Volvo V70: v70 1997 2.5 turbo start slecht. al veel vervangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5254T

Tijdens een rit bij 50 kmh ging de motor inhouden tot 10 kmh. na een schok ging de motor weer gewoon zijn werk doen.
Eenmaal thuis op de oprit wilde de v70 niet meer aanspringen. startmotor ging wel rond.
Wel een benzine lucht uit de uitlaat.
Na wat spelen met gaspedaal ging de motor weer aan maar liep heel slecht.
Labda lampje ging ook aan.

Nu reeds vervangen: bobine . bougie kabels. .rotor en verdelerkap . brandstof filter.

Start nu nog steeds moeilijk (weer spelen met gaspedaal) maar loopt nu wel goed stationair

Bij het opvoeren van toerental valt die eerst even weg(dipje) en gaat dan wel weer goed

durf er bijna niet mee te rijden en heb het gevoel dat de motor inhoud, alsof er iets verstopt zit. (laat vermogen niet los)

WIE KAN MIJN VOLVOTJE HELPEN cq advies geven?

Hoor het graag. het is zo'n geweldige wagen

Thanks

e_klasse1996

Geplaatst door e_klasse1996 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Jaggo (0) PRO, 12 jaar geleden

Eerst eens laten uitlezen????

zx9r (0), 12 jaar geleden

Controleer je relais 103 maar, is van de benzinepomp, is vaak de boosdoener..
Luister even of de benzinepomp loopt als je de auto op contact zet...relais kun je overbruggen

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Uitlezen is wel verstandig , maar kan goed zijn dat je nokkenassensor de boosdoener is.
Deze zit rechts naast je verdelerkap.

e_klasse1996 (0), 12 jaar geleden

De volvo is uitgelezen . brandstofdruk is prima,
Relais is ook goed.
Vanmiddag de nokkenas sensor vervangen.....en jammer nog steeds het zelfde probleem

Zou de distributieriem ook een tandje verkeerd kunnen staan? misschien een nokje versprongen?

e_klasse1996 (0), 12 jaar geleden

Distributieriem staat ook goed.

luchtmassameter?? zou dat het dan kunnen zijn?

Wie heeft nog meer ideeen

Ik hoor ze graag

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb een keer gehad bij een v70 P26 het nieuwere type na die van jou met een T5 motor met ongeveer hetzelfde probleem waar inderdaad de luchtmassameter de boosdoener was. Maar had toen wel een foutcode.
Wat gebeurt er als je de stekker van je luchtmassameter aftrekt?

e_klasse1996 (0), 12 jaar geleden

De volvo staat nog bij de garage
we zullen de stekker er eens afhalen en kijken of er verschil in zit

Verder geen foutmeldingen

e_klasse1996 (0), 12 jaar geleden

Ja daar is het dan hopelijk gevonden

Als de stekker uit de luchtmassameter af wordt gekoppeld dan start de volvo wel en blijft deze redelijk lopen

Doen we de stekker er weer aan dan valt de motor direct uit

Opzoek naar een goede luchtmassameter dus!

Goeie tip herman

e_klasse1996 (0), 12 jaar geleden

Na een tijdje te hebben moeten wachten op een lmm eindelijk weer de volvo proberen.
Starten gaat nu prima

Maar nu het volgende probleem

Hapert en slaat af tijdens het rijden.

Afslaan doet hij bij het remmen en als de automaat weer in P wordt gezet

Aan de computer gezet en geeft foutcode P0214

Dat is iets met de injectoren?

Wie kan mij de oplossing geven om dit snel te verhelpen

Wil nu toch wel weer eens in de v70 rijden zonder problemen

Thanks

e_klasse1996 (0), 12 jaar geleden

inmiddels is alles opgelost

de sensor bij de krukas was ook defect

op naar de 4 ton

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.