Hallo,
Ik rij een drietal jaren een Volvo S60 D5 Geartronic. De KM stand begint in de buurt van 150.000 te komen en na een jaar zal de grote ( en dure) beurt met tandriem voor de nokkenas aan de orde komen. Op zich niet zo erg, want men zegt dat deze Volvo's gemakkelijk vier ton halen. Vraag is echter, wat komt er na 180.000 nog meer voor groot / duur onderhoud om de hoek kijken, zoals verstuivers, brandstofpomp, uitlaat, etc. Wie heeft daar ervaring mee?
Groeten,
Douwe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goeie vraag maar daar krijg je niet snel een antwoord op! Je praat over 30000 km verder!
Die 4 ton is met elke auto te halen als je hem maar blijft onderhouden en repareren.
Maar 250000 km is zelf bij benzine motoren geen uitzondering meer.
De grote uitgaves zijn: Koppeling, uitlaat remmen, distributie, dynamo en start motor en vergeet de airco pomp niet
[quote=deboer47]Vraag is echter, wat komt er na 180.000 nog meer voor groot / duur onderhoud om de hoek kijken, zoals verstuivers, brandstofpomp, uitlaat, etc. Wie heeft daar ervaring mee?[/quote]
Eigenlijk is deze vraag niet discussie waardig, niemand kan deze voorspelling doen.
Het is een kwestie van goed en regulier onderhoud plegen meer kun je niet doen.
Het ene voertuig is het andere niet, hoe een voertuig wordt belast bepaald uiteindelijk de slijtage van het voertuig.
Je kunt er geen zinnig woord over zeggen het is een kwestie van afwachten.
Moderator Problemcar
Het gaat niet zozeer om de "toevallige" defecten. Die kan inderdaad niemand voorspellen. Het gaat om de "merk specifieke" dingen. Zo had niet zolang geleden de Opel 2.0 DTI en 2.2 DTI een meer dan 50% kans, dat de brandstofpomp de geest gaf. Kosten ca. 5 jaar geleden ca. 2.500 zonder montage! Bij sommige Diesels (en dat hoorde ik ook van de Volvo D5), kun je na 200.000 km de verstuivers vervangen. Schijnen bij Volvo ca. 2.000 te kosten! Dat zijn toch merkspecifieke kosten die de pret behoorlijk kunnen drukken, omdat tegen die tijd de marktwaarde van de auto ook al ruim onder 10.000 ligt.
Groeten,
Douwe
12 jaar
Ik heb ook een D5, staat inmiddels op z'n 430.000 en de defecten die ik heb gehad zijn: motor steun voor en achter, intercooler en rond de 405.000 de turbo, en nu net de automaat bak vervangen, auto is getuned dus turbo en intercooler krijgen meer voor hun kiezen, ook de automaat heeft het zwaarder te verduren en naar ik begrijp mag ik niet mopperen over de aut. bak gezien de km.stand.
Wat betreft verstuivers heb ik er nog nooit een stuk gehad, ik denk gezien je km stand dat je niet zoveel rijdt en zou mij dan ook zeker geen zorgen maken, de D5 is voor mij de mooiste en soepelste diesel die ik ooit heb gehad, weet niet of je een automaat hebt, en als je die wel hebt af en toe laten spoelen met org olie bij de Volvo dealer verlengd de levensduur, anders had ik deze bak waarschijnlijk veel eerder moeten vervangen!
Ik zou mij niet zo druk maken met een km stand van 150.000 en lekker door knorren met de auto
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar