Geachte lezers,
Kwam van de week op de snelweg met veel rook en genagel stil te staan. Auto was niet meer aan te krijgen. ANWB heeft de auto uitgelezen. Codes waren oa.: P1180(lambdasonde), P0089(brandstofdrukregeling), P133B(afgeschermde code), Verder had de man een kortsluiting B+ geconstateerd. Van de EGR had ik al geruime tijd de stekker eruit gehaald. Met aangesloten stekker ging de auto in noodloop. Vandaar.
"Anti-skid service vereist "was met en zonder EGR aangesloten te hebben aanwezig.
De man van de ANWB had de 2 aansluitingen bovenop het brandstoffilter losgehaald en de auto gestart. Uit geen van beide slangen kwam brandstof. Dus ik verdenk de hogedrukpomp. Nu begrijp ik dat deze auto ook een opvoerpomp heeft. Zelf hoop ik dat dit het probleem is. Ik neem aan dat dit een makkelijker en goedkoper onderdeel is om te vervangen.
Ik ben ook al naar 2 Volvo dealers geweest om even met een monteur over het probleem te praten. Ik kwam echter niet verder dan de service-desk. Het was waarschijnlijk niet wenselijk dat ik even met een monteur overleg.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van het brandstoftoevoerprobleem? En misschien de andere problemen?
Bij voorbaat mijn dank. En die is groot.
Met vriendelijke groeten.
Jeffrey de Weerd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als er geen brandstof bij het filter komt is het zeker niet de hogedrukpomp, die zit namelijk NA het filter.
De opvoerpomp zit in de tank en die kan inderdaad geen spanning krijgen of defect zijn.
dat is even een kwestie van meten of hij spanning krijgt.
Uit mijn hoofd gezegd kun je aan de bijrijderskant onder de achterbank een plaatje weghalen en daar zit de stekker van de pomp.
Hallo Peter,
Heb zelf maar een luikje gecreëerd, die was er dus niet. Ik kwam inderdaad iets tegen wat op een gecombineerde opvoerpomp/ vlotter leek. Echter, de stekker is een 2-draads aansluiting waar de de tankinhoudmeter op reageert wanneer ik hem met contact aan, lostrek. Is dus als ik het goed heb geen opvoerpomp maar slecht een vlotter. Ik ben geneigd een gecombineerde versie met pomp te installeren. Scheelt 2 draden voor de voeding van de pomp. Anyway neem ik bij deze aan dat de hogedrukpomp ook een aanzuigende werking heeft en sta ik op het punt een goede gebruikte te monteren. Geen nieuwe omdat deze auto zo gauw mogelijk weg moet. Wat een drama. Een en al ellende. Waar ik het verder moet zoeken weet ik het ook niet. Ik heb nog gedacht aan valse lucht. Maar dat dat zo van de ene op de andere dag gebeurt vind ik onwaarschijnlijk. Daarbij startte hij altijd goed en in 1 keer.
Heeft iemand nog suggesties?
Bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijke groeten.
Jeffrey de Weerd
[url=http://postimg.org/image/ddo220hbj/][img]http://s27.postimg.org/ddo220hbj/IMG_526...[/img][/url]
10 jaar
Geachte lezers,
Ik heb uiteindelijk na lang wikken en wegen toch maar de hogedrukpomp vervangen. Ik heb een gebruikte pomp gekocht. Meteen een nieuwe distributiesnaar gemonteerd. Span en geleiderollen waren nog goed. Na lang starten sloeg de motor aan, gelukkig. Echter, loopt de auto nog steeds enigszins mank. Met de oude functionerende pomp liep de auto ook mank. Ik heb de verstuivers gedemonteerd en laten testen Conclusie: alle 4 afgekeurd. Kosten: gereviseerde verstuivers 185 excl btw. Aangezien de auto vorig jaar al op de nominatie stond om verkocht te worden denk ik er om 4 gebruikte verstuivers te halen. Evenals een EGR-klep, die geeft ook storingen. Ik begrijp dat de kans groot is dat de verstuivers ingeleerd moeten worden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet.
Jeffrey de Weerd
10 jaar
Geachte lezers,
Ik heb de 4 gebruikte verstuivers (incl brandplaatjes) en een andere gebruikte EGR gemonteerd. De boel ontlucht en na langdurig starten liep de auto. De auto rookte aardig wat. Heb de auto stationair warm laten draaien. Daarna een proefrit binnen de bebouwde kom van ongeveer een half uur gereden. Het roken werd tijdens de proefrit minder. Auto loopt veel beter dan voor de reparatie. Ondanks dat de verstuivers niet ingeleerd zijn liep de auto mooi stationair en trekt de auto goed. Kan het zijn omdat de verstuivers gebruikte exemplaren zijn, dat deze niet ingeleerd behoeven te worden?
Wat mij wel opviel tijdens de proefrit, later ook op de snelweg, is dat de auto bij constante snelheid schokt, dus ook met cruise-control aan.
Het EML lampje brand en "anti-skid service"boodschap. Ik heb 3 foutcodes; p138b, p0490 en p1412. Ik heb het vermoeden dat de gebruikte EGR niet goed funktioneert.
Iemand enig idee?
Bvd.
Groet.
Jeffrey de Weerd
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar