Volvo V40: versnelling

Bouwjaar: 1999

hallo ik heb een probleem met schakelen hij gaat wel in de eerste en tweede versneling en zijn achteruit maar niet meer in 3,4,5 wat kan het zijn is de bak stuk of kan je het afstellen

v40 1999 1.9d

Geplaatst door v40 1999 1.9d (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jhw (0), 18 jaar geleden

zoek eens en je zult het vinden

volvoxc90 (0) PRO, 18 jaar geleden

vreemd meestal kun je niet in de 1 en achteruit.
Ik zou beginnen met schakelstangbusjes te vervangen en de pook afstellen, meestal is het zo dat als je de busjes vervangen hebt dat je de pook niet mer hoeft af te stellen.

v40 1999 1.9d (0), 18 jaar geleden

ik heb 1 busje vervangen met 2 kunstof ringen.
heb je er dan nog meer van die busjes? ik heb nog steeds vind ik speeling in de pook maar gaat nu wel afentoe in zijn 3,4

harry4180 (0), 18 jaar geleden

effe schakelstang afstellen.

v40 1999 1.9d (0), 18 jaar geleden

ik heb die ook als eerst laate afstellen.geen effect
ik ga nu maar de schakelhuis en pook vervangen misschien help dat

bossie1392 (0), 18 jaar geleden

ik heb ook een keer gehad dat de stang over de lengte gescheurd was,bijna niet te zien!
probeer eerst eens met de hand de versnelling in te schakelen als de schakelstang eraf is!!

hervelt (0), 18 jaar geleden

Hoi V40_1999.., Welk schakelstangbusje heb je vervangen. Als ik het goed begrepen heb aan de versnellingsbakzijde. Ook bij de schakelstang onder aan de schakelpook zitten busjes die gemonteerd zijn in een rubber. Heb ze toevallig vandaag zelf vervangen inclusief het rubber (heb ook 1.9D 1999). Ik was voor de hele zet voor bij bak + achter bij pook ca 22Euro kwijt. Heb je alleen de teflon busjes vervangen aan de bak? Ook het metalen busje vervangen, en evt de bout ook nog (heb ik niet gedaan). Ga naar de dealer en laat ze je alles meegeven incl de nieuwe O-ringen.
Indien je onder de auto staat/ligt en je bedient met de hand de schakelstang dan mag je absoluut geen speling meer voelen, en kun je ook zo'n beetje zien of e.e.a. nergens tegenaan loopt.
Ook afstelling van de stang kan veel uitmaken maar allereerst moeten de busjes optimaal zijn. Overigens zag ik dat ook de schakelstang-hevel aan de versnellingsbak scharniert in een teflon busje wat uit 2 helften bestaat en met een borgring onderin de versnellingsbak gemonteerd zit. Ik neem aan dat die nog wel heel zal zijn want anders had je wel grotere problemen, maar kijk er toch even voor de zekerheid naar.
Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.