Volvo 850: stationair toerental blijft niet constant volvo 850 2.5 20v

Bouwjaar: 1993, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.5 20V

Beste,

Mijn probleem is het volgende. Ik heb mijn distributieriem vervangen en daarbij is de nokkenas verschoven. Voordat de motor is gestart heb ik alles weer in de juiste positie kunnen krijgen. Bij het draaien had ik geen tikkend geluid en voelde geen zware weerstand. De motor gestart en geen enkel probleem. OOk het tikken wat ik vooraf had, tikkende klepstoters, was weg. Blijkbaar hebben de assen sowieso niet goed gestaan. Bij rijden heb ik meer vermogen gekregen bij hoger toerental. De auto loopt wel soepeler is mijn ervaring. De motor heeft bijna 450.000km gedraaid en nooit zware problemen gehad. Echt een superblok van Volvo. De auto die ik bezit is een 850 2.5 20V estate uit 1993.

Echter heb ik nu een probleem dat mijn nokkenassensor het begeven heeft. Nu voor de derde keer. De code van sokker A-6 is 3-1-4. Heb verder geen ander foutcodes. Zowel bij een koude als warme motor kan de auto geen 800 toeren houden bij stationair draaien. Hij duikt steeds naar beneden. De auto rijdt op gas en hij is steeds zoekende waardoor de auto zeer onregelmatig is en ik een stotterende motor heb. Op benzine slaat de auto gewoon af als ik rij en ik schakelen moet. Bij stationair draaien zit hij steeds tegen afslaan aan.
Ik heb geen flauw idee wat er nu aan de hand kan zijn. Kan dit te maken hebben met het opnieuw af moeten stellen van de auto zowel op gas als op benzine?
Of heeft dit met iets anders te maken.

Hoop dat u mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Pieter

dupl-u-26610-5dd149a8753e9+Pieter850

Geplaatst door dupl-u-26610-5dd149a8753e9+Pieter850 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Maak de gasklep eens goed schoon. Het kan zijn dat die door vervuiling het probleem nu geeft en misschien werkt de stationare regelklep niet goed meer. luister ook of er nergens geen kleine luchtlek zit.

opel.nl (0), 17 jaar geleden

Controleer de vacuuúmslangetjes maar is .als je voor de auto staat links langs de gasbediening.

groeten, chiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.