close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: Slechte koude start

Bouwjaar: 1993

Volvo 940 start op benzine om dan automatisch over te gaan op LPG. Bij een koude motor slaat de motor aan om, en ik vermoedt bij het omschakelen naar lpg, soms met terugslag, zodat mijn luchtfilter openspringt, uit te vallen. Daarnaast brand mijn lambda lampje. De auto starten op bezine zonder over te schakelen op LPG werkt, maar als je wilt optrekken wil de moter uitvallen gas geven heeft dan ook geen zin. Pas bij het los laten van de koppeling maakt de motor weer toeren. Wortd het weer belast dan zakt het weer weg. Gevolg is dat je schokken wegrijdt totdat de moter iets warmer wordt en je op LPG kan schalen. Is de motor warm dan start schakeld en rijdt de auto probleemloos op LPG. Op benzine is het of de motor power te kort komt en slaat bij stationair af op LPG geen enkel probleem.

Reeds vervangen zijn de benzine relais, de computer, de luchtmassameter, verdamper, lambda, sonde verdeelkap rotor, bougiekabels, bdp sensor,

Weet iemand nog iets???

Geplaatst door

omoesnesie (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Renold , Type eens wat meer details in over , merk lpg ,
Beschrijf je gasinspuit stuk(ken) , en waar zit het op in of tussen gemonteerd .
De gasinstallatie is deze nieuw,of overgebouwd uit ander type volvo?

Jos W 0
badge

20 jaar

Jos bedankt voor jou reactie. Merk LPG is Viale ( verdamper is nieuw) en mijn gas instalatie is nog steeds die is geleverd met de auto dus niet overgebouwd. Inspuit van LPG verbindt de luchtmassameter vanaf de luchtfilter, en de luchtslang naar de motor. Hij zit dus tussen de luchtmassameter het beging van de luchtslag vanaf de luchtfilter. De stappenmotor zit dicht bij de verdamper, aan de andere kant van de motor en via een slag met een afsluiter wordt lpg naar het inspuit gevoerd. Op LPG loopt de auto prima, ook stationair, maar ik start op benzine om dan na een minuut over te schakelen op LPG, want anders kom ik niet weg. Dan is er geen vuiltje in de lucht, maar op benzine loopt hij heel slecht ik kan niet eens optrekken bij een koude motor. Op benzine slaat het af bij een stoplicht en als de motor goed warm is dan wil deze stationair blijven lopen maar schokkend om met neiging af te slaan. O ja bij een koude motor helpt gas inhouden niet de motor slaat dan af ik moet spelen met mijn gaspedaal.

omoesnesie 0

20 jaar

Hallo Renold , Lijkt me dat de garage (kennis en ervaring)
toch moet weten dat de auto op benzine 100% moet lopen,is dit niet het geval dan komt het op gas,bijna nooit goed.
Uit je eerste verhaal te lezen , openspringen van luchtfilter(rerugslag) zou duiden op een te arm , en of te laat mengsel(gas lucht verhouding),kan zijn,afstelling,verkeerd carburatie inspuitstuk voor deze auto,juiste inbouwplaats hiervan,kan verdamper juiste hoeveelheid leveren(flow)
Als je hier niet uitkomt met je garage , ga je toch langs een goede gasinbouwer,en vraag of er de juiste onderdelen en type's
zijn gemonteerd zijn voor je auto! (vragen kost niets)


Jos W 0
badge

20 jaar

Bedankt voor jou reactie. Ik ga eerts mijn benzine toevoer controleren bij diagnose krijg ik de melding 2-3-1 wat staat voor te veel of te weing benzine. Misschien een vuile benzine filter want het valt mij op dat de benzinepomp hard hoort zuigen viel mij vroeger niet op. Nogmaals op LPG heb ik geen problemen dus de flow van mijn LPG toevoer schat ik goed.

omoesnesie 0

20 jaar

controleer ook je benzine injectoren of ze niet vervuild zijn,komt vaak voor bij lpg auto's.je kunt ze dan laten reinigen bij een specialist.

stef11082 0
badge

20 jaar

Ik heb inmiddels otdekt dat op de overgang van mijn luchtfilter en luchtslag een klein spleetje zat die waarschijnlijk valse lucht zoog. e.e.a goed vast gezet en de auto start en loopt weer prima op benzine. Na pak weg 15 kilometer rijden ging mijn Lambdalampje branden diagnose geeft aan code 2-1-2 geen signaal lambda, maar mijn auto start en rijdt tot nu toe prima op zowel LPG als op benzine ra ra?

omoesnesie 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.