Vandaag draaide ik de dop van het koelvloeistof-tankje los en zag dat de koelvloeistof helemaal zwart was. Kon niet zien of het olie was, had het idee dat het zwarte helemaal door de koelvloeistof heen zat.
- temperatuur tijdens rijden altijd normaal
- auto verbruikt geen olie
- auto verbruikt geen koelvloeistof
- olie ziet er normaal uit
- auto start normaal
- geen witte rook uit uitlaat
- km stand 260.000 (distributie bij 230.000 vervangen)
Wat kan dit zijn? Is de koelvloeistof zwart van uitlaatgassen of olie? Hoe check ik dat? Oliekoeler lek? Koppakking lek?
Wat moet ik doen? Koelvloeistof vervangen en kijken wat er gebeurd?
Dank voor de antwoorden!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
co test bij koelvloeistof rss doen
kan je zien of er uitlaatgassen bij zitten
en in ieder geval kv vervangen( moet toch om de 3 jaar)
en afpersen verteld ook meer over eventuele lekkage's
[quote=CARS&MOTORS]co test bij koelvloeistof rss doen
kan je zien of er uitlaatgassen bij zitten
en in ieder geval kv vervangen( moet toch om de 3 jaar)
en afpersen verteld ook meer over eventuele lekkage's[/quote]
Dank voor je reactie! wat bedoel je met co test bij koelvloeistof rss?
16 jaar
co meter boven koel systeem
dan kan je lezen of e uitlaat gassen in zitten
Het is olie gebleken in het koelvloeistof-tankje. Ik heb veel gelezen over andere V40's TD waar de koppakking van kapot is, maar kan het ook de oliekoeler zijn? Gebeurt dat wel eens bij een V40 Renault TD?
16 jaar
afpersen en filter eraf
De garage heeft mij vandaag verteld dat het de koppakking moet zijn. De oliekoeler is niet watergekoeld zeggen ze. Dus dan is er in de oliekoeler ook geen verbinding met water, toch?
Dank voor de reacties tot nu toe!
16 jaar
Koppakking klopt. Komt veel voor bij deze motoren.
Let ook even op de overloopslang naar het expansievaatje. Deze slang loopt langs het rechter binnenscherm. Door de olie lost deze slang op en wordt dan dikker. Ook andere koelwaterslangen kunnen daar last van krijgen. Slangen goed controleren dus en eventueel ook vervangen.
Gr.
Het was inderdaad de koppakking. Die is dus vervangen en de kop gevlakt. Vaatje van de koelvloeistof is nog niet helemaal schoon, zitten nog wat olieresten in. Iemand een tip hoe ik die laatste resten eruit krijg?
Dank voor de antwoorden op dit topic!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar