auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: v70 wil niet lopen startonderbreker?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi

hallo

heb een v70 staan en wil niet meer lopen. heb met scheema's alles doorgemeten en alles klopt massa's plussen enz.
heb de auto van een garage gekregen die kon er niks mee krukasspie kapot maar is er met lopende motor heen gebracht.
heb de auto zelf niet horen lopen toen ie bij mij kwam was ie deels uitelkaar dus vandaar.
maar goed alles vervangen motor ingebouwd en ik start slaat aan loopt drie seconden UIT!!! nooit weer lopen.
op een gegeven moment na wat proberen zet ik de auto van alarm start en loopt drie seconden en weer uit en nooit weer lopen.
heb diagnose man erbij gehad en die kan niet de computer inkomen maar we meten dat alles er is maar er komt niets uit (computer)
alle diagnose draden ook goed. zit te twijfelen aan computer maar die kan toch niet stuk zijn?
waar zit de startonderbreker, mischien kan ik die omzeilen. ook raar: eene keer brand rood lampje op dashboard wel andere keer niet (op de momenten dat ik hem op slot doe met afstandsbediening).

wie o wie kan mij hiermee verder helpen?

alvast bedankt voor de eventueele tips

Rick van der Reyd

Geplaatst door

rick stekje (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hebben jullie een andere motor ingebouwd met brandstofpomp?
Wat voor rood lampje brand er?

Ik lees namelijk:"alles weer ingebouwd". Geen stekkertje of slecht contact rond de brandstof pomp?
Er zit een klein zwart unitje onder het dashboard bij het stuur met een smal groen stekkertje.

Highway 745
badge

16 jaar

nee ik heb dezelfde motor ingebouwd alleen met nieuwe krukas en lagers. de garage had de brandstofpomp en vacuum pomp vervangen en zegt het afgestelt te hebben en dat klopt ook wel want de auto heft twee keer een paar secanden gelopen en hij liep perfect.
het rode lampje boven op het daschboard die aangeeft of het alarm geactiveert is of niet brand de ene keer wel en de andere keer niet en volgens de eigenaar heeft ie altijd wel gebrandt.

rick stekje 0
badge

16 jaar

Ja, een paar seconden gelopen. Dat doet hij nu toch ook. kun je het alarm of startblokering niet uit lezen.
Haal even de stekker van de startonderbreking regeleenheid af een paar minuten die dingen kunnen wel een sgaan blokkeren maar, dat is meestal bij programmeren.
Het is in ieder geval te proberen maar, zoals jij je probleem omschrijft zit de startblokkering nog op de pomp.
even aanslaan en meteen weer af.
Het kan zijn dat de pomp niet vrij gegeven wordt door slecht contact of iets dergelijks.

Highway 745
badge

16 jaar

hij loopt nu niet meer. kan het alarm ook niet uit lezen en kom ook niet in de computer maar alle draden zijn goed dus het is net alsof iets de computer blokkeert alleen weet niet wat. waar zit de startonderbreker en is die uit te schakelen?
heb trouwens ook alle stekkers schoongemaakt en nog een vreemd iets in het begin gloeide de auto gewoon voor maar dat doet ie ook niet meer ook het ghloeilampje doet het niet, de computer doet helemaal niets heb ik het idee maar weet niet waar het wegkomt.

rick stekje 0
badge

16 jaar

Helemaal niets dus ook geen rook uit de uitlaat? Zo als ik al zei: onder het dashboard naast het stuur.
Alleen omzeilen zal niet gemakkelijk zijn misschien kun je van de startblokkering een schema krijgen.
Anders wordt het afslepen naar de dealer.

P.s. dus geen rook uit de uitlaat en geen grote sleutelbos of andere stoorzenders bij de sleutel.

Highway 745
badge

16 jaar

geen rook uit de uitlaat hij loopt wel op remmenreiniger! ik ga nog even kijken naar die startonderbreker maar het is een gebed zonder einde.
de man die de diagnose doet word ook wel ingehuurd door dealers als ze er niet uitkomen dus naar de dealer brengen heeft niet veel zin denk ik.
ik ga me best doen mocht er iemand nog wat te binnen schieten alles is welkom!

rick stekje 0
badge

16 jaar

he hallo

ik heb nog even het een ander geprobeerd en wanneer ik de auto meerdere keren op unlock druk dan gaat hij bij sommige pogingen heel even lopen, lijkt iets met de start onderbreker maar een zekering of iets wat ik over het hoofd zie of de weet niet van heb?

rick stekje 0
badge

16 jaar

De zekeringen zitten allemaal onder het dekseltje bij de parvan. hij loopt op remmenreiniger ook maar kort neem ik aan en niet lang of wel? het is naar mijn idee iets kleins wat we over het hoofd zien.
De pomp is vervangen en is deze bekend bij de regeleenheid.
Heb zelf nooit een pomp vervangenbij dit type dus weet niet of dat moet. Startblokkering gaat wel eens kapot dus dat zou kunnen. Die heb ik wel eens vervangen weet er dan nog wel een te liggen maar, de dealer moet er dan toch weer software indoen.

blijft het raar dat hij ineens defect is.

Highway 745
badge

16 jaar

heb net ook te horen gekregen dat de pomp goed is afgesteld. het is inderdaad heel vreemd rijdend bij de garage gebracht en ik krijg hem motor gemaakt accupool erop en nooit weer lopen alle stekkers al 10 keer in de hand gehad en kan niets vinden.
zal kijken wat me opties zijn wat betreft originele volvo computer om uit te lezen.

rick stekje 0
badge

16 jaar

zit net een topic te lezen over een golf diesel. Daar staat de pomp 180 graden verkeerd en heeft de zelfde symptomen. Dit kan natuurlijk ook daarom vroeg ik of hij rookte. Weet je het zeker dat alles goed op tijd staat?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Highway 745
badge

16 jaar

Probeer eens de reserve sleutel

Gr Ron

R_Bakker 0
badge

16 jaar

hoort inderdaad als een sleutel die niet wordt uitgelezen (heb dat met een vw gehad) loopt twee drie tellen en dan weer uit

heb je van hun wel de juiste sleutel(s) gekeregen?

burnerchief 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.