Volvo 240 1991: stotteren en afslaan op de meest onmogelijke plaatsen

Bouwjaar: 1991

Hallo iedereen,

Grote en onverklaarbare problemen met de VOLVO 240 GL. Kan weken rijden als een zonnetje om dan plotseling af te slaan (ook op de snelweg!!) of te stotteren. Soms helpt opnieuwe starten, soms moet ik even de accu loskoppelen. Tijdens deze problemem gaat het lambda lampje ook vaak branden. VOLVO-garage, andere garage en zelfs de Wegenwacht weten niet waar het probleem zit.
Iemand een idee? Alvast bedankt.

peter w8899

Geplaatst door peter w8899 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 240? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

testkees (0), 20 jaar geleden

Labda lampje branden !! probleen met je carburareur!, de uitstoot is niet in orde, blijft je vlotter hangen ?, retour leiding verstopt, valse lucht! bobine !ontsteking ! het zijn zomaar een paar kreten om je op weg te helpen.

volvoxc90 (0) PRO, 20 jaar geleden

Peter dit is zeer lastig we hebben hier wel eens mee te maken bij een 740 was een contactje van het injectierelais dat soms slecht contact maakte nu hebben we 2 940 met het zelfde probleem en denken dat het in beide gevallen de oorzaak zat in startblokkering of in het alarm. Het blijft lastig bij de 740 was het na lang zoeken duidelijk het contakje zat een stuk dieper en de vergrendeling was ook defect wij zijn toen geholpen door een wegenwacht die bij de stilgevallen auto was gekomen en deze was niet meer aan de praat te krijgen. Hij heeft toen het relais overbrugt en vandaar uit zijn wij gaan zoeken. Ook het relais zelf kan een oorzaak zijn
denk aan ingebrande contacten.

Erik Franken (0), 20 jaar geleden

kleine annecdote, mischien heb je er wat aan.
Ik heb in 90/91 dezelfde GL('87) gekocht van een kennis. Voordat ik hem kocht had de Volvo dezelfde? problemen. mijn kennis had bijna alles laten vervangen wat met het electrisch/ontstekingscircuit te maken had. Nadat hij uit de Maastunnel was weggesleept en het verkeer in heel Rdam had ontregelt heeft hij deze auto dezelfde dag nog kwaad ingeruild. Ik kocht hem van de betreffende garage op voorwaarde dat het probleem werd opgelost. Na doormeten in Vlissingen of Middelburg (Volvo ?) bleek het toch de bobine. Er was uiteraard al eerder naar gekeken maar leek in orde. Het was, het enige el. onderdeel wat nog niet vervangen was.
Het is mijn beste auto-aankoop ooit geworden.
succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.