Ik heb een Nederlandse auto naar Duitsland uitgevoerd. Nu heeft men de oude gastank (lpi) van 1995 afgekeurd omdat hij ouder is dan 10 jaar.
Ik heb inmiddels een nieuwere ronde tank, maar weet niet welke draadkleuren ik nodig ben voor de tankmeter. Bij de oude installatie wordt de tankmeter in het dashboard nog gebruikt, maar volgens mij in de nieuwere installaties zit dit in de knop?
Aan de bestaande kabelboom heb ik voor de tankmeter 2 draden (bruin en zwart). Aan de nieuwe tank zitten drie draden voor waarschijnlijk de tankvlotter, 3 draden voor de pomp en 2 draden voor de afsluiter.
Wie kan mij aan een schema helpen?
Is dit weleens mogelijk om te bouwen of moet ik een andere schakelaar toepassen of gewoon zonder (dagteller gebruiken)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bel eens naar Bodo LPG in amsterdam, die zijn gespesialiseerd in zulke dingen(vooral volvo)
Groeten Eelco
Het is soms een heel feest om dit soort problemen voor de TüV goed te krijgen.
1° Tank was te oud, dus nieuwere tank op bestaande lpg-installatie.
2° De pomp gaat dan in noodloop, maar werkt verder wel betrouwbaar. Alleen veel geluid vanuit de tank.
3° De installatie is na informeren niet aan te passen, zodat de pomp wel normaal zou gaan lopen.
4° Toen moesten er Duitse papieren voor de gasinstallatie komen.
5° Aangezien er op het Nederlandse kentekenbewijs niet genoeg gegevens stonden, moest de auto eerst op benzine gekeurd worden, dus net ingebouwde tank er weer uit.
6° Alle nummers van de gasinstallatie op een speciaal formulier genoteerd (door erkend Nederlands gasinbouwstation) en naar speciale TüV-instantie gestuurd.
7° Tank er weer in
8° Laten keuren met geldig gasdocument
9° Betalen en rijden
Geschatte extra kosten: 300-400 Euro
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar