hoi,
Een tijd geleden had ik het probleem dat mijn auto stil viel tijdens het rijden, wat me opviel was dat eerst alle verlichting steeds doffer werd, vervolgens deed de radio het ook niet meer, viel de stuurbekrachtiging uit en tot slot viel de hele auto stil. Nu merkte ik dat ik enkele dagen op mijn accu aan het rijden was zonder dat de dynamo werkte. Nu heb ik inmiddels de dynamo vervangen en bij de garage een accu en dynamo test uit laten voeren, nu bleek dat beide in orde waren.
Maar nadat ik m'n dynamo vervangen heb, heb ik nog steeds af en toe het probleem dat als ik met een warme motor stil ga staan, dmv aan komen rijden en mijn koppeling indrukken, alles uitvalt dus de motor en mijn kontact.
Nu had ik al eerder het probleem dat als ik de koppeling indrukte dat mijn toerental naar de 500 zakte en vervolgens (redelijk) regelmatig naar 950 ging. Als dit nu verergerd zou zijn geworden, dan begrijp ik dat mijn motor afslaat, maar niet dat alles wegvalt (stuurbekr., lichten en kontact)... als je dit heel logisch zou bekijken zou je denken dat de stekker van de plus of min niet goed contact maakt met de accu en af en toe alles uitvalt, (wat me overigens wel heel sterk lijkt) maar waarom dan alleen als ik mijn koppeling indruk?
Ik hoop dat iemand mij wat hints kan geven waar het probleem zou kunnen zitten, want ik begrijp er niets van.
Alvast bedankt,
Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Je dynamo was versleten het vervangen is niet onnodig geweest gezien de omschrijving van je klacht. radio uitvallen lichten zwakker en dan uitvallen van de motor. Ik ga er vanuit dat je een b18 u motor hebt dan moet je naar de volgende dingen kijken.
Achter het injectiehuis zitten de slangetjes een van de slangetjes komt van de mapsensor (deze zit onder de parvan bij de kachelaanjager) in dat slangetje zit een kaliber als dat verstopt zit krijg je rare dingen dus controleer het en vervang het slangetje door een rubber slangetje denk om het kalibertje.
Ook denk ik dat stationare regelklep stuk is. Dit is ook op het injectorhuis geschroeft en de gashevel komt er tegen aan als je het gas los laat.
bedankt voor de reactie, is inderdaad een b18u, mapsendor is gecontroleerd en de stappenmotor ook, ze zijn beide in orde.. ik begin te denken dat het aan de ontsteking ligt, ofwel de verdeler en kabels, maar ik vind het raar dat hij alleen naar de 500 toeren terugschiet bij het intrappen van de koppeling als de motor goed warm is, bij een koude motor heb ik nergens last van, dus zou je denken dat het niet aan de ontsteking ligt
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar