Probleem :
Turbo komt in bij 2800 toeren, draait 100 toeren mee en houdt het voor gezien.
Uitlezen met KTS550 :
Foutcode 2263 - Turbodrukregeling : Signaal foutief
Foutcode 0047 - Laaddruk magneetventiel : Signaal te laag
Motor is dus traag en trekkracht in 4-5-6de versnelling is bijna afwezig.
Reeds gecontroleerd vervangen
Vervangen :
-Boost controllers (2 stuks) deze regelen de vacuum druk van/naar turbo en EGR.
Hiermee is foutcode 0047 te komen vervallen, Foutcode 2263 blijft.
Gecontroleerd:
-Vacuum druk, slangen en vacuuum reservoir (In orde)
-EGR - Gereinigd, werking in orde (geen foutcodes, klep gaat heen en weer)
-Luchtmassameter - Gereinigd, werking in orde (geen foutcodes)
Het enige punt waar twijfel over is, is de klep in de inlaat.
Deze krijgt geen vaccum druk bij (vol) gasgeven en loslaten van het pedaal en draait dus niet.
Deze druk wordt geregeld door de (Nieuwe!) boostcontrollers die we geplaatst zijn en kunnen dus onmogelijk beiden defect zijn.
Als er bij iemand een lampje gaat branden, Graag!
Mijn dank zal van astronomische omvang zijn ;-)
[url=http://img413.imageshack.us/i/fotonvt7o6...][img]Foto van het uitlezen[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat je nergens geen lek hebt op de vacuumslangetjes?
Het zoeken kan soms erg lastig zijn. Ik nam altijd een vacuumpompje en ging zo stap voor stap alle aansluitingen af.
Hoi "Toezicht", dank voor je reactie!
Ja we hebben met de vacuüm meter alle slangetjes en koppelstukken getest en ook de vacuüm druk vanuit de vacuüm pomp en het vacuüm reservoir lijken allemaal in orde.
Ikzelf denk dan ook aan een elektronisch probleem. Het vreemde is dat met een nieuwe boost controller de foutmelding blijft.
Beste
Heb jij soms al een oplossing voor uw probleem met de volvo.Wij hebben juist hetzelfde probleem met een volvo v50.Uitgelezen met de kts en we krijgen ook storingscode 2263 en de onderdrukslangen gecontroleerd en dat bruin elektrisch klepje vervangen die naast de culasse zit.hellllpppp.Met dank bijvoorbaat
Hoi Eddy,
We hebben op het nippertje voor de vakantie het probleem weten te tackelen!
Na het vervangen van twee boost controllers (Er zit er nog een links onder, Volvo noemt ze gangmakers), een controle van de sensor in de turbo zelf en het vervangen van de EGR kwamen we erachter dat het probleem veroorzaakt werd door een haarscheurtje in een T-Stukje van het vacuüm slangen traject. Met de vacuum meter was dit verlies nauwelijks meetbaar, maar de turbo had hier wel last van!
Tip van de dag : Haal ALLE vacuum slangetjes los (maak foto's of teken uit hoe het nu zit...) en controleer deze nauwkeurig. Groot kans dat hier het probleem zit!
Je kunt deze slangetjes ook als een kit bij de dealer halen, er is een revisie op geweest. De nieuwe slangetjes zijn verstevigd met canvas.
Succes! Laat even weten hoe het opgelost is!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar