close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: volvo 940 niet starten na motorwissel

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: b230fk

Volvo 940 , 1997, 2.3 turbo intercooler.

Volgend probleem:

Motor gewisseld na extreme oververhitting.
ALLE kabels/draden zijn correct aangesloten, lampje van startonderbreking gaat uit als je de auto op contact zet.
Vervolgens gaat de motor keurig rond op de startmotor alleen geen + spanning op de bobine en de injectie weigert ook dienst.

Iemand suggesties?

Probleem 2:

Blijkt dat je de flexplaat van deze auto op 8 verschillende manieren kan monteren, niet bij stil gestaan! (staat dus waarschijnlijk niet op tijd!)
Heeft iemand een duidelijke omschrijving in welke stand deze moet staan?
Ik weet dat ik de bak er nu af moet gaan halen, maar liever geen twee of drie keer!

Alle suggesties zijn welkom!

Geplaatst door

Profundo Autoservice (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat betreft injectie die dienst weigert zou een defect relais kunnen zijn die de aansturing van je injectoren verzorgt, dit relais zit meestal gemonteerd aan de linkerkant op het spatscherm/veerpoot hoogte.
Wat betreft montage flexplaat zou ik bij de dealer een beschrijving vragen.

Herman BMW 0
badge

10 jaar

Beschrijving voor de flexplaat heb ik inmiddels gekregen van de dealer, de bak gedemonteerd en de flexplaat juist gemonteerd.
het "relais" wat je beschrijft verwar je denk ik met de vonkversterker/ontstekingsmodule.
Achter de asbak heb ik het systeemrelais gevonden t.b.v. de ontsteking en de injectie, deze hebben we gedemonteerd en opnieuw gemonteerd en vervolgens hadden we keurig brandstof en ontsteking.
motor loopt helaas nog niet maar ploft steeds terug in de inlaat, distributie ligt keurig op tijd, maar morgen ook nog even het ontstekingshuis goed inspecteren omdat dit de originele ontsteking nog is en deze dus ook behoorlijk heet is geweest.

Wordt vervolgd!

Bedankt voor je reactie!

Nee het relais wat ik bedoel is voor je 12V voeding van je injectoren.
Het relais wat jij bedoeld het grote witte relais achter de asbak is je brandstofpomprelais/ systeemrelais.

Herman BMW 0
badge

10 jaar

Google maar eens Noise Suspression Relais, het zwarte bovenste relais kan op je linker of rechter verpoot zitten

Herman BMW 0
badge

10 jaar

Radio Suppression Relay. [What is the Radio Suppression Relay and where is it?] The radio suppression relay (as it's called) is in actually a fuel injector relay. The pre 1986 injectors were supplied constant + power to one terminal and supplied a timed ground to the other terminal via the ECM. The constant + power used to come from the fuel pump/injection system relay. In 1986 Volvo decided to isolate the fuel injector circuit because of some radio interference created by the pulsing circuit around the relay tray inside the passenger compartment and near the radio. The solution was to energize a relay - the radio suppression relay - with the pump/system relay feed instead of using the passenger compartment-mounted fuel injection relay to power the injectors directly. The radio suppression relay then supplies the + power to the injectors. The timed ground still comes from the ECM. The reason Alex can't find his radio suppression relay is because it's located on the other side of the engine compartment behind the power steering reservoir, (relay closest to the engine of the two relays mounted there Alex). For the most part the non-turbo engines had the radio suppression relay mounted on the right side (pass) of the engine compartment on or near the coolant reservoir or near the ABS unit. The turbo engines had the radio suppression relay mounted on the left side (drivers) of the engine compartment on or near the shock tower or the inner fender. Not set in stone just as a general rule. The radio suppression relay was used from model years 1987 until 1995 on almost all LH injected 4 cyl and V6 engines and many Regina cars. There may be a couple of exceptions. The 5cyl and straight 6cyl engines do not use one. When it's bad or missing, the radio will work fine, but the engine will not run. Remember even though it's called a radio suppression relay it's function is to supply + power to the fuel injectors.

Problem diagnosis:When this relay fails, it can cause:

Hot start problems (car won't restart until it cools down)
Failure of fuel injector system (no injector pulses)
Backfiring or balky acceleration (insufficient or inconsistent injector pulses)

Herman BMW 0
badge

10 jaar

probleem opgelost.
Ik heb waarschijnlijk de verkeerde documentatie gekregen en het vliegwiel zat er nog steeds niet goed op.
Wederom gedemonteerd en goed gezet.
Motor loopt nu naar behoren.
systeemrelais heb ik ook vervangen.

Bedankt voor de reacties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.