Hallo,
Onderstaand probleem heb ik al geruime tijd en speelt zowel met warm weer en in mindere mate met koud weer.
De temperatuurmeter blijft bij normaal gebruik en tijdens het rijden iets onder "horizontaal" hangen, dit lijkt me normaal.
Sta ik voor een stoplicht of in een file (lang) te wachten dan loopt de meter langzaam op, om vlak voor het rode te stoppen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de meter in het rode komt.
Dit probleem speelt vooral bij een warme motor en sneller bij warm weer, heel af en toe bij koud weer.
Zodra ik weer rijd, zakt de meter langzaam weer naar normaal.
Weet iemand het probleem en de oplossing?
Alvast bedankt.
Dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Werkt de koelfan wel.
Zit er genoeg koelvloeistof in of moet je het regelmatig bijvullen?
Koelfan werkt goed.
Zaterdag heb ik het systeem ontlucht.
Omdat de radiator iets lek is moet ik af en toe bijvullen, zodat ik regelmatig het peil controleer. Er is dus nooit te weinig vloeistof.
20 jaar
het zou de thermostaat kunnen zijn. Als je rijdt, dan wordt het blok door de wind gedeeltelijk gekoeld, dus zakt de temperatuurmeter gedeeltelijk. Maar als je stilstaat is de enige manier om de motor te koelen, het koelsysteem, die onderandere door de thermostaat geregeld wordt. Het kan zijn dat deze gesloten blijft.
20 jaar
ik had ongeveer hetzelfde probleem, bij mij bleek de kachelslang lek te zijn net boven de temperatuurzender, vloeistof liep op de zender en liep door de hitte of geleiding op, andere slang gemonteerd en probleem is verholpen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar