Ik heb klein onhebbelijkheidje, bij stationair draaien van de motor, loopt de tempratuur op tot vlak voor het rode gedeelte, dan duurt het nog even voor de fan aanslaat, slaat deze aan, is dat voor een paar tellen.
De tempratuur zakt dan niet, tijdens het draaien van de fan, kan ook eigenlijk niet als deze met ongeveer 4 tellen weer uit gaat.
Ik heb zelf het idee, dat de thermokop te laat ingrijpt, voor als ik had begrepen, moet dit een thermokop zijn met 2 of 3 fase's.
Als de temp op zijn hoogst staat en ik zet de motor af, gaat de fan ook niet koelen, terwijl ik dat met mijn vorige 440 16i wel had.
note; tijdens het rijden, blijft de temp-meter mooi in het midden en komt nooit in het rode, geen koelvloeistof lekkage og vermindering.
Wie heeft hier enigzins ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem was idd de temp-zender in de radiateur, deze vervangen en alles werkt weer naar behoren, zelfs als ik de motor af zet, blowt de fan na.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar