Volvo 440 1990: accu doorlaten meten

Bouwjaar: 1990

hallo,had een bericht geplaatst i.v.m. de accu heb gisteren de accu door laten meten,de accu is goed de startmotor en de dynamo ook maar hij trekt ergens stroom weg en bij de garage konden ze het ook niet vinden,er blijven als ik de auto op contact zet een paar lampjes branden op het dashboard een rood lampje en dat is van de deur maar kan het probleem niet vinden en een oranje lampje met een kruis erdoor heen maar daar ben ik al achter er zat een lamp acherin met het verkeerde wattage.wie herkent dit probleem we komen er niet achter wat er nou stroom verbruikt zodat om de dag de accu leeg is.wie heeft een idee ik hoor het graag.

cobie sprinkhuizen1755

Geplaatst door cobie sprinkhuizen1755 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

frans1524 (0) PRO, 20 jaar geleden

Het kan zijn dat je dynamo niet goed meer is. Je kunt dit controleren door een zware diode, verkrijgbaar bij de automaterialenzaak, te plaatsen in de pluskabel van de dynamo naar de accu.

cobie sprinkhuizen1755 (0), 20 jaar geleden

de dynamo is goed dat is nagegekeken in de garage,volgens de monteur is daar niks mee aan de hand dus moet het iets anders zijn

volvoxc90 (0) PRO, 20 jaar geleden

lekstroom meten doe je met een ampere meter.
Je kunt de auto laten doormeten op een lekstroom.
Wat je zelf kunt doen is de zekering een voor een er uit trekken en kijken of het lampje uit is. Is het niet uit dan terug zetten en de volgende net zo lang tot je de juiste te pakken hebt.
Als je accu dan niet meer leeg loopt stuur een bericht op deze site en ik ga kijken of ik je verder kan helpen.

testkees (0), 20 jaar geleden

Ik sluit mij bij volvoxc90 aan!!stap voor stap opsporen.Maar het moet een grote verbruiker zijn een klein lampje trekt een goede accu niet zo snel leeg.(voel een aan je achterruit verwarming!)of sluiting in een kabel boom! zoek een plek waar deze warm!! is

cobie sprinkhuizen1755 (0), 20 jaar geleden

oke,ga ik morgen even doen,laat het resultaat dan wel even weten,bedankt voor jullie tips.

colani (0), 20 jaar geleden

Hoi Coby, ik had je al verteld van de achterklep van de 440 serie, deze contacten geven wel eens problemen, klap je bank maar eens plat en kijk of het lampje in de kofferbak brand, dit is soms 10 watt, dat gaat behoorlijk snel dan met je accu, een paar dagen niet rijden en hij is leeg. Dit zou ook het lampje op je dashboard met het deurtje verklaren. Suc6

colani (0), 20 jaar geleden

Je kan de stroomafname ook zelf meten, koop bij een bouwmarkt een goedkope multymeter, vaak minder dan 10 Euro, zet alle verbruikers uit, en maak de plus pool van de accu los, sluit de multymeter (volgens de beschrijving van de multymeter)aan tussen de pool en de kabel (accukabel los laten van de accu dus) kijk nu wat het ampergeverbruik is. Dit mag niets tot zeer weinig zijn. Als je in de buurt van Geertruidenberg woont wil ik het ook wel een keer voor je doen.

cobie sprinkhuizen1755 (0), 20 jaar geleden

heb nu eerst een acculader gekocht,en de accu geladen,zet hem er vrijdag weer in om dat ik de eerstkomende dagen geen tijd heb.heb de lampjes uit de kofferbak eruit gehaald en zal dan kijken hoe lang het duurt voor de accu weer leeg is en anders koop ik wel een nieuwe accu,leuk aanbod om te helpen maar ik woon in friesland toch bedankt

Arjen625 (0), 20 jaar geleden

Ik zou eens kijken naar de massakabels vanaf de versnellingsbak richting de accu......
Ik kan niet uit je tekst afleiden of dit probleem al sinds de aankoop bekend is.
Het kan liggen aan een verkeerde aansluiting achterin (bijvoorbeeld voor een derde remlicht, of een trekhaak) bij achteraf gemonteerde accesoires (ben zelf ooit ook aan het knutselen geweest met een 3e remlicht, netjes zoals aangegeven aangesloten, en meteen begon het lampje op het dashboard te branden (lekstroom, of meer stroomverbruik links dan rechts maw geen evenwicht)....... dus zoek daar eens.

(Als ik het mag zeggen, heb je niet erg veel problemen met deze auto? Wat is de km stand?)

cobie sprinkhuizen1755 (0), 20 jaar geleden

bedankt voor de tip zal er naar kijken,nee dit probleem is later ontstaan en niet bij aankoop,dit wordt dan pas in het weekend want morgen heb ik het te druk.de kmstand is 165000

Jan5032 (0), 20 jaar geleden

Ik heb dit probleem eens gehad met een volvo 240 station, ook zelf gemeten tussen de plus en aarde van de accu, ook een voor een de zekeringen er uit bleek de dader de hands free set van de mob. telefoon te zijn,die bleek de accu in een week leeg te trekken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.