Ik heb een 850 T5 automaat op gas. Dit is een gasinstallatie met nog een gasmengstuk.
Hij loopt prima op gas maar zodra hij hoog in toeren moet overschakelen dan krijg je bijna altijd een backfire.
Als ik op het punt van overschakelen hoog in toeren het gas even loslaat dan gaat het wel goed. Laag in toeren geen problemen (tot ca. 4000 toeren). Iemand enig idee hoe dit kan en hoe op te lossen??
Geplaatst door splint (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden
blokje hout onder je gaspedaal !! Geintje Stefan, hoeveel km op de klok en wat heb je al vervangen - gecontroleerd. groet Thijs
bormie (0) PRO, 16 jaar geleden
die ken ik niet,met een gasmengstuk.
sluit hij wel de gas toevoer af als de gasklep sluit?
splint (0) PRO, 16 jaar geleden
Hij heeft nou 310.000 km gelopen. De electrische stappenmotor in de droogslang is al vervangen door een handsteller en heb hem afgesteld op ongeveer een co van 0.5. Zelf heb ik het gevoel dat het komt doordat hij met overschakelen dan turbodruk verliest, dacht zelf al wel aan een dump valve zodat hij druk houdt. Maar ik weet niet of dit zin heeft.
bormie (0) PRO, 16 jaar geleden
heb je hem uitgelezen?
kan handmatig(rv bij ruitensproeier vulopening)
bormie (0) PRO, 16 jaar geleden
note.
tussen de stuurpomp en spruitstuk zit een vacuum slang van de carter ontluchting,vervang de haakse verbinding op je spruitstuk.
matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=bormie]die ken ik niet,met een gasmengstuk.
sluit hij wel de gas toevoer af als de gasklep sluit?[/quote]
Door sommige inbouwers zelfs gebruikt tot 1998 g2. Gezien de km stand, mogelijk beginnende verbrande klep inlaatzijde.
Compressie meten en cilinderlektest doen. e.v.t. distributie versprongen, maar dat lijkt me sterk. ook slechte verbranding kan backfire veroorzaken, dus bougie's e.d. controleren. suc6 Thijs
splint (0) PRO, 16 jaar geleden
De kop is er 10.000 km geleden afgeweest en alle kleppen vervangen en toen ook de distributieriem en bougie's ect. vervangen.
matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden
Ja, moeilijk te zeggen zo op afstand. is de kop er afgehaald als gevolg van een gebroken riem ?? hydrostoter werkt mischien niet optimaal.
Is er nog meer vervangen, anders blijven we gissen terwijl het al vernieuwd of gecontroleerd is. groet Thijs
splint (0) PRO, 16 jaar geleden
de koppakking was lek en de kleppen rammelden erin, wat is er mototisch vervangen is, turbo-radiateur-waterpomp-turboslang en natuurlijk de kop laten reviseren