Volvo 740: Verzopen motor?

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i

Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van een Volvo 740 uit 1991. Alles leek prima in orde, zaterdag een rit van bijna 300 km gereden zonder enige op of aanmerkingen. Starten doet ie direct, geen probleem. Nu vanochtend start ik de auto, slaat onmiddelijk aan. Sta nog een enkele minuutje stil om een ander cd op te zetten, dan slaat de motor af en wil niet meer starten. Motor draait gewoon rond maar slaat niet aan... Krijg de auto niet maar aan de gang en spring op de fiets om een uurtje door de regen te trappen naar mn werk.

Klinkt dit als een verzopen motor? Kan hij al (stationair) draaiende verzuipen door een verkeerd afgestelde choke o.i.d?
Wat is hier aan te doen? Iemand advies?

Ted

Geplaatst door Ted (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 740? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Begin eerst met de standaard zoekvolgorde:
Heb je een vonk op de bougies als je probeert te starten?
Is er brandstof aanwezig? Zijn de bougies nat van benzine?

Gr.
Paul

Ted (0), 17 jaar geleden

Bedankt. Helaas nog geen resultaat.
Vonk krijgt ie prima. Benzinepomp draaid, er staat ook druk op de leiding bij de inspuiters.
Als we 'coldstart' in het luchtfilter spuiten slaat de motor aan, tot je stopt met spuiten. Dan lijkt me dat het probleem niet in de ontsteking zit...
Na wat gerommel aan de stekker van de computer deed de motor het even... maar dit hielp niet vaker dus was mogelijk toeval.

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Okee, het lijkt er dus op dat hij GEEN brandstof krijgt. Niet verzopen dus maar droog...
Ik denk dat je toch moet zoeken in de richting van de ECU en injectoren. Je hebt immers brandstoftoevoer maar de injectors doen niks. En als je dan schrijft dat hij het na rommelen aan de stekker van de ECU weer even doet denk ik dat de injectors niet aangestuurd worden. Bekijk de bekabeling en stekkers nog eens kritisch.
Kom je niet verder dan moet je aan het meten gaan. Een vraagbaak of reparatiehandleiding heb je hiervoor wel nodig.

Succes,
Paul

Ted (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je adviezen!
Ik heb besloten om hem morgen naar de garage te slepen en het over te dragen aan de profs. Het injectie systeem en de electronica gaat me net even boven de pet. Hopelijk hebben zij hem zo weer rijdende.

Bedankt,
Ted

patricks (0), 17 jaar geleden

Ik denk aan een nokkenassensor.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=patricks]Ik denk aan een nokkenassensor.[/quote]
Bij een 740 ???????.....................zit er niet op !!!!!!!!!!!

Waarschijnlijk injectie-relais in/op de zekeringkast die eruit getrilt is (dit is het grotere relais links of rechts achteraan op de zekeringkast)

Of het relais dat de injectors aanstuurt (12 V) dat tegen de linker binnenscherm zit (tegen de veerpoot)

Ted (0), 17 jaar geleden

Was inderdaad een relais. Die is vervangen en de auto rijd nu weer prima.
Bedankt voor alle adviezen!!
Ted

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.