Volvo V40: Tik / rammel in de motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i

Er zit een tik in de motor (stationair), de garage meld dat een tandwiel is ! zouden zij bedoelen het tandwiel van de VVT (Nokkenas versteller) zo ja is dit eenvoudig te verhelpen? , ik bedoel eigenlijk, als de nokkenassen geblokkeerd zijn koppeling zijde, de snaar er af, moer van de polie los (spie loos) heb je hier een speciale poelietrekker nodig? zit het tandwiel in de poelie? of moet je de gehele set vervangen inc. de solenoid.
Ik heb de stekker van de solenoid nog niet los getrokken om te luisten of de tik verdwijnd.
en wat kost de complete set ongeveer
ik heb wel meer een rammel gehad, maar dat was de dynamo poelie.
Ps de auto heeft 130 dkm gelopen.

zeno

Geplaatst door zeno (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Highway (135) PRO, 10 jaar geleden

Tandwiel komt inderdaad voor. De solenoid zo ver ik weet nooit. Het tandwiel is te vervangen zo als je beschrijft alleen de nokkenassen worden geborgd met speciaal gereedschap dat vast gedraaid wordt in de nokkenas. De nokkenas heeft inkepingen die vlak met de kop staan. Het tandwiel wordt met een bout vast gezet en ik dacht met 130 nm en daar zit het punt. Als je de nokkenassen kunt borgen dar je de bout kunt vastdraaien is er niets aan de hand. Nokkenas is geen enkele andere manier tegen te houden. De nokkenassen zit met de kleppendeksel samen geklemd.

zeno (0), 10 jaar geleden

Ik heb de oorzaak gevonden, de motor had dorst!!! geen druppelolie op de peilstok, ik had liever gehad dat de garage had gemeld dat zij er één liter olie in hadden gegooid, er waren gelukkig alleen maar hele korte stukjes mee gereden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.