Toen ik deze heerlijke 940 polar A.U9 kocht (2010), deed de benzinemeter het nog maar zeer af en toe. De klok is ook al een tijd met pensioen. Op zich geen groot probleem, maar het virus verplaatst zich nu naar mijn snelheidsmeter. Vaak na een tijdje rijden en een paar klappen doet hij het weer.
Ook de verlichting van de meters valt soms weg. In plaats van de dashboardverlichting branden dan de indicatielampjes van de richtingaanwijzer (continu), de mistlamp en het grootlicht.
Kan ik hier iets aan doen??
vriendelijke groet,
Benjamin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt erop dat een loszittend contact in je dashboard, je parten speelt. Oplossing: dashboard / klokkenconsole démonteren, en zoeken naar een slechte aansluiting.
Zat ik zelf ook aan te denken. Maar voordat ik de boel uit elkaar trek dacht ik: toch maar even wat advies opzoeken...
Ik laat het resultaat tzt weten, merci!
10 jaar
Die console kan je toch demonteren door een schroevendraaier in de gaten aan beide zijden te steken en dan het geheel naar je toe te trekken?
10 jaar
De condensatoren in de teller van de 940 gaan vaak lekken en verbreken dan contacten. Zie ook een US-website met dit onderwerp. (adres helaas kwijt) Alleen met heel kleine vingertjes kun je die condensatortjes vervangen. Het is handiger (werkte bij mij ook) bij een demontagebedrijf de hele klokkenwinkel te kopen en alles te vervangen. Niet ingewikkeld. Paar tientjes.
10 jaar
Het bleek idd een rottige stekker te zijn. Door slecht contact is het gaan knetteren en smelten.
Bij andere stekker de contacten ietwat verbogen, zodat ze strakker om het contactpunt zitten. Bij de verbrande 2 contactpunten heb ik een soort bypass gemaakt.
Alle klokkies werken weer! (voor het eerst sinds ik de wagen heb...)
bedankt voor de adviezen,
Ben
10 jaar
Kijk, netjes gedaan. Je zat op het goede spoor.
Succes met de auto verder.
Dag Benjamin,
Je hebt het inderdaad prima opgelost. Ik ben er een beetje laat mee (vakantie), maar dit is de website die ik bedoelde: http://www.volvoclub.org.uk/faq/Electric.... Niet US, maar Brits. Misschien kun je het nog gebruiken. Heb 15 jaar lang dezelfde 1991 940 estate gehad en nu een V70. Die rijdt comfortabeler en zuiniger en heeft allerlei airbags, maar een beetje heimwee heb ik zo af en toe nog wel. Veel succes met je 940. Willem
10 jaar
Biij de puntjes (is niet meegekomen) moet natuurlijk staan: Electrical instruments. W
10 jaar
Mooi dat het opgelost is!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar