close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: slippende multiriem bij stationair toerental

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Bij stationair toerental een weinig piepend geluid aan de multieriem.
Riem lag er ong. 25000km op en over de gehele breedte was er een stuk uit van ong 2cm.
Nieuwe riem, looprol en de dure spanrol brengen niets op.
Alternator draait soepel, waterpomp lekt niet laar heeft wel een klein beetje weerstand(ik denk dat dit normaal is), servopomp heeft ook beetje weerstand, en aircodrijfwiel draait soepel(bij niet ingeschakelde airco).
Bij inschakelen airco verhoogd dit geluid alsook bij het draaien aan het stuur.
Airco is ook nog nooit bijgevuld, maar werkt nog steeds goed(225000km).
Heeft er iemand al iets gelijkaardig voorgehad???

Geplaatst door

patrickvc (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De krukaspoelie bestaat uit 2 metalen delen die door rubber aan elkaar zijn gemaakt (trillingsdemper).
Het gebeurd regelmatig dat de rubber loslaat van 1 van de delen, het gevolg is dat 1 gedeelte ten opzichte van de ander gaat verdraaien wat dit piepende geluid veroorzaakt.

Je kunt dit het makkelijkste controleren door een verfstreep oid van binnen naar buiten over de 3 delen te zetten, even de motor laten lopen en dan zal een van de metalen delen wel verdraaid zijn.
En dus andere poelie monteren.

Het is inderdaad de krukaspoelie die verdraaid t.o.v. elkaar. Alvast heel erg bedankt.[quote=Volvo-Specialist]De krukaspoelie bestaat uit 2 metalen delen die door rubber aan elkaar zijn gemaakt (trillingsdemper).
Het gebeurd regelmatig dat de rubber loslaat van 1 van de delen, het gevolg is dat 1 gedeelte ten opzichte van de ander gaat verdraaien wat dit piepende geluid veroorzaakt.

Je kunt dit het makkelijkste controleren door een verfstreep oid van binnen naar buiten over de 3 delen te zetten, even de motor laten lopen en dan zal een van de metalen delen wel verdraaid zijn.
En dus andere poelie monteren.[/quote]

patrickvc 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.