auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40: V40 bifuel schakelt telkens terug naar benzine

Bouwjaar: 2002

Hallo,

Mijn V40 bifuel schakelt vaak over van lpg naar benzine (knop blijft in lpg stand staan maar lpg indicatie in dashboard gaat uit). Soms moet ik wel 20x de lpg knop uit en inschakelen voordat hij op lpg blijft staan. Dit is vooral het geval als de motor opwarmt (tussen 5 en 15 minuten rijden). Als de motor koud (< 5min.)of volledig opgewarmt (>15 min.) is dan doet hij dat niet en blijft hij gewoon op lpg rijden. Dit is ontzettend vervelend want je rijdt ongemerkt je benzinetank leeg. Heeft er iemand suggesties waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Geplaatst door

Marco7086 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Marco,

Wat voor gasinsatallatie ligt er in jouw auto.
Als het een Koltec is, is het waarschijnlijk de temperatuursensor of de verdamper komt niet op temperatuur.

Groeten,

Kees

VG392 0

18 jaar

Hallo Kees,

Het is een af-fabriek installatie van Necam (= volgens mij Koltec?)
Welke temperatuursensor bedoel je?
En wat kan de oorzaak zijn als de verdamper niet op temperatuur komt?

Grt,
Marco

Marco7086 0

18 jaar

De temperatuursensor die ik bedoel zit of op de verdamper of in de leiding van de koelvloeistof vlak bij de verdamper.
De weerstandswaarde moet bij 0°C ongeveer 5kOhm zijn en bij 35°C ongeveer 3kOhm.
Deze waarden kun je meten als je de steker los trekt en dan de meter aansluit op de 2 pennetjes van de sensor.
De reden dat de verdamper niet op temperatuur komt is vaak omdat de koelvloeistof niet goed er door kan stromen doordat de slangen te dun zijn of de slangen verkeerd zijn aangesloten op het koelsystem van de auto.
Dit kan heel lang goed gaan totdat het 's-winters echt koud wordt.
Dit probleem heb ik vooral vaak bij Opels meegemaakt.
Als de verdamper goed op temperatuur komt moet deze zo warm worden dat je je hand er niet meer op kan leggen.(Ongeveer 70°C)
Dit moet al na enkele minuten rijden bereikt zijn.
Met de huidige buitentemperaturen moet de auto al na ongeveer 1 kilometer omschakelen naar gas.

VG392 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.