Volvo 440: Verlies toeren

Bouwjaar: 1991

Ik zit met een vaag probleem. Nou heb ik een volvo 440 1.7 GLT uit '91. Deze heeft problemen met de toeren. Bij het starten gebruik ik de handmatige choke. Dan moet ik kleine 5 km rijden tot die eraf kan omdat de motor goed warm is. Als ik dan de auto uitzet, en hem pak em beet 15 minuten later wil starten (met choke, heel weinig) gaat de toerenteller als een bezetene heen en weer tussen de 500-900 toeren. Als ik de choke dan terugduw , dan slaat de auto zowat af of begint te stoten.

Ook soms als de motor wel goed op temperatuur is en ik moet hard remmen dan zakt het toerental helemaal weg soms en slaat de auto soms helemaal af, of hij begint te haperen en te stoten.

dupl-u-9836-5dd149231c0c7+Japser

Geplaatst door dupl-u-9836-5dd149231c0c7+Japser (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

dupl-u-9836-5dd149231c0c7+Japser (0), 19 jaar geleden

Iemand?

tijne (0), 19 jaar geleden

controleer maar is of je cabarateur voet niet krom getrokken is waar doro hij valse lucht zuigt(zijn dikkere rubbere pakkingen voor bij de volvo dealer)

gr tijne

jtm (0) PRO, 18 jaar geleden

De solex carb. gebruikt bij de glt motor geeft vaker problemen.De aanzuig buis die in de vlotterkamer de benzine aanzuigt ., wil weleens langzaam naar beneden zakken tot hij er helemaal uitvalt, dan slaat de motor af . Als je de deksel (bovenkant carb) verwijderd zie je de buis zitten (koper kleurig buisje)en kun je zien of hij gezakt is. Als je hem los haalt zie je een gaatje in de buis van nog geen 0,5 mm dat corspondeerd met het gaatje in de zitting. Met locktite BOVEN het gaatje terug tikken in de zitting en de boel weer monteren als je de vlotter en de rest ook gechekt hebt. Co afstelling laten doen (1.50 %) en de vacuum slangetjes controleren. Voet pakking kan ook valse lucht trekken.

terluin (0), 18 jaar geleden

Als je hard remt verbruik je je vacuum.
Als er een vacuum-slng lek is. dan verstoort even stevig doorremmen de hele boel.
Heb ik een keer meegemaakt met een 440.
Slangetje vervange, probleem weg

Fred

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.