close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Startprobleem V40

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9D

Hallo,

Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen. Onze auto heeft startproblemen. Tot nu toe 4x ANWB erbij geweest en al 3 keer bij de garage geweest. Eerst een nieuwe accu geplaatst, maar dat bleek het probleem niet te zijn. Het probleem is dat hij vaak 's ochtends niet start. Als hij 's ochtens start, doet hij het de rest van de dag probleemloos. De ANWB heeft hem verschillende keren met een spuitbus gestart. De eerste keer bij de garage bleek een sensor stuk te zijn. Voor 400 Euro reparatie. Twee dagen later startte de auto weer niet. Terug naar de garage. Deze konden niets constateren en adviseerden terug te komen als hij weer niet startte. Wel het brandstoffilter vervangen. Een paar dagen later startte hij weer niet. Voor de 3e keer naar de garage gebracht. Deze keer hebben ze de retourslangen van de verstuivers vervangen a 300 Euro. De auto startte de volgende dag de 2e keer en de rest van de week steeds de 1e keer. Tot vandaag. Toen startte hij weer niet. Inmiddels zijn we 700 Euro lichter en hebben we nog steeds hetzelfde probleem.
Ik weet nu niet meer wat we moeten doen. De auto maar verkopen? Maar je wilt iemand anders ook geen slechte auto verkopen. Of weer terug naar de garage, waar het zeker weer geld gaat kosten, waarbij het maar zeer de vraag is of het probleem deze keer gevonden wordt. We zijn een beetje ten einde raad. Heeft iemand hier nog goede tips voor ons?

Groet,

Dune45

Geplaatst door

Dune45 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat doet de motor dan? draait hij langzaam rond? Voel eens aan de accupoolklem vooral waar de kabel aan de klem gefelst zit. Als het daar warm wordt heb je het probleem gevonden.

Highway 640
badge

14 jaar

Nee, de motor draait gewoon rond. Volgens de garage zou hij ergens lucht lekken waardoor hij niet genoeg druk kan opbouwen om te starten, maar ze kunnen niet vinden waar het lek zit.

Dune45 0

14 jaar

Deze motor is wel een van de betrouwbaarste het einige probleem dat ze wel eens hadden was de drukregelaar op de pomp. In een enkel geval de pomp zelf. Als hij niet wil starte moet je garage eens de druk meten van de pomp. De waarde kunnen ze van de ECU aflezen met een laptop.

Highway 640
badge

14 jaar

Hallo,

Ik kom geregeld bij autogarage's en laatst was er ook iemand met dat probleem. Ze hebben alles vervangen, brandstofpomp, EGR, verstuivers maar het probleem bleef steeds. Ik zal morgen wel even vragen of ze nu weten wat de oorzaak was en wat ze vervangen hebben. U hoort nog van mij. OW trouwens als u uw v40 niet aankrijgt koop een bus remreiniger en spuit dat vervolgens in de luchtinlaat. u ziet een dikke zwarte slang die van de intercooler naar de luchtinlaatklep gaat, die moet u vervolgens demonteren en remreiniger inspuiten, dan de buis weer monteren en dan moet de motor als het goed is gaan lopen. Succes ermee. Wat u ook kunt proberen is om een paar keer in het balgje te knijpen die de brandstof naar de motor pompt, die zit naast het brandstoffilter.(onder de zekeringkast in de motorruimte)

Vriendelijke groet, Joris

Joris96 0

14 jaar

[quote=Joris96]Hallo,

Ik kom geregeld bij autogarage's en laatst was er ook iemand met dat probleem. Ze hebben alles vervangen, brandstofpomp, EGR, verstuivers maar het probleem bleef steeds. Ik zal morgen wel even vragen of ze nu weten wat de oorzaak was en wat ze vervangen hebben. U hoort nog van mij. OW trouwens als u uw v40 niet aankrijgt koop een bus remreiniger en spuit dat vervolgens in de luchtinlaat. u ziet een dikke zwarte slang die van de intercooler naar de luchtinlaatklep gaat, die moet u vervolgens demonteren en remreiniger inspuiten, dan de buis weer monteren en dan moet de motor als het goed is gaan lopen. Succes ermee. Wat u ook kunt proberen is om een paar keer in het balgje te knijpen die de brandstof naar de motor pompt, die zit naast het brandstoffilter.(onder de zekeringkast in de motorruimte)

Vriendelijke groet, Joris[/quote]
En hoe is dit afgelopen?

Robert.J.B 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.