Wie kan me vertellen waar de uitleesstekker zich bevindt ? het betreft een 850 - 2.0 ltr 10 V 1996 met een Fenix 5.2 motormanagementsysteem.
Tevens zijn er (buiten het handboek Vraagbaak VolVo 850 van Kluwer) nog andere handboeken verkrijgbaar ?
waar zo mogelijk meer uitgebereidere info wordt gegeven omtrent motor storingen.
Bij voorbaat dank
M.vr.groeten
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit onder het kleingeldbakje voor de pook.
volvo's zijn wat lastig met uitlezen is mijn ervaring, wat is het exacte probleem met de auto?
gr
Peco Power
Voor 1996 motorruimte blok A en B naast het ruitensproeierreservoir, uitezen met knippercodes.
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service...
Na 1996 onder het muntbakje onder de asbak in de middenconsole. Uitlezen met ODB.
Haynes heeft er ook een over de volvo 850. Staat veel in, ook de uitleescodes.
http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekres...
[quote=Mercury]volvo's zijn wat lastig met uitlezen is mijn ervaring, wat is het exacte probleem met de auto?
gr
Peco Power[/quote]
De motor levert weinig of nauwelijks vermogen, en stottert, d.w.z. met momenten voel je dat de motor op toeren wil komen en soms trekt hij ineens door maar zakt snel terug en begint te stotteren, dit gebeurt zowel bij het rijden op benzine als op gas, en naar mate meer als de motor warm is. Het starten is geen probleem, loop t met momenten netjes stationaire of loopt met een verhoogd toerental en als je gas geeft hoor je een zwaar geroggel onderin, waarschijnlijk op de hoogte van de katalysator / lamdasonde.
Gisteren de luchtklep van het luchtfilter gecontroleerd die lijkt goed te functioneren, ga vandaag de bougies verwisselen in een type van NGK laser line LPG 3 maar verwacht niet dat daar het probleem mee zal zijn verholpen.
Kan verkeerde motor olie dit probleem veroorzaken, heb namelijk recentelijk per ongeluk olie gebruikt welke volgens het opschrift van de verpakking voor diesel motoren is, de specificatie's was wel gelijk aan de olie 10 W 40 voor benzine motoren, dus ben ik ervan uitgegaan dat dit geen kwaad kon.
Zou aldus zelf graag de eventule storing via het motormanagement willen uitlezen, om zo te achterhalen of er iets mis is met de lamde sonde of een of meerdere inspuitventilen, alvorens hier kosten voor te maken.
Ik heb wel begrepen dat met het uitlezen lang niet altijd de storing kan worden achterhaald, dit begrijp ik ook uit je reactie dat dit vaak lastig is.
Alvast bedankt voor de genome moeite
m.vr.groeten
Hans
13 jaar
Uiltleesstekker gevonden inderdaad onder het muntenbakje bedankt.
Hans
13 jaar
Uitleesstekker Volvo 850 2.0 10 V 1996 bevindt zich onder het muntenbakje.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar