laatst de auto weggezet,en hij wilde daarna moeilijk starten,heb hem toch aan de praat gekregen,de auto deed het een paar dagen goed.
tot ik weer wilde starten(thuis)hij de brui er weer aangaf,heb toen gekeken en hij had vonk en kreeg benzine,met veel moeite weer aangekregen
de eerste meters loopt hij beroerd omdat hij teveel benzine heeft gekregen ,daarna loopt hij weer goed.
nu is mijn vraag wat eventueel de oorzaak kan zijn?
bvb dank HANS
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verdelerkap en rotor controleren; mogelijk geeft deze te zwakke vonk.
ook even de bougie's controleren ( vies of versleten ) en de bougiekabels LET OP 1voor 1 eraf anders misschien de verkeerde kabel op de bougie's ( haarscheurtjes of contakt in de dop te ruim ).en de accu 13 / 14V is goed , en de contakten van de startmotor ( oxidatie )
16 jaar
foutcode?
[quote=VERMEER.HANS]laatst de auto weggezet,en hij wilde daarna moeilijk starten,heb hem toch aan de praat gekregen,de auto deed het een paar dagen goed.
tot ik weer wilde starten(thuis)hij de brui er weer aangaf,heb toen gekeken en hij had vonk en kreeg benzine,met veel moeite weer aangekregen
de eerste meters loopt hij beroerd omdat hij teveel benzine heeft gekregen ,daarna loopt hij weer goed.
nu is mijn vraag wat eventueel de oorzaak kan zijn?[/quote]
De 850 (vooral de 20 kleppers) hebben dit probleem wel meer, starten en een paar meter verzetten en even later weer starten en de auto weer afzetten veroorzaakt het probleem van zeer slecht aanslaan, de motor krijgt onder deze omstandigheden gewoon TE VEEL benzine binnen !!
Ook sommige 960ers kennen dit probleem !!
stoters blijven wel eens staan.
maar dat kun je horen.
startmotor gaat sonoor rond,geen compressie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar