Volvo 740 1989: Motor slaat niet aan!

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: B230E

Motor slaat niet aan, bougies gecontroleerd komt geen vonk ook voor de verdelerkap is er geen vonk. Bobine doorgemeten geen onderbrekingen geconstateerd.
Hoe kan ik nog verder meten of de ontstekings module kapot is!!!!!
Ik woon ik curacao dus probeer toch zelf de diagnose goed te stellen.

Gerard

gerard63

Geplaatst door gerard63 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 740? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Mogen wij ook weten wat voor Volvo het is dat maakt het makkelijker

Hans

gerard63 (0), 17 jaar geleden

Het is 740 GLE uit 1989
met een B230E motor. De bobine krijgt wel spanning en op de 1 kreeg ik wel massa

rensk001 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat het of je bdp sensor is . die kun je doormeten moet ongeveer 200 ohm weerstand hebben.
Anders denk ik dat je module op het linker ninnenscherm defect is.
Partnummer bdp sensor 271749 en module 3501921

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Met een scoop kun je meten op de module of het BDP signaal aankomt.
Als de module dan een goede massa en een plus hebben is het ding defect.
De BDP sensor moet volgens mijn een witte streep op de kabel hebben als het geel is vervangen.

gerard63 (0), 17 jaar geleden

[quote=volvoxc90]Met een scoop kun je meten op de module of het BDP signaal aankomt.
Als de module dan een goede massa en een plus hebben is het ding defect.
De BDP sensor moet volgens mijn een witte streep op de kabel hebben als het geel is vervangen.[/quote]
Scoop heb ik niet en de bdp sensor ook niet!! misschien wel vreemd maar kan deze achter de distributie deksel verstopt zitten?
Dit is een volvo dit uit de states is geimporteerd misschien kan daar het verschil in zitten. Ik heb wel een nieuwe module besteld. Dus afwachten totdat hij binnen is.

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

De BDP sensor zit op het vliegwiel zoek hem achter de motor. Kijk ook naar de stekker verbinding van de sensor ter hoogte van de cilinderkop (achterzijde)

Hans

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit inderdaad achter de motor op de bak. Kun je heel mooi bij. De draad zit met een stekker gemonteerd op het schutbord bovenaan de rand. Verdeelkap kan wel veel ellende veroorzaken bij dit type, al zul je wel geen last hebben van vocht, gezien jou woonplaats, haha.

Sytze

novita (0) PRO, 17 jaar geleden

deze heeft volgens mij nog een bosch ontsteking met een hall gever,wel vreemd een b230e van 89.
als dat zo is zitten er drie draden aan de verdeler,eentje heeft + eentje heeft - en de andere geeft een signaal naar de vonkversterker

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Is wel USA import, misschien eerder bdp sensor toegepast dan in Europa?

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Oeps, over het hoofd gezien dat je auto uit de states komt maar, dan is het waarschijnlijk ook een 16 klepper.
Een 4 cilinder met dubbele nokkenassen (geen Volvo motor volgens mijn) als dat zo is die lopen er niet veel in Nederland.

gerard63 (0), 17 jaar geleden

BDP sensor zit er niet op ik heb een automaat, ik weet niet of dat het verschil kan zijn?
Er zit inderdaad een bosch ontsteking in met een stekker met drie draden ik lees net dat er in een van de berichten, dat spanning komt te staan is dit de rode of de blauwe draad? Er zit ook een derde kabel aan die bemanteld is, deze gaat naar de ontstekingsversterker. Als er geen plus komt , waar komt deze dan vandaan?
Ik heb wel een nokkenas sensor gevonden Deze met een ohm meter doorgemeten maar gaf niets door, betekend dit ook iets?

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

De nokkenassensor is een spoeltje waarin een wisselstroom spanning wordt opgewekt. Dus zal de spoel een ohmse weerstand moeten hebben. Het lijkt erop dat die sensor stuk is, als ik het zo lees. Kun je mij het kenteken van de auto even persoonlijk mailen? Dan kan ik voor je kijken wat de waarde van de sensor moet zijn.

Sytze

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img442.imageshack.us/img442/8599/...[/img][/url]

Heb je zo een er op zitten???

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img72.imageshack.us/img72/2999/pu...[/img][/url]

Of is het toch deze???
Deze zou er eigenlijk op horen te zitten, maar zo te horen heb je de bovenste op jou auto......

gerard63 (0), 17 jaar geleden

Kan het beide niet zo goed zien er zit dwars een stekker met 2 pootjes in.

Hans4040 (385) PRO, 17 jaar geleden

Dat je het niet goed kunt zien , komt omdat men de verkeerde link gebruikt op http://www.imageshack.us/

gebruik de link : "Thumbnails for forums (1)
[url=http://img101.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img101.imageshack.us/img101/2465/...[/img][/url]

als je nu op het plaatje klikt , wordt het groter ge-opend in imageshack.

gerard63 (0), 17 jaar geleden

na speuren in autodata heb ik gelezen dat wanneer je geen bdp sensor hebt deze geintregeert bij de hall gever.
misschien dat daar het euvel moet zitten. De vonkversterker vervangen maar nog steeds geen vonk.
is er niemand die hier een elektrisch schema van heeft?????
of heb ik een bijzondere uitgave.

gerard63 (0), 17 jaar geleden

In eerdere berichten schreef ik over nokkenas sensor maar dit natuurlijk de pingel sensor.
Heeft deze ook een ohmse waarde?????????????
Zit er binnen in de auto nog een centrale kast waar ik nog iets kan meten??
please let me know

novita (0) PRO, 17 jaar geleden

volgens mij heeft de hall gever de volgende spanningen,+ =5v 0 is massa de andere is het signaal voor de ontsteking,deze zal 0v of spanning zijn(ik denk ook 5v)

gerard63 (0), 17 jaar geleden

Probleem gevonden, via hulp van americaanse site,
Signaal proberen te meten bij de hall gever. stekker losgehaalt en hallgever uitbouwen ,wel merken want hij is afstelbaar en heeft maar 2 bouten aan de buitenkant. 12volt gemeten op de + en massa was goed alleen het uitgaande signaal 5.05 volt werd niet onderbroken. Dit zie je snel genoeg omdat je zelf de as van de gever(rotor) kan draaien wanneer hij uitgebouwd is. Gelukkig locaal een andere gevonden die er erg veel slechter uitzag maar wel functioneerde .

hartelijk dank voor de gedane reacties vanuit een zonnig Curacao!

Hans4040 (385) PRO, 17 jaar geleden

Mogen wij , in het regenachtige Nederland, ook weten wat voor Amerikaanse site?
Misschien wel handig voor de toekomst.

mvg,
Hans.

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

dat zal wel brickboard zijn denk ik. www.brickboard.com

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.