Volvo S60: Storing gashuisklep of benzine??

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 170pk

Daar ben ik weer... vorige probleem, het tikken is opgelost, bleek een losse dingetje van de handrem in de trommel te zijn en een vastzittende (roest??) achterrem. Maar nu het volgende weer..pfff
Naar Frankrijk geweest, terugweg 150 km linkerbaan, merk opeens dat ie niet meer wilt schakelen (is automaat) en opeens heel hoog in zijn toeren... dus als bezetene naar de vluchtstrook, en motor loeien! Geprobeerd anwb te bellen ( komen niet als je op de peage staat) en oranje paal is heeeel onduidelijk.. maar goed, na 10 minuten motor gestart in versnelling 4 en terug naar D en deed weer normaal... wel melding spoed motormanagement, maar vanaf onder Parijs toch maar weer verder aan de terugweg met klamme handjes en thuis gehaald, met melding in het dashboard... De volgende ochtend haal ik mijn honden, met melding. Start daar weer om naar huis te gaan, melding weg!!??
Ik naar de garage (waar ik toch heen zou gaan), uitgelezen, gashuisklep storing en iets over de luchtmassa verdeling... maar geen storing meer!
Nu lees ik gisteren iets in het anwb boekje over euro 98 en euro 95... nu is het zo dat wij die dag ervoor, na gezellig verdwaald te zijn ergens in de Loire, bijna lege tank hadden en niet op de peage voorlopig zaten... dus op zondag benzinepomp zoeken en vinden er 1 die alleen euro 98 heeft. Maar wij tanken altijd 95... Dat stukje in de anwb ging over dat motoren zeer gevoelig kunnen reageren op benzine... dus mijn vraag is, wie herkent dit? Heeft die 30 euro 98 de storing gegeven? Is daarom de storing uit zichzelf verdwenen, omdat ook die 98 ondertussen uit de tank was??

nikie70

Geplaatst door nikie70 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Euro 98 benzine kan geen kwaad (zolang het loodvrij was). Is zelfs betere (kwaliteit) benzine dan euro 95.
Als de fabrikant zegt dat de auto op euro 95 is afgesteld dan heeft euro 98 geen nut, tenzij de auto gechipt is.

nikie70 (0), 14 jaar geleden

Ok.. overigens was er vorig jaar wel gedoe over de euro 98 in Frankrijk, die vervuild zou zijn.
Maar nu... next probleem... komen net uit Rotterdam, brandt nu in de boordcomputer emissie service vereist en rechts symbooltje brandstofpomp.
Heeft dit probleem te maken met het vorige of weer een nieuw probleem?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als het lampje brand is er een storing aanwezig en opgeslagen in het geheugen.
Uit laten lezen door de dealer en je weet wat het is.
Uit lezen kan eventueel ook door een vakgarage met EOBD, dat zit er op in 2001.

Vervuilde benzine kan overal voorkomen en bij alle soorten en alle octaangehaltes.

Highway (115) PRO, 14 jaar geleden

gasklep storing is niet vreemd voor een type van 2001. Je krijgt dan ook storing luchtmassa, maar daar is niks mis mee. Gasklep vervangen en nieuwe software er in en klaar.

Roger_Rabbit (0), 14 jaar geleden

Gasklep laten vervangen is niet goedkoop. Er is volgens mij dit jaar een uitzending bij Radar geweest op de TV waar dit aan de orde is geweest.

Kijk maar eens op http://www.trosradar.nl/index.php?id=uit...

Er bestaat een electronisch gasklephuis dat goedkoper is dan de volvo mechanische versie.

rob9958 (0), 14 jaar geleden

Kijk ook eens op www.volvo-forum.nl, hier is heel veel info te vinden!

Nog wat prijsinfo:
- originele ETM bij Volvo: ca. €800
- revisie van je eigen ETM bij ACtronics: €250 (dit is bovengenoemd "elektronisch gasklephuis....)

nikie70 (0), 14 jaar geleden

De oplossing was inderdaad het gasklephuis. Is door ACtronics electronisch gemaakt. Dank allemaal voor de reacties!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.