👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi allemaal,
Een tijd geleden is de stuurbekrachtigingspomp van mijn 945 uit 1994 (benzine / lpg automaat ) stuk gegaan. De pomp is toen vervangen voor een ruil exemplaar (niet nieuw). Sindsdien hapert de stuurbekrachtiging als de auto warm wordt.... De garage vertelde me dat de lucht nog uit de leidingen moet na het vervangen, waardoor de stuurbekrachtiging in het begin nog raar kon doen maar nu duurt het wel heel lang want het is al zeker 2 maanden geleden....
Symptomen:
Als de auto koud is stuurt hij goed. Alleen als de auto echt stil staat wil het nog wel eens zwaar gaan. Als de auto warm begint te worden, onstaat er een blokkade vanuit de middenpositie. Als ik dan naar links of rechts wil sturen, moet ik eerst over een zeer zwaar sturend punt heen (net uit het midden) en pas als ik over dat punt heen ben, stuurt de auto weer goed. Na een aantal km rechtdoor, moet je weer over dit punt heen... Dit gaat soms zo zwaar dat ik echt met 2 handen aan het stuur moet trekken. Als ik over het punt heen ben is er niks meer aan de hand. Het probleem wordt erger naarmate de auto warm wordt. Soms heb ik het idee dat het ook toerental afhankelijk is omdat rotondes (laag in toerental) soms extra zwaar gaan. Ik wil het graag oplossen want dit levert mogelijk onveilige situaties op.
Denken jullie dat ik nu gewoon een slechte stuurbekrachtigingspomp in de auto heb zitten of zou het stuk gaan van de vorige pomp de hele stuurinrichting beschadigd hebben?
Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Alvast bedankt! Groeten, Arn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat was er met de oude pomp
Hoi Jerry,
Ik weet het niet precies maar in een keer was de pomp kapot en kwam ook alle olie er uit lopen. De garage vertelde me wel dat ze hoopten dat alle rommel uit de oude pomp de stuur inrichting niet had beschadigd.... Ik zou het nu wel vreemd vinden als het probleem zich in de stuurinrichting bevindt want dan zou het er toch ook zijn met een koude motor en niet pas na een half uur rijden? Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de olie van de stuurbekrachtiging dunner wordt als het warmer wordt maar heeft dat dan alleen effect op de pomp of ook op het hele stuurhuis....?
Groeten Arn
15 jaar
juist met een defecte pomp krijg je achteraf een stuurhuis probleem
ik vervang altijd beide als set
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar