Volvo 240: hoog stationair op LPG

Bouwjaar: 1993

Beste Mensen,





Enkele weken geleden heb ik een Volvo 240 van 1993 gekocht met een 2 liter motor. De auto loopt op LPG.


Meteen na aankoop was duidelijk dat de motor somes afsloeg bij overschakelen.


Als eerste heb ik er nieuwe Bosch bougies en nieuwe bougiekabels opgezet.


Geen resultaat.


Daarna een grote beurt bij de Volvo dealer.Incl. kleppen stellen en de afstelprocedure met het knipperende lampje en div. toerentallen.


Hierna liep de motor al een stuk beter maar hij sloeg nog steeds onverwacht af bij overschakelen. (Als de motor onbelast liep sloeg hij nooit af)


Toen kwam het moment dat een backfire plaatsvond omdat ik een propje gas gaf toen de motor dreigde af te slaan.


Ik heb de ontplofde inlaatbuis met Ducktape tijdelijk aan elkaar gezet en vanaf toen slaat de motor niet meer af maar loopt hij 1000-1200 toeren stationair en hij blijft vaak hoog in de toeren hangen bij overschakelen. Ook komt het voor dat hij perfect loopt, zowel bij overschakelen als stationair (+/-850 tpm)Afgelopen vrijdag is de auto hiervoor naar de Vialle dealer geweest. Hij kon helemaal niets vinden maar Vialle vertelde hem dat het waarschijnlijk de switch op het gasklephuis is. Deze heb ik vervangen en een nieuwe inlaatslang/buis gemonteerd maar de auto loopt nog steeds te hard stationair.





Hier nog even een opsomming van de dingen die gedaan zijn:





-Nieuwe Bosch bougies


-Nieuwe bougiekables


-Gasklephuis schoongemaakt


-Stappenmotor schoongemaakt en getest met een 9V batterij


-Kleppen gesteld & grote beurt bij Volvo dealer


-Switch gasklephuis vervangen





Nou, ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft.


Peter8856

Geplaatst door Peter8856 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 240? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

eric2757 (0), 20 jaar geleden

Probeer je luchtinlaat van het luchtfilter eens te knijpen.

slang van het luchtfilterhuis afhalen, het gat voor ongeveer 1/3

afplakken. Hij zal nu een wat hoger stationair rpm krijgen. iets terug regelen via je verdamper.








Peter8856 (0), 20 jaar geleden

Hoi,



De inlaatbuis heb ik al eens langere tijd verwijders. Hij zit precies in de rijwind maar het is gebleken dat dit er niets mee te maken heeft. Het zou ook nog aan het balansslangetje op de verdamper kunnen liggen maar mijn verdamper heeft zo'n aansluiting niet.

Ik heb inkiddels de stappenmotor vervangen voor een goede gebruikte maar ook dat maakt geen verschil.

Ik heb zojuist een splinternieuwe verdamper gekocht die ik vanavond ga installeren.








Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.