ezk (onsteking computer)demonteren,zit achter midden console.
stekker uitelkaar nemen(parker en uitschuiven)draad 14 afknippen en aftapen(bruine draad).
alles weer monteren.
Whaste gate(turbo klep)met bandijzer voorzichtig naar rechts buigen(beweging klep word minder)zover buigen dat turbo druk in de 4e versnelling net tegen rood aankomt.
nu is het pas een turbo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt ook je computer (ECU) opsturen naar Engeland (Richard Pruen) en hem door hem laten tunen. Hij laat je turbo veilige waarden lopen en verdeeld het vermogen zo, dat je je versnellingsbak niet aan flarden rijdt.
Piekvermogen loopt dan op naar zo'n 165 pk, kosten slechts 85 pond (± 120 euri, waarbij de ECU verzekerd is tijdens verzending)
hij doet dus hetzelfde,draad 14 verwijderen geeft 165pk,heb dit al langer dan 120.000km zonder problemen.
hij doet dat intern,meer niet.
Draad 14 verwijderen is wat kort door de bocht. Hij herprogrameerd de eproms die in de ECU zitten. Zodoende hoef je geen draden door te knippen of wastegates te verbuigen.
Bovendien is er bij hem ook de mogelijkheid om een stage 2 upgrade te doen. Met behulp van nieuwe injectoren en dergelijke kom je dan op waarden boven de 220 pk. Niet gek voor een 1.7...
Maar even uit interesse, hoe herken je draad 14? Staat dit erop?
18 jaar
no 14 op de stekker ezk,dit staat op de stekker als je hem open maakt.
Oke, dank u ;-).
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar