Hallo,
Ik heb een Volvo in onderhoud met een zo nu en dan storing.
Uitgelezen foutcode P0244 Turbo drukregeling buiten bereik.
Inlaatdruksensor geeft opgegeven spanning af. Bij acceleren loopt spanning kortstondig op.
Weerstand moet volgens autodata 10 Ohm zijn. Gemeten oneindig. Omdat afgegeven spanning varieert en klopt volgens gegevens , wie weet of de waarde 10 Ohm juist is?
Vacuumbedienig Turbo werkt zonder haperen. Getest met Midlock handvacuumpomp.
Vacuumklep regelsolenoide , voedingspanning klopt . opgegeven weerstand 30 Ohm, gemeten 17,5 Ohm.
Regelsolenoide werkt wel. tijdens het lopen en acceleren wordt vacuum naar turbo in en uitgeschakeld.
Opgegeven turbodruk bij 3000 toeren 110 kpa, gemeten 110 Kpa.
Bij acceleren kortstondig 190 tot 200 kpa.
Wie heeft vaker een dergelijke storing gehad en kan mij een tip geven.
Met vr. groeten Gerard.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er in je inlaatspruitstuk geen druk sensor heb weleens gehad dat deze was dichtgekoold
alle vacuumslangen goed gecontroleerd en intercooler niet lek?
[quote=Herman Scholten Volvo]alle vacuumslangen goed gecontroleerd en intercooler niet lek?[/quote]
Bij draaiende motor met vacuummeter bij de vacuumdoos gemeten.
Vacuum afhankelijk van stand solenoide vacuum klep wisselend bij acceleren en gas loslaten.
Auto loopt momenteel goed.
Geen nieuwe foutcode's aangemaakt.
Het vervelende van sporadische storingen is , bij de klant treden ze op maar in de werkplaats zelden.
Gerard.
motor rubbers,vacuum afdoppen.
daarna rijden,komt de fout terug,vervang turbodrukregelaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar