Volvo 440: Temperatuur Sensor kapot?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Sinds een paar dagen rijd mijn auto niet meer, en heb al een aantal dingen nagekeken en vervangen.
Hij vonkte namelijk niet meer. Nu heb ik de verdelerkap vervangen omdat deze was ingesleten en hoop
dat probleem daar mee op te lossen.

Maar wat ik me afvraag, is dat als ik mijn contact aan zet dat dan het controle lampje van de watertemp
blijft branden. Normaal moet deze toch uit gaan als hij alleen op contact staat. Zou de temp sensort kapot
zijn waardoor hij niets doet?

Eric

Eric035

Geplaatst door Eric035 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Gezien het bouwjaar zal de motor temperatuur voor de inspuiting en voor het dashboard wel gescheiden zijn.
Heb je nu wel vonk dan? Draait de brandstofpomp?

Eric035 (0), 13 jaar geleden

Klopt deze zijn gescheiden, kwam ik achter toen ik het contactslot heb nagekeken. De brandstof pomp heb
ik ook nog niet nagekeken. Het viel me inderdaad op dat de bougies erg droog waren ook na het veel vuldig
doorstarten.

Weet je zo toevallig waar de brandstofpomp precies zit, of zit deze in de tank? of kan je deze op een andere
manier testen, want ik begrijp dat je hem kunt testen met 12V vanuit de accu?

Heb nog steeds geen vonk, al kan ik me niet voorstellen dat dit met de brandstofpomp te maken zou kunnen
hebben.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Je hebt ofwel geen toerental voor de computer of de computer krijgt geen stroom.
Zo lang je geen vonk hebt zou ik me nog niet druk maken over de brandstofpomp.

Meet eens bij de injectoren. Komt daar wel 12 volt aan?

Eric035 (0), 13 jaar geleden

Dit zou ik nog even moeten controleren. Kan dit gewoon met het contact aan of moet er een tweede
persoon zijn om te starten.

Ik heb een Volvo Single point injection, dus ik neem aan dat er ergens maar 1 injector zit. Klopt het
dat ik deze onder de luchtfilter zit of zit ik dan verkeerd (weet namelijk niet alles van autos)

Nog een andere vraag, ik heb ook het stroom voor de bobine gecontroleerd en het viel me op dat
hij hier maar af en toe 2 seconden stroom heb. Zou er misschien ook een relais kapot zijn.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat vaak gedaan wordt is onderdelen van het brandstofsysteem op een relais aansluiten, wordt dan brandstofpomp relais genoemd.
Dus injector (1 in jouw geval), bobine en brandstofpomp. Bij kontakt aan wordt het relais even bekrachtigd.
Daarna wacht de computer op een toerental signaal (starten van de motor) voordat het relais weer aangezet wordt.

Single point is een huis dat lijkt op een carburatuer. Daar zit je gasklep en je injector in. Zal wel onder het luchtfilter zitten.

Eric035 (0), 13 jaar geleden

thanks voor de uitleg, dan weet ik waar ik moet zoeken. Ik zal de injector even doormeten.
En zal daarna mijn bevindingen plaatsen zodat ik hopelijk snel kan rijden.

Eric035 (0), 13 jaar geleden

Ik heb de stroom naar de injectie naald gemeten en op de injectie komt een stroom door van 2.7v als ik de stekker ervoor loshaal (met de 4 pooltjes) dan zit daar resp 4.6v, 2.1v, 4.3v en 0v (massa) op.

Ik weet niet hoeveel volt hierop moet staan maar het lijkt erop dat hij wel stroom doorgeeft, alleen of het genoeg is.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Alle injectors van single-point inspuiting die ik ken werken op accu-spanning (12 volt).
En die hebben dan ook nog slechts 2 aansluitingen. Zonder schema wordt dit een puzzel.

Eric035 (0), 13 jaar geleden

daar was ik ook achter :-) maar ook iets vreemds, tenminste is me nooit eerder opgevallen. Als ik
mijn contact aanzet dan blijft het lampje van de watertemp branden, ik dacht dat deze meteen uit
gaat nadat hij heeft gecontroleerd dat het water niet te warm is.

Eric035 (0), 13 jaar geleden

brandstofpomp hoor ik ook een paar seconden als ik hem op contact zet, dus lijkt me ook niet het probleem.

Ik denk dat ik de bobine maar eens ga vervangen, want het lijkt als of het daar ophoud.

Als iemand anders nog suggesties heeft dan hoor ik het graag.

De student (0), 13 jaar geleden

Voor de injector zit een voorschakelweerstand,dus juiste voltage aan monopoint weet ik niet.Vernieuw je BDP sensor (ca 50 eur) en geef het een kans daar deze de vonk en inspuiting aanstuurt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.