close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: v70 d5 geen turbodruk ecm-6805 laaddrukregeling

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5244T

Hallo

ik heb een v70 staan die onder het rijden de turbodruk weg valt en in het display komt te staan motorservice vereist.
maar na het contact uit en aan te doen is het eerst weer een tijdje goed en dan valt hij weer in storing.

ik heb het volgende al gedaan de Lekkage in de vacuümslangen van de motorrubbers gecontroleerd
Lekkage in de motorrubbers gecontroleer
Valse lucht in het inlaatsysteem gecontroleerd
Lekkage in de vacuümslangen naar de turbocompressor / het turboregelventiel gecontroleerd
Verstopte slangen voor de turbocompressor / turboregelventiel gecontroleerd

Ik heb op den duur al nieuwe motorsoftware geladen en toen was het een week goed en nu is het weer het zelfde.

Heeft iemand nog een idee???

gr

Geplaatst door

wdhill (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De intercoolers willen nog wel eens kapot gaan.

rensk001 0
badge

16 jaar

Als alles gecontroleerd is en in orde is dan blijft alleen de turbo over, en dat blijkt DAN ook de dader te zijn (maar eerst moet de rest gecontroleerd worden).

Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat de turbo de dader is maar dat er na demontage niets aan te zien is.

hoi het is net wat rensk zegt bijna altijd intercooler defect kun je horen door een aantal
malen flink gas te geven. kan ook nog zijn dat de turboregelventiel die zit bij het luchtfilterhuis dat
deze niet goed is.

gr

Herman BMW 0
badge

16 jaar

toevallig heb ik vandaag een xc90 gehad met precies dezelfde klacht.
bij mij was het voorste motorrubber lek.

gr aswin

aswin84 0
badge

16 jaar

Wat voor storingscode staat erin? Als deze gewist wordt loopt de auto dan even wel od turbodruk?

hofnar 0
badge

16 jaar

[quote=hofnar]Wat voor storingscode staat erin? Als deze gewist wordt loopt de auto dan even wel od turbodruk?[/quote]
De storingscode staat helemaal bovenaan op de bladzijde (ecm-6805 laaddrukregeling), als je het contact een keer af en weer aan zet dan is hij weer uit de noodloop en loopt hij weer normaal en verdwijnt ook de melding op de display !!

De motor loopt normaal als de storing er niet is. Turbo moet dus OK zijn.
mijn advies, controleer de katalysator deze verstoppen niet vaak maar geeft wel zo'n storing. veel succes.

hofnar 0
badge

16 jaar

[quote=hofnar]De motor loopt normaal als de storing er niet is. Turbo moet dus OK zijn.[/quote]
Dat hoeft niet, ik heb al meerdere turbo's vervangen met een "zo nu en dan" ecm-6805 storing, die na het vervangen van de turbo opgelost was (en van tevoren natuurlijk alles tig keer gecontroleerd)

het is voor 99% ZEKER HET TURBOREGELVENTIEL DEZE ZIT VOOR OP DE MOTOR

ronnie01 0
badge

16 jaar

met ronnie eens.
vervang die maar

bormie 0
badge

16 jaar

bedoelen jullie (ronnie/bormie)hier de zgn VNT regelaar?

Bob1333 0

14 jaar

heb een zelfde iets op dit moment, code ecm-6805 icm ecm-2501 2502 en 2505. heb de regelventiel al vervangen maar blijft hetzelfde. wat wel opviel is dat het oude ventiel de vacuumaansluitingen daarvan de binnekant zwart waren van olie, zou het kunnen dat de vacuumpomp lek is en hoe test je zoiets, heb de slang die van de pomp afkomt me vinger op gehouden maar zuigt heel slapjes, hij plakt niet aan me vingertop vast zal ik maar zeggen dus kan hem niet vrij aan me vingertop laten hangen. las net in een engelstalig forum dat het toch de pomp kan zijn omdat die uit 2 gescheiden gedeeltes bestaat , 1 voor de rembekrachtiger en de andere voor de turbo en motorsteunen. vandaar dat ik gewoon goede remmen heb (lol) morgen ff de pomp verwijderen dan.

vandaag revisiepomp erop en trekt als een straaljager op nu en voorheen moest je echt uitkijken met oversteken zo traag, oude pomp was zo lek als een mandje. uit alle 2 de vacuum aansluitingen kwam olie uit gelopen.

Even een domme vraag misschien: ik heb dit probleem sinds vervangen motorsteunen. Wat hebben die hier mee te maken??
En wat was uiteindelijk de oplossing?

santheman 0

12 jaar

bij mij was het de vacuumpomp die lek was, bij jou zal de steun lek zijn die werkt ook op vacuum nl.

ECM 6805 . dat is een hele leuke . Op het luchtfilter zit een vacuum relais . de aanvoer voor vacuum komt op de onderkant .op de zijkant gaat een aansluiting naar de motorsteunen , doe daar een stukje slang op ensluit die af . (motorsteunen uitgeschakeld )De aanvoerslang van luchtfilter naar turbo (op turbo) scheurt of is slap en trekt dicht ). ook gaat het regel ventiel op het motor blok wel eens stuk . achter de slang die aan de inlaat zit . Als dit allemaal goed is of als ik nu beschrijf , dan blijft de turbo over . Meestal gaat het variabele stel gedeelte in de turbo aanlopen (kan niet meer volledig regelen) turbo er af en schoon schuren . pas op dat je die kleine boutjes niet afbreekt in de turbo .(is goed te doen trouwens ) ps ik heb al eens mee gemaakt dat er een boutje uit de steun van het ventiel tussen het armpje was beland . En wat ik 1 maal meegemaakt heb (topper trouwens)
de slang onder aan de turbo , die gaat over naar een pijp naar voren naar de intercooler . daar zit een stalen bus in . Die bus is er een keer uitgekropen , en heeft hele leuke storingen gegeven .

Tech-center 0
badge

12 jaar

Let op met de slang aansluiting bij het luchtfilter . vanaf onder vacuum van de pomp . haaks hiervan gaat naar de motor rubbers.

Tech-center 0
badge

12 jaar

@autoservice brabant : kan een nieuwe steun lek zijn dan?

santheman 0

11 jaar

Ja misschien wel , maar dat kan je met een vacuum tester meten. ECM 6805 is wel grappig . Er zijn zoveel dingen die dit veroorzaken . Luchtmassa meter . inlaatslang turbo . turbo . intercooler .slangen van turbo naar ic en van ic ( zelf de pijp onder de motor , daar zit een stalenring in die kan dwars in het gat gaan zitten ) regel ventiel op het motor blok . regel ventiel op het lucht filter (daar de slangen er verkeerd opzetten van de motorsteunen , verkeerd afpluggen) . Nou de intercooler nog (merk je met rijden zoiezo, met geluid ) en olie onder de radiateur plaat . motor steun rubber.

Tech-center 0
badge

11 jaar

heb je de verstuiverdruk al gecontroleerd

We hadden vandaag weer een 6805 . V70 2003 d5 . Weer de turbo de boosdoender . Uit elkaar gehaald en goed opgepoetst van binnen. Je kan er niet van uitgaan als je de vacuum tester erop zet en alles beweegt dat het ook goed is .

Tech-center 0
badge

11 jaar

Altijd even vermelden welk type D5 het is,met of zonder electronisch,s gasklephuis,daar zit vaak de fout door vervuiling,hij gaat dan in de noodloop.

Ramon9285 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.