close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Stotend rijden bij warme motor met shoke uit

Bouwjaar: 1989

Als ik met mijn 440 rijd met warme motor en de shoke uit druk begint mij wagen schokkend te rijden. op het moment dat ik de shoke er bij uit trek is alles goed. Stationair loopt de auto goed zowel met of zonder shoke er bij. Trekken doet de auto ook goed. Dus alleen bij constante snelheid zonder shoke met warme motor begint de motor te hikken.

Wie kan me helpen met de oplossing?

De onderhoudszaken zijn vervangen. Cabarateurvoet is vlak.
Ik heb zelf het idee dat de motor net iets te weinig brandstof krijgt. Hoe kan ik dit bijstellen?

Geplaatst door

qengelberts (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn de ontluchtingen van de carburateur goed schoon en zijn de sproeiers ook schoongemaakt? Hoe is je in/uitlaatpakking? Die kun je controleren door tijdens stationair draaien een beetje remmenreiniger op de pakking te spuiten. Als de motor daarop reageert door b.v. sneller te gaan lopen is je pakking lek.
Je kunt sproeiers met speciale sproeierboortjes ook ruimer maken maar wees daar voorzichtig mee. Het brandstofverbruik schiet omhoog...
Laat anders eens een viergasmetig doen. Dan kun je zien hoe je mengselsamenstelling is.

Eppo2715 0
badge

20 jaar

De sproeier heb ik schoon gemaakt al eerder, en het verbruik is met de shoke niet ingeschakeld normaal 1 op 14 a 15 gemiddeld. (wel veel snelweg dan). Welke in en uitlaat pakking bedoel je?
Al vast bedankt voor je reactie.

qengelberts 0
badge

20 jaar

Er zit maar een pakking voor de inlaat en uitlaat.
spuit met wat remmenreiniger langs de aansluiting spruitstuk en motor ook voor de zekerheid ook nog langs de cabarteurvoet.
Als hij dan anders gaat lopen heb je ergens een lek zitten.
Precies als Volvo no Problemo heeft beschreven.

volvoxc90 0
badge

20 jaar

Ik zal zodra ik het gedaan heb de resultaten ervan hierneer zetten.
Beide personen alvast heel erg bedankt voor het advies.

qengelberts 0
badge

20 jaar

Zo ver ik er bij heb gekunt met draaiende motor en de spuitbussen heb ik geen verandering in lopen van de motor gehoord. Wat mij wel op viel is dat als de auto verhoogd loopt (door het hendeltje op de caburateur te draaien is dat de benzine toevoer niet daarmee hoger wordt maar iets blijft druppelen. Tevens heb ik gemerkt dat als de motor goed warm is op de weg hij nog steeds 500 a 600 toeren draait (is dit normaal?)
Wat nu mijn vraag wordt is het normaal dat ie laag draait en als die verhoogt stationair loopt het normaal is dat ie benzine druppelt in plaats van iets meer? (Zo nee hoe kan ik dat veranderen?)

qengelberts 0
badge

19 jaar

Tja ik hoef nu niks te doen meer in ieder geval. Distributie is geknapt.

Dank jullie alle voor de informatie

qengelberts 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.