close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: Alles vervangen, maar blijf trillingen houden met remmen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5244T5

Wie heeft er nog een tip. Ik heb werkelijk alles vervangen aan mijn remmerij plus alles eromheen, maar houd maar last van trillingen tijdens remmen. Bij lage snelheden gaat het goed, vanaf 100km/h gaan de remmen grommen. Het lijkt van voren te komen, maar dat is erg moeilijk waar te nemen.

Wat heb ik gedaan:

- Achterschijven en blokken vervangen voor ATE
- Voorschijven en blokken vervangen voor ATE
- Naven uiteraard goed schoon gemaakt, en alles schoon en gangbaar gemaakt
- Voor bijna nieuwe klauwen gemonteerd, deze voor de zekerheid nog uit elkaar gehaald en nieuw remmenvet erin gedaan
- Achter de klauwen uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt en opnieuw in het remmenvet gezet
- brackets goed schoon, blokken met een likje remmenvet op de zuiger (achter blok) en bevestigingspennen
- veerpootrubbers voor nieuw
- banden rondom nieuw en recht (geen trillingen tijdens rijden)
- voorste rubbers v/d voorste draagarmen nieuw
- stuurhuis zit vast net als het subframe

Verder:
- auto goed uitgelijnd
- spoorstangen en stuurstangen nieuw
- Slingering van de schijven gecontroleerd, alles zit binnen de 0,03mm
- Netjes ingeremd, geen gekke dingen gedaan. Schijven zien er ook netjes uit, geen verkleuringen enz.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Weet iemand nog wat er aan de hand kan zijn of nog tips heeft?.

Overigens viel me op dat ATE tegenwoordig in China worden gemaakt, maar vertrouw erop dat een gerennomeerd merk als ATE zijn kwaliteit ook daar goed op orde heeft.

Geplaatst door

Ed2457 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Ik zou de slingering van de naven meten.
Soms zijn die niet helemaal in orde en geven ze trillingen als de remmen (en dus ook de naven) warmer worden.

Groetjes Wazda.

wazda 0

13 jaar

Orginele VOLVO remdelen hebben normaal gesproken nooit last van remtrilling !!!

Wazda, ik heb de slingering van de remschijven gecontroleerd en die is goed. Neem aan dat de naaf dan recht is.

Volvo Specialist: De ATE remdelen werden door Volvo gebruikt als OEM. Ik heb het vermoeden dat dat niet meer het geval is. De ATE schijven zijn tegenwoordig gecoat. Die coating mag je er niet afhalen en zorgt ook voor het inremproces.

Ik heb nog wat tests gedaan, maar heb het idee dat het de blokken zijn. Heb 2 stops gemaakt vanaf 100 km/h en de rook sloeg van de blokken af. Ik had er toen al ong 500 km mee gereden. Zal van de week eens originele Volvo blokken proberen.

Ed2457 0

13 jaar

Originele blokken was ook niet de oplossing. Heb uiteindelijk origineel Volvo schijven en blokken achter gemonteerd en het probleem is opgelost.
Het vreemde was dat het gegons er ook was als ik de handrem aantrok. Lijkt erop dat het center van een schijf niet in het midden heeft gezeten. Nu is alles weer stil.

Ed2457 0

12 jaar

Hi Ed,

Gezien al je eerdere werkzaamheden blijkbaar niet via Volvo dealer gedaan. De laatste sessie met de originele Volvo schijven en blokken wel?
Wat waren de kosten?

vliegendev70 0

12 jaar

[quote=Ed2457]Wazda, ik heb de slingering van de remschijven gecontroleerd en die is goed. Neem aan dat de naaf dan recht is.
De ATE schijven zijn tegenwoordig gecoat. Die coating mag je er niet afhalen en zorgt ook voor het inremproces..[/quote]
Een coating op de schijven? Is dat nieuw??

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

[quote=vliegendev70]Hi Ed,

Gezien al je eerdere werkzaamheden blijkbaar niet via Volvo dealer gedaan. De laatste sessie met de originele Volvo schijven en blokken wel?
Wat waren de kosten?[/quote]
Hallo. Inderdaad niet via de dealer, ik doe alles zelf, ook in eerste instantie heb ik de remmen dus vervangen voor ATE. Blokken met schijven achter kost een kleine 200 euro.

Ed2457 0

12 jaar

[quote=Ralf_Jensen][quote=Ed2457]Wazda, ik heb de slingering van de remschijven gecontroleerd en die is goed. Neem aan dat de naaf dan recht is.
De ATE schijven zijn tegenwoordig gecoat. Die coating mag je er niet afhalen en zorgt ook voor het inremproces..[/quote]
Een coating op de schijven? Is dat nieuw??[/quote]
Ja is inderdaad nieuw, maar zoals je kunt begrijpen ben ik er niet echt kapot van.

Ed2457 0

12 jaar

Ja, dat het nieuw is, is duidelijk. Maar wat heeft het voor nut? Wat heeft het voor voordelen?
Hoe ziet het eruit? Is het een verflaag/ coating ?

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Nouja, je vraagt toch of het nieuw is hierboven of mis ik iets?? Beetje vreemde reactie dan van je.

Het is een aluminium kleurige coating. Ik meen ook dat er iets van aluminium deeltjes in zit.
Voordeel is dat de schijven niet kunnen roesten in de verpakking. Verder kan ik niks bedenken. Bij normale schijven wordt er een soort van wax coating op gedaan die je eraf moet halen met remmenreiniger. Dat is hier niet nodig.

Ed2457 0

12 jaar

Originele schijven en blokken geplaatst, probleem opgelost.

Ed2457 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.