Tijdens een rit bij 50 kmh ging de motor inhouden tot 10 kmh. na een schok ging de motor weer gewoon zijn werk doen.
Eenmaal thuis op de oprit wilde de v70 niet meer aanspringen. startmotor ging wel rond.
Wel een benzine lucht uit de uitlaat.
Na wat spelen met gaspedaal ging de motor weer aan maar liep heel slecht.
Labda lampje ging ook aan.
Nu reeds vervangen: bobine . bougie kabels. .rotor en verdelerkap . brandstof filter.
Start nu nog steeds moeilijk (weer spelen met gaspedaal) maar loopt nu wel goed stationair
Bij het opvoeren van toerental valt die eerst even weg(dipje) en gaat dan wel weer goed
durf er bijna niet mee te rijden en heb het gevoel dat de motor inhoud, alsof er iets verstopt zit. (laat vermogen niet los)
WIE KAN MIJN VOLVOTJE HELPEN cq advies geven?
Hoor het graag. het is zo'n geweldige wagen
Thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst eens laten uitlezen????
Controleer je relais 103 maar, is van de benzinepomp, is vaak de boosdoener..
Luister even of de benzinepomp loopt als je de auto op contact zet...relais kun je overbruggen
13 jaar
Uitlezen is wel verstandig , maar kan goed zijn dat je nokkenassensor de boosdoener is.
Deze zit rechts naast je verdelerkap.
De volvo is uitgelezen . brandstofdruk is prima,
Relais is ook goed.
Vanmiddag de nokkenas sensor vervangen.....en jammer nog steeds het zelfde probleem
Zou de distributieriem ook een tandje verkeerd kunnen staan? misschien een nokje versprongen?
13 jaar
Distributieriem staat ook goed.
luchtmassameter?? zou dat het dan kunnen zijn?
Wie heeft nog meer ideeen
Ik hoor ze graag
13 jaar
Ik heb een keer gehad bij een v70 P26 het nieuwere type na die van jou met een T5 motor met ongeveer hetzelfde probleem waar inderdaad de luchtmassameter de boosdoener was. Maar had toen wel een foutcode.
Wat gebeurt er als je de stekker van je luchtmassameter aftrekt?
De volvo staat nog bij de garage
we zullen de stekker er eens afhalen en kijken of er verschil in zit
Verder geen foutmeldingen
13 jaar
Ja daar is het dan hopelijk gevonden
Als de stekker uit de luchtmassameter af wordt gekoppeld dan start de volvo wel en blijft deze redelijk lopen
Doen we de stekker er weer aan dan valt de motor direct uit
Opzoek naar een goede luchtmassameter dus!
Goeie tip herman
13 jaar
Na een tijdje te hebben moeten wachten op een lmm eindelijk weer de volvo proberen.
Starten gaat nu prima
Maar nu het volgende probleem
Hapert en slaat af tijdens het rijden.
Afslaan doet hij bij het remmen en als de automaat weer in P wordt gezet
Aan de computer gezet en geeft foutcode P0214
Dat is iets met de injectoren?
Wie kan mij de oplossing geven om dit snel te verhelpen
Wil nu toch wel weer eens in de v70 rijden zonder problemen
Thanks
12 jaar
inmiddels is alles opgelost
de sensor bij de krukas was ook defect
op naar de 4 ton
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar