskeren van een nieuwe riem te zetten, en de motor laten ronddraaien door de wagen in 4de versnelling rustig naar voor te duwen. Gaat dit niet goed, dan moet de kop eraf, en zie je van daaruit weer verder.
paulmichiel (0) PRO, 13 jaar geleden
Klepdeksel eraf halen gaat niet even want deze klemt de nokkenassen.
100% kans op motorschade bij deze motoren helaas.
Succes
VOMD (0) PRO, 13 jaar geleden
met een 10klepper heb je meer geluk dan met een 20klepper
inderdaad, kleppendekselkun je niet zomaar eventjes verwijderen
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
nokkenas verdraaien totdat de kleppen bij de eerste cilinder gesloten zijn dan gloeiers eruit draaien en druk op zetten en kijken of er lucht ontsnapt en zo bij alle cilinders wel proberen de zuiger bovenaan te zetten anders klapt hij met geweld naar beneden en kan zo de andere zuigers andere kleppen beschadigen