Hoi, een wat raar probleem en ik zal het zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Op zaterdag rij ik heel weinig en op zondag eigenlijk niet. Als ik de auto op maandag start rond het middaguur ( ik werk parttime) slaat hij direct aan geen probleem dus, maar stationair begint hij al wat onregelmatig te lopen slaat niet af maar gewoon merkbaar, als de motor op temperatuur is schommelt het toerental tussen de 900 en 1100 toeren. Tijdens het rijden is er niets mis. Als ik na einde werktijd de auto weer start is er niets meer aan de hand, loopt als een zonnetje en tot aan het weekend geen last meer. Ik had al wat gelezen over vacuümslangen maar dan zou je het probleem constant moeten hebben. De Volvo heeft 163 duizend km gelopen en de laatste grote beurt is bij de dealer gedaan bij een stand van 141 duizend km met bougies e.d. die zullen het probleem niet zijn.
Iemand een idee? want al is het maar een ongemak wil het wel opgelost hebben.
M.v.g. Ronald.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien moet je je temperatuursensoren eens (laten) checken.
Bedankt voor de reactie, de auto heeft twee dagen stil gestaan en vanochtend kreeg ik hem niet aan de gang.pruttelt wat maar slaat niet aan, buiten is het wel erg vochtig, kan het dus een vochtprobleem zijn?
M.v.g.
Ronald.
14 jaar
vochtprobleem, lijkt me niet....
Probeer eens te starten zonder dat de temperatuursensor aan is gesloten.
Met andere woorden: start de auto wel als je de stekker eraf trekt? (zit tussen cilinder 3 en 4)
14 jaar
Ik zal het vanmiddag als het hier weer droog is proberen. Zit de temperatuursensor aan de voor of achterkant van de motor want ik begrijp dat het niet de sensor van de meter is.
14 jaar
Hij zit aan de voorkant. Ik denk dat die ook voor de meter is.
Iemand anders een idee????
14 jaar
Hoi net even geprobeerd maar ook dan niet aanslaan, inmiddels is de accu leeg. Die begin ik te verdenken want traag rondgaan deed hij al.
14 jaar
Dan zou ik inderdaad eerst eens de accu met de aansluitingen daarvan controleren....
14 jaar
Ik heb inmiddels de lokale accuservice gebeld en morgen wordt er een nieuwe geplaatst, kan nu toch niet verder.
Ik laat dan weten of het opgelost is.
Bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Ik zit er toch een beetje tegen aan te hikken, er zijn twee sensoren de ene tussen cilinder drie en vier heeft ook een wat rare vorm (lijkt meer op een spoel) en een bij de ontstekingskant. Die heeft een blauwe steker. Van mijn opel wist ik nog dat die de computer regelde. Het zal niet de eerste keer zijn dat je door die sensoren op het verkeerde been gezet wordt.
14 jaar
Even een update, de accu is geplaatst en de volvo kwam moeizaam tot leven. echt beroerd stationair lopen en neigen tot afslaan. De motor warm laten draaien maar van harte ging dat niet, nu na 3 uur weer gestart en als een zonnetje zo mooi lopen. De nieuwe accu is wel een wereld van verschil, van stoffel de schildpad naar zoef de haas.
Morgen voor de zekerheid de verdelerkap controleren op aanslag want ik vermoedt dat daar het probleem ligt. Ik heb dat met mijn kadett ook aan de hand gehad, bougies, kabels e.d. vervangen bleek dat de verdelerkap vol met smurrie zat.
Ik laat de afloop weten.
M.v.g.
Ronald.
14 jaar
Maak ook even je vliegwielsensor goed schoon dat wil ook nog wel eens helpen
14 jaar
Sensor voor op het blok is temperatuursignaal voor de computer, de sensor achter op het blok is voor je temperatuurmeter. Stationairstelmotor wil er ook nog wel eens de geest aan geven.
14 jaar
Hoi, vanochtend gestart en direct aanslaan verhoogt stationair toerental is goed en gaat ook netjes terug naarmate de motor opwarmt. Ik heb de verdelerkap er af gehad en de punten zijn wel ingesleten, verder geen rare dingen gezien. Wat de sensoren betreft ik heb daar eens op gegoogled en de sensor voor de ecu ziet er totaal anders uit dan de sensor tussen cilinder 3 en 4. Rijden doet hij in ieder geval weer, toch een zorg minder.
Bedankt voor het meedenken.
Ronald.
14 jaar
Gisteren de punten in de verdelerkap ook nog even opgeschuurd en vandaag geen problemen meer gehad, ook niet meer die waarmee ik het topic heb gestart. Het is natuurlijk een lapmiddel dus ga ik de kap en rotor vernieuwen.
Bedankt allemaal.
M.v.g. Ronald.
14 jaar
Hoi eindelijk het probleem gevonden de aansluitingen van de twee vacuümslangen achter het injectorhuis waren gescheurd, loopt stationair nu veel mooier.
14 jaar
mooi zo, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar