close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: spannings probleem 440

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

2 Dagen gelden viel mijn auto spontaan uit voor het stoplicht. En hij wou ook niet meer starten (duidelijk accu leeg) Ik was van mening dat dit mijn dynamo was daar ik dit al eerder heb gehad en dit dezelfde problemen gaf. Ik heb de anwb laten komen en de monteur bevestigde mijn ide van een kapotte dynamo.(Hoewel ik dit wel erg vreemd vond want deze zynamo zat er pas een half jaar in)
Vervolgens heb ik een nieuwe dynamo gehaald en deze in mijn auto gezet. Het grappige is alleen dat hij nou nog steeds niet bijlaad. Aan de dynamo zal het nu niet meer liggen want deze is hagelnieuw. Heeft iemand een id wat het nog meer zou kunnen zijn ?
Mijn accu loopt verder ook niet leeg. hij laad alleen niet bij..

Geplaatst door

jonathan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kabel vanaf D+ dynamo naar accu onderbroken.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Heb ik doorgemeten maar hij geeft gewoon de spanning bij de stekkertjes die op de dynamo zitten

jonathan 0

17 jaar

Brand het controlelampje op het dashbord wel?

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Nou dat is dus het vreemde dat brandde eerst niet, nadat hij bijgeladen is door de anwb zodat ik tenminste naar huis kon rijden echter opeens wel.. maar na dat ik een nieuwe dynamo erin heb gezet brand hij niet meer

jonathan 0

17 jaar

Ik bedoel de dikke rode kabel,niet de dunne die is van het controlelampje

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

ja de dikke (spannings)kabel die direct vanaf de accu komt geeft stroom door. tenminste ik heb hem gemeten bij het stekkertje wat op de dynamo gaat en daar geeft hij hetzelfde voltage als de accu heeft dus dat lijkt me goed te zitten (maar misschien denk ik wel helemaal verkeerd)
gr.

jonathan 0

17 jaar

Begrijp ik nu goed dat wanneer je het contact aanzet het controlelampje NIET brand.
Als dat zo is word de dynamo niet bekrachtigd en zal dus ook niet laden.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

nee dat klopt het controle lampje gaat niet branden.. de enige keer dat hij brandde was op het moment dat mijn accu bijgeladen was door de anwb maar voor dat mijn motor uitviel ook helemaal niet en nu ook niet meer

gr.

jonathan 0

17 jaar

Dan moet je eens in de zekeringkast kijken of er geen defecte zekering in zit. Anders de dunne draadaansluiting achter op de dynamo controleren of die wel goed contact maakt of dat er 'n breuk in zit.
Deze draad kun je testen door deze tegen massa te houden en dan kijken of het lampje wel brand.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Met de dunne draadansluiting bedoel je het stekkertje wat er naast de + en - nog op gaat neem ik aan ?
en begrijp ik het goed als deze geen contact maakt dat de accu ook niet bij-laad?

gr.

jonathan 0

17 jaar

Klopt helemaal.

Petje57 0
badge

17 jaar

oke nouw te gek ik ga weer even lekker prutsen
dank alvast
groetjes

jonathan 0

17 jaar

Kijk ook of de dynamo zelf goed massa maakt. Misschien massakabel los / afgebroken?

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Als ik me niet vergis zit er een relais onder de kap bij het schutbord welke ook te maken heeft met de laderij.
Maar dan moet je meer lampjes hebben op de display die nu niet meer werken.

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.